• Bär

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej alla!

I lördags så bestämde vi oss äntligen för att börja försöka skaffa barn. Det var han som tog upp det och sa att han tyckte det var dags och jag hade inte kunnat bli gladare då jag väntat några månader på att han skulle bli redo. 

Vi blev så ivriga att vi satte igång direkt, vilket passade bra för jag borde ha ägglossning snart, svårt att säga då jag har lite oregelbunden mens, men det borde vara denna vecka den är, så nu blir det att ligga i, haha Skrattande

Är det någon annan som just startat och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??
  • Summerstriker
    Ylleställ skrev 2016-05-06 06:20:51 följande:

Fick glädjande besked här på morgonkvisten!
    Dock ovanligt symptomfri denna vända. Lite molvärk och ömma bröst.
    Hade betydligt fler symptom första vändan

Grattis till dig!! :)
  • FlyffyUnicorn
    Ylleställ skrev 2016-05-06 06:20:51 följande:

Fick glädjande besked här på morgonkvisten!
    Dock ovanligt symptomfri denna vända. Lite molvärk och ömma bröst.
    Hade betydligt fler symptom första vändan

Grattis! Så kul för alla som får plus  
  • lizkan
    Summerstriker skrev 2016-05-08 11:36:22 följande:

Hur går det lizkan? Testa något mer? :)

Mensen kom till slut! Idag är sista dagen på mensen så vi ger oss snart på försök nummer två! :) hur går det för er?
  • NovaElton
    Ylleställ skrev 2016-05-07 16:05:38 följande:

Tack! Lycka till med bebisverkstan!

Jag håller tummar och tår!

Tack snälla! Ägglossning nu i dagarna som var och vi höll på som kaniner ;) så nu är det bara invänta och se om det blir mens denna gång också eller om det tagit sig!
  • Lilo91

Jag har en fråga till gruppen; jag bör enligt alla regler ha haft ägglossning nu i veckan som var och jag har testat mig med RFSUs test men aldrig fått någon LH stegring på testerna jag gjort. Någon mer som varit med om samma? Sambon och jag har myst på ändå, så vi får se om det dyker upp någon mens eller inte. Vet ni förresten om en kopparspiral kan "rubba" ägglossningen något? Jag tog ut den förra månaden och har haft en vanlig mens däremellan.

• NovaElton

Alltså, hur fort kan man igentligen börja känna av graviditeten?

Tänker på illamående och så?

• Joss90
    missUniversum skrev 2016-05-10 19:47:16 följande:

Vad står BIM för?

Beräknad Icke Mens = den dagen du skall ha mens men förhoppningsvis inte får eftersom du vill vara gravid :)
  • Skrutten93

När kan man börja testa och förvänta sig rätt provsvar? Är på BIM -6. Testat här om dagen men det var negativt.. Inga symtom heller... Måste jag ha is i magen och bara vänta? ....

• Ettnyttlivpagang

När kan man ta första testet?

Tog 2 test förra veckan men båda visade negativt, under helgen somna börj jag märka att mina bröstvårtor började bli jätte ömma och molande värk i magen!

Finns de någon chans att plussa om jag gör ett test imorgon? Är rädd att få negativt igen

Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??