• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • linnea91

Hej på er! Jag hänger gärna också på här :) jag och min sambo bestämde oss i fredags för att börja försöka, jag blev så glad när jag varit redo sen en lång tid tillbaka!

Jag är till 99.9% säker på att jag hade ÄL förra helgen. Min MC är väldigt oregelbunden men brukar känna av när de är rätt tillfälle för extra mys!

De ska bli kul att följa med här med er andra som tänkt försöka sig på ett första barn :)

• björkis123
    linnea91 skrev 2016-03-09 19:04:12 följande:

Hej på er! Jag hänger gärna också på här :) jag och min sambo bestämde oss i fredags för att börja försöka, jag blev så glad när jag varit redo sen en lång tid tillbaka!

Jag är till 99.9% säker på att jag hade ÄL förra helgen. Min MC är väldigt oregelbunden men brukar känna av när de är rätt tillfälle för extra mys!

De ska bli kul att följa med här med er andra som tänkt försöka sig på ett första barn :)

Stort lycka till! Första för oss också, andra försöket. Verkligen kul att följas åt och få stöd från varandra :)
  • linnea91
    björkis123 skrev 2016-03-09 19:24:00 följande:

Stort lycka till! Första för oss också, andra försöket. Verkligen kul att följas åt och få stöd från varandra :)

Desamma till er! :) jag håller tummarna för er!
  • Bär

Vad roligt med några nya här, välkomna!! :D

Själv har jag fortfarande molvärk i magen varje dag och jag är väldigt lättirriterad har jag märkt. Blir hungrigare fortare än vanligt osv.
    Har tidigast bim på söndag, så har jag otur är det bara pms...

Men molvärken har jag haft i över en vecka och det är inte normalt för att vara mig, så jag hoppas så innerligt att det är något!
    Tänkte ta och beställa hem lite test och testa tidigaste på söndag, sedan får vi se! :D

• mixXi

Hej. Tänkte också hänga på här =)

Vi bestämde oss för några veckor sedan att försöka få barn. Så spännande! Slutade med p-piller som jag ätit länge så kanske tar ett tag innan det hela kommer igång. 23/2 hade jag piller-mens. I söndags + måndags hade jag miniliten mörk blödning som jag hoppas är ägglossningsblödning men egentligen inte har nån aning om =p Idag har jag noterat en vit/grå tjock flytning som jag aldrig haft under tiden jag ätit p-piller. Bara vänta att se vad som händer nu närmsta tiden.. =)

• SaraVandelay

Hej! följer också gärna med här då jag och min sambo är väldigt sugna på barn. Tyst
    Jag tog ut min P-stav den 8/2 och fick den 30/2 mens i en sketen dag så kommer nog ta ett tag för mig att få en regelbunden menstruation/ägglossning men hoppas att det inte ska dröja alltför länge. Skulle va kul att iaf kunna börja försöka på riktigt snart. Jag har haft p-stav i 14 år så jag minns inte ens hur regelbunden min mens var innan jag satte in staven (vid 18 års ålder). 

• björkis123

Har ju som sagt inte haft mkt grav. Tecken. Lite värk långt ner o magen sen äl +10 och sen känt mig kissnödig och som tryck mot blåsan. Trycket mot blåsan har varit hela natten, låg vaken 3-5 imorse och bim idag så bestämde mig för att göra ett test och se på rackarn de blev positivt! Känns ju dock inte som att det är sant och kommer fortsätta testa några dagar framåt och hoppas det blir starkare och starkare :)

Så konstigt, förra månaden var jag så säker och hade mkt mer symptom tyckte jag och nu var säker på det motsatta och ställt in mig på att det inte skulle bli nått den här gången, också blir det såhär, plötsligt händer det helt enkelt :) svårt att verkligen tro på det och att det ska gå bra hela vägen men hoppas hoppas! Stort lycka till för alla er andra, håller tummarna för många fler plus!!

• SaraVandelay
    björkis123 skrev 2016-03-10 12:22:41 följande:

Har ju som sagt inte haft mkt grav. Tecken. Lite värk långt ner o magen sen äl +10 och sen känt mig kissnödig och som tryck mot blåsan. Trycket mot blåsan har varit hela natten, låg vaken 3-5 imorse och bim idag så bestämde mig för att göra ett test och se på rackarn de blev positivt! Känns ju dock inte som att det är sant och kommer fortsätta testa några dagar framåt och hoppas det blir starkare och starkare :)

Så konstigt, förra månaden var jag så säker och hade mkt mer symptom tyckte jag och nu var säker på det motsatta och ställt in mig på att det inte skulle bli nått den här gången, också blir det såhär, plötsligt händer det helt enkelt :) svårt att verkligen tro på det och att det ska gå bra hela vägen men hoppas hoppas! Stort lycka till för alla er andra, håller tummarna för många fler plus!!

Stort lycka till. Hoppas testet stämmer
  • Makintoch

Jag hoppar också in i tråden! Slutade med ppiller i december, är på tredje försöket! BIM 21/3.. Vi har dock inte försökt "ordentligt" enligt mig. Vi har inte haft mer sex än vad vi brukar.. Har tagit ägglossningstest för att beta när kroppen kommit igång efter ppillerstopp och enligt testen har jag inte kommit igång med ägglossning ännu.. Jobbigt när man inte kan påverka kroppen..

• Bär

Jag börjar tro att jag antagligen inte blev gravid denna månad. Allt jag känt tidigare känner jag inte längre.

Har tidigast BIM imorgon, så får se om den behagar sig att dyka upp.

Vill så gärna vara gravid!! En nära kompis ringde igår och var lycklig, hon hade precis plussat...

Fick mig bara att längta ännu mer.

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??