• Lilo91

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej allihopa! Hoppas det är okej att jag också ansluter mig. 

Min sambo och jag har bestämt oss att försöka bli gravida. Egentligen skulle vi försöka redan förra året men eftersom jag fick ett nytt jobb sköt vi upp det ett år. Just nu svävar jag mest på moln och väntar på att nästa mens kommer så vi kan börja på riktigt. Tog ut min spiral strax efter äl så det är en liten väntan. 

Men vi är superexalterade och ser verkligen fram emot detta. Det är mitt första barn och hans tredje. Glad

• Lilo91
    Bär skrev 2016-04-18 12:10:58 följande:

Hej alla!

Var ett tag sedan jag var in och kollade här :) Hoppas ni alla blir gravida snart!

Själv är jag inne i v 9 nu :) (8+4) och jag var på inskrivning idag hos barnmorskan och har också fått tid för RUL som blir om 2,5 månad!

Jag mår faktiskt ganska bra för att vara gravid. Har bara lätt illamående ibland, dock väldigt stor avsmak på mat och inget sötsug alls och klarar inte av att dricka läsk längre.

Är även trött dygnet runt, haha. Men om man bortser från det så har jag det ganska lätt :)

Åh vad spännande! Grattis!
  • Lilo91

Jag har en fråga till gruppen; jag bör enligt alla regler ha haft ägglossning nu i veckan som var och jag har testat mig med RFSUs test men aldrig fått någon LH stegring på testerna jag gjort. Någon mer som varit med om samma? Sambon och jag har myst på ändå, så vi får se om det dyker upp någon mens eller inte. Vet ni förresten om en kopparspiral kan "rubba" ägglossningen något? Jag tog ut den förra månaden och har haft en vanlig mens däremellan.

• Lilo91

Jag tog ett test igår bara för att "få tankarna ur huvudet" har nämligen gått och nojat mig ett par dagar och mensen var en dag sen men när jag slängde ett öga på testet stod det Gravid 1-2. Vi är så glada att vi spricker. Vecka 5 (4+0) idag. Kan inte fatta det!!

• Lilo91

Tusen tack! Gjorde ett andra test igår för att få bekräftelse fö3

• Lilo91

Oj! Förlåt - kom åt skicka av misstag. Jag gjorde ett andra test igår för att få det bekräftat för mig själv och det var ingen snack om saken. Vi försökte i tre månader men räknade inte med något denna månaden då det inte alla blev som planerat. Mycket stress och annat som var i vägen. Tror att det blev myst en gång och det räckte. Har bokat tid för inskrivning den 6/7 :)

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??