• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Makintoch
    Summerstriker skrev 2016-04-17 10:19:31 följande:

Hur går det för alla i tråden här? Jag hade äl i fredags så jag väntar bim 29/4! :)

BIM idag! Känner inte av några symtom alls. Har haft spottings i tre dagar nu men inte ordentlig mens. Min temp minskade kraftigt i fredags men har sedan dess höjts igen. Tror inte det tagit denna gång men ska ta ett gravtest på onsdag om mensen inte dykt upp och tempen fortfarande är hög!
  • mixXi

Har äl när som i dagarna nu. Så just nu fokus på sex. Sen blir det till att vänta....

• Lilo91

Hej allihopa! Hoppas det är okej att jag också ansluter mig. 

Min sambo och jag har bestämt oss att försöka bli gravida. Egentligen skulle vi försöka redan förra året men eftersom jag fick ett nytt jobb sköt vi upp det ett år. Just nu svävar jag mest på moln och väntar på att nästa mens kommer så vi kan börja på riktigt. Tog ut min spiral strax efter äl så det är en liten väntan. 

Men vi är superexalterade och ser verkligen fram emot detta. Det är mitt första barn och hans tredje. Glad

• Kentan

Hejsan!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här också.

Jag och min sambo bestämde oss för några månader sen att vi skulle börja. Vi har inga barn sen tidigare och är båda riktigt exalterade för att börja den här resan.

Vi höll oss till april för att börja eftersom vi hoppades på ett januaribarn. Efter att ha försökt vid Äl 3/4 insåg jag att jag räknat fel och skulle alltså få ett decemberbarn om det tog på första försöket! Men igår kom mensen så det blev visst inget. Trots att jag egentligen inte ville ha en julbebis blev jag ju lite besviken ändå. Men nu tar vi nya tag och väntar på nästa äl i maj!

Trots att jag knappt börjat försöka är det svårt att tänka på någonting annat! Undra hur man kommer må då efter flera månaders försök! Hur känner ni som också försöker? Har ni väntat länge eller precis som jag börjat den här resan?

• Bär

Hej alla!

Var ett tag sedan jag var in och kollade här :) Hoppas ni alla blir gravida snart!

Själv är jag inne i v 9 nu :) (8+4) och jag var på inskrivning idag hos barnmorskan och har också fått tid för RUL som blir om 2,5 månad!
    Jag mår faktiskt ganska bra för att vara gravid. Har bara lätt illamående ibland, dock väldigt stor avsmak på mat och inget sötsug alls och klarar inte av att dricka läsk längre.
    Är även trött dygnet runt, haha. Men om man bortser från det så har jag det ganska lätt :)

• Lilo91
    Bär skrev 2016-04-18 12:10:58 följande:

Hej alla!

Var ett tag sedan jag var in och kollade här :) Hoppas ni alla blir gravida snart!

Själv är jag inne i v 9 nu :) (8+4) och jag var på inskrivning idag hos barnmorskan och har också fått tid för RUL som blir om 2,5 månad!

Jag mår faktiskt ganska bra för att vara gravid. Har bara lätt illamående ibland, dock väldigt stor avsmak på mat och inget sötsug alls och klarar inte av att dricka läsk längre.

Är även trött dygnet runt, haha. Men om man bortser från det så har jag det ganska lätt :)

Åh vad spännande! Grattis!
  • Summerstriker

Äl +4 idag.. Mina bröst är sjukt ömma och jag har molande värk i tjejmagen till och från.. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen på att de ska ha tagit sig denna månad.. Tänker testa med testa tidigt på måndag äl+10.. Håller på att bli tokig här hemma..

• Pennie22
    Summerstriker skrev 2016-04-19 19:08:08 följande:

Äl +4 idag.. Mina bröst är sjukt ömma och jag har molande värk i tjejmagen till och från.. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen på att de ska ha tagit sig denna månad.. Tänker testa med testa tidigt på måndag äl+10.. Håller på att bli tokig här hemma..

Håller tummarna för dig !
  • lizkan
    Summerstriker skrev 2016-04-19 19:08:08 följande:

håller tummarna för er!! jag försökte hitta när jag hade ÄL nu i april (borde ha varit kring den 13) men har inte fått positivt ÄL-test någon dag. vi har kört på ändå och jag har haft en molande känsla sen i söndags! jag undrar om vi kan ha haft sån tur!
  • Emmea

Hade äl i söndags så nu håller vi tummarna även om vi inte hoppas allt för mycket då de är första försöket ????

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??