• NovaElton

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Här är en till som hoppar in! 
    Hade sista mensens första dag den 1a april. Ägglossning runt den 13-15 april. 

Dock så började jag blöda smått imorse....

Brösten har svullnat, jag har kännt mig konstig i kroppen, inte som när man har mens liksom. 

Samt att jag ju inte ska ha mens ännu... har regelbunden mens vanligtvis. 

Någon annan som börjat blöda när det sätter sig så att säga? 

• NovaElton
    Oktober23 skrev 2016-04-26 20:06:35 följande:
    Har du testat dig?
    Nej har inte gjort det ännu då jag tänkte vänta tills nästa mensperiod var väntad.
  • NovaElton
    linnea91 skrev 2016-04-26 20:34:21 följande:
    Blöder/blödde du mycket? Tänkte om de kanske är en nidblödning :)
    Nä inga mängder faktiskt. Läste att om det var en rejäl blödning (en genomblodad binda på 3h) så kan det vara missfall, men jag har gått med trosskydd från 04 imorse till 14 på dagen och då hade det inte blodat genom det iallafall så kan inte påstå att det är mängder. 
  • NovaElton
    Emelie07 skrev 2016-04-26 22:10:12 följande:

Jag hoppar gärna ingår jag med!

Jag och min sambo försöker också bli gravida. Det blir mitt första och han har barn sen tidigare.

Jag hade ägglossning den 18 och har haft nidblödningar (vad jag tror) i tre dagar och nu har det gått över. Jag testade mig idag men antar att det är alldeles för tidigt att testa sig. Jag är så nyfiken. Jag ska ha min mens om 6 dagar.

Vad sa testet?
  • NovaElton

Blev mens här också men nu är det ägglossning på gång så vi kör på igen!

• NovaElton
    Ylleställ skrev 2016-05-06 06:20:51 följande:

Fick glädjande besked här på morgonkvisten!

Dock ovanligt symptomfri denna vända. Lite molvärk och ömma bröst.

Hade betydligt fler symptom första vändan

OH men stort grattis! Så underbart för er!!
  • NovaElton
    Ylleställ skrev 2016-05-07 16:05:38 följande:

Tack! Lycka till med bebisverkstan!

Jag håller tummar och tår!

Tack snälla! Ägglossning nu i dagarna som var och vi höll på som kaniner ;) så nu är det bara invänta och se om det blir mens denna gång också eller om det tagit sig!
  • NovaElton

Alltså, hur fort kan man igentligen börja känna av graviditeten?

Tänker på illamående och så?

• NovaElton
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 13:47:33 följande:

Okej ????

Käkar ni folsyra eller vad det heter? Fick hem det idag så ska köra igång med det, nån som vet om det hjälper till lita att bli gravid?

Folsyra äter man för att undvika eventuella problem med fostrets skelett? Som jag fattat det. Alltså tror jag inte det hjälper till att göra dig gravid.
  • NovaElton

Ush, mår illa som fasiken, är hungrig men blir illamående så fort jag ser/känner doften av mat..

Enligt mina uträkningar, så är vi i vecka 4 nu.... skapligt nyfiken på att ta ett test... mensen är beräknad om ca 9 dagar.

• NovaElton

Hade senaste mensen 21 maj, ägglossning enligt uträkning i slutet på förra veckan. Igår fick jag typ ägglossningssmärta fast starkare.. i ljumskar och kändes liksom konstigt. Mensen ska komma om ca 10 dagar, vore ju mysigt om det satte sig igår och det var det som jag kände av :) har inte brytt oss så mkt om datum denna omgång utan har kört på typ varannan dag :) håller tummarna!

• NovaElton
    Lilo91 skrev 2016-06-14 12:11:16 följande:

Jag tog ett test igår bara för att "få tankarna ur huvudet" har nämligen gått och nojat mig ett par dagar och mensen var en dag sen men när jag slängde ett öga på testet stod det Gravid 1-2. Vi är så glada att vi spricker. Vecka 5 (4+0) idag. Kan inte fatta det!!

Så härligt! Stort grattis! 
    Här ska mensen komma inom 3 dagar, men har inga känningar av den eller något annat alls.
    Förutom att brösten varit ömma senaste dagarna. 
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??