• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Bär
    Summerstriker skrev 2016-03-18 21:05:37 följande:

Jag är så himla löjlig.. Men äl+4 idag, mina bröst är såååå ömma!! Har haft molande värk till och från hela dagen och har massa flytningar.. Är så sjukt tidigt så man borde ju inte känna nå.. Hatar denna väntan, hatar att man känner efter så mycket...

Lite lätt ömmande bröstvårtor är det enda jag känt av med brösten.

Men molande värken fick jag nog i samband med ägget fäste och det har suttit i varje dag sedan dess :)
  • Bär
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-19 07:47:14 följande:

Vet ni om man kan känna när typ ägget fäster? Fick en smärta vid vänster äggstock typ å kändes som något släppte om. Man säger så?

Vissa säger ju att dom känner av det, så helt omöjligt är det inte :)
  • Bär

Gjorde ett digitalt denna morgon och det känns riktigt bra!

Det betyder att det tog sig nästan direkt när vi började försöka :D

Och det var även för 2,5 vecka sedan jag började få molande värk, nu vet jag varför :)

• elmaka

Läste denna tråd idag.
    Grattis Bär!

En fråga, slutade du med p-piller precis innan nu när ni började försöka?
    Och det gick på första försöket :)  eller hade du varit utan "hormonpåverkan" ett tag innan?
    Grattis igen!

• Leahsmamma1

Hej, jag hoppar in i tråden och börja med att säga grattis Bär :D

Vi har precis börjat med att försöka få till ett syskon, andra månaden är vi inne på nu och jag äter folsyra i hopp om att hjälpa till lite ;) Har Bim på måndag. Har alla möjliga symptom, tröttheten, illamående, kissar massor. Kan inte sova längre än till absolut senast 08 om mornarna innan det bara håller på att sprängas i blåsan och då dricker jag inte mer än normalt heller. Molvärk i tjejmagen och även längst ner i ryggen. Spänd/tung i nedre delen av magen om mornarna och uppsvälld. Är det inte något nu så är det en himlans bra skenis ;D Kliar i fingrarna efter att kuta och inhandla hela affärens testsortiment.

• Sajo25

Hejsan :)

Hoppar gärna in i den här tråden :) har BIM på tisdag dock kort lutealfas på 10 dagar så jag måste nog vänta ytterligare någon dag efter det innan jag testar... suck.. denna eviga väntan :(

• naawnoue

Åh vad roligt att läsa, jag blir alldeles peppad av er! 
    Tog ur min spiral i torsdags, nu blir det åka av :P haha ...

Hoppas att det går fort... Vår längtan är så stor!

Gud vad man känner efter hela tiden, är helt övertygad om att min värk jag har i magen sedan igår är att jag är gravid. haha... 
    Nu är fallet inte troligt så, men man vet aldrig. Återstår att se. :D

• Bär

Hur går det för er alla??

Här går det bra, gick just in på vecka 6 (5+1) Har haft en sån fruktansvärd molvärk sedan måndags, men tydligen vanligt nu när livmodern växer.

Blir lätt illamående om jag inte äter med jämna mellanrum osv. Annars mår jag riktigt bra faktiskt.

Ska på första mötet med barnmorskan idag, hälsosamtal :)

• Helen3

Fick ett plus i måndags på bim-1 :) är på 4+2 idag, funderar på att köpa ett digitalt men vill samtidigt leva i nuet men är ändå orolig! Så det tog sig på andra försöket för oss, så glad!
  • Bär
    elmaka skrev 2016-03-19 17:36:13 följande:

Läste denna tråd idag.

Grattis Bär!

En fråga, slutade du med p-piller precis innan nu när ni började försöka?

Och det gick på första försöket :)  eller hade du varit utan "hormonpåverkan" ett tag innan?

Grattis igen!

Oj. Hade missat din fråga :)

Jag åt inga p-piller utan vi har kört på kondom :)

Och det gick på första försöket! Började försöka 26 februari och 15 mars så plussade jag :)
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??