Inlägg från: Summerstriker |Visa alla inlägg
  • Summerstriker

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej, jag följer gärna med här, roligt att ha någon annan att följas åt med!
    Jag är på mitt första försök efter MF i december. Efter missfallet bestämmer vi oss för att vänta lite. Så nu kör vi igång på första försöket efter missfall, men 3e försöket sammanlag.

• Summerstriker
    Bär skrev 2016-02-29 19:46:58 följande:

Beklagar ditt MF, vad jobbigt..

Kör du med ägglossningstest för att ha extra koll eller kör ni bara på?
    Vi tänkte testa att bara köra på dom första månaderna, har det inte hänt något till sommaren så satsar vi på ägglossningstest för att veta mer exakt :)

Jag har inte kört på ägglossningstest dom två första försöken, var som mer händer det så händer det. Slutade med p-piller i oktober och blev då gravid på andra mensen utan att vi tänkte på när äl var eller något. Men efter missfallet har min mens blivit väldigt sen och oregelbunden. Så ska ta äl-tester denna månad bara för att se när den är.
    Vill egentligen inte stressa upp mig så mycket. Men ska se hur det fungerar! :)
  • Summerstriker
    Bär skrev 2016-03-03 19:05:05 följande:

Jag har ju också oregelbunden mens, men det har jag haft i några år nu. 
    Borde egentligen testa äl-tester jag med, men det här är vårat första försök och tänkte ge det ett par månader innan jag prövar!

Tror dock att jag har äl nu, eller precis haft. För jag har haft en molande värk i magen sedan igår, nästan som mensvärk och det spänner lite i nedre delen av magen. 
    Så vi har försökt mysa på det varje dag sedan i fredags Skrattande

Jag är rädd att man ska bli mer stressad än vad man redan är om man börjar med äl-tester! Så vi får se ifall vi använder oss av de eller om vi kör på en månad till utan och sen börjar efter nästa mens. Om det nu inte skulle ta sig direkt vill säga! :)
  • Summerstriker

Nu är min mens äntligen slut, så då är det bara börja ligga i. Har som sagt ingen koll på ägglossning, men den när ligga runt 16-22 mars.. Beroende på hur lång min cykel är! Så vi får se om jag börjar tempa kring den 10 eller om vi bara kör på och hoppas på de bästa. Men det vore faktiskt skönt att få veta när man har äl så man inte behöver tro att ert visst datum är ens bim och så är det inte ens det..

• Summerstriker

Då jag var gravid och fick missfall i december så visste jag bara att jag var gravid. Det var något jag kände på mig. Jag tänkte inte på det så mycket just då, för vi höll precis på att flytta in i vårt hus. Men jag visste det!
    Jag hade världens ömmaste bröst, järnsmak i munnen, pinkade 1-2 ggr varje natt! Blev tröttare, hade världens flytningar.
    Så allt detta förväntar jag mig till nästa graviditet.. Har inte ens haft äl än men börjar redan vara tokig.. Haha

• Summerstriker
    Bär skrev 2016-03-13 20:46:09 följande:
    Ser helt klart ut som det!!

Bara att börja mysa på ordentligt nu :D
    Åh vad spännande, första månaden med äl-test.. Och vi ligger på bra här hemma. Haha ;)
  • Summerstriker
    Bär skrev 2016-03-14 13:26:32 följande:

Välkommen alla nya :D

Håller tummarna för er alla!

Här går jag runt och väntar för att se om mensen dyker upp denna vecka innan jag testar.

Den skulle ha dykt upp tidigaste igår, men senast på onsdag nästa vecka.

Min sambo är ivrig och vill testa så fort som möjligt, men jag sa att vi väntar tills fredag iallafall :)

Förstår inte hur du klarar av att vänta med att testa. Själv skulle jag ha testat för längesen.. Haha :)
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??