Inlägg från: Ylleställ |Visa alla inlägg
  • Ylleställ

Fler som precis börjat att försöka bli gravida??

Hej! Hoppar in här, vi har just börjat försöka med att bli gravida.

Har oregelbunden mens sedan första barnet (född -14). Men hoppas att vi lyckades pricka in ÄL.

Provade ett 'testa tidigt' test idag som visade negativt, så vi får se om mensen kommer eller om det blir ett nytt test i början på nästa vecka.

Har vanliga pms symptom och inget som tyder på graviditet hittils, hade enorm trötthet vid första graviditeten. Inga känningar av det denna omgång.

• Ylleställ

Tråkigt med tant röd och negativa provsvar - håller med förgående talare : njut av en ordentlig semester med dryck och mat!

Åka utomlands i början av graviditet kan vara trixit (sov bort hela semestern nästan förra omgången, även om det var välkomnat).

Själv ska jag testa mig imorgon, då mensen är officellt försenat enligt mina lämgsta cyklar - vi får se vad som händer. Annars blir det vin ????

• Ylleställ
    KaT03 skrev 2016-05-05 02:12:55 följande:

Spännande tråd att läsa! Hoppar in lite här! Jag och min sambo har precis börjat försöka få vårt första barn. Körde stenhårt med ÄL-stickor direkt och det visade ÄL i fredags 29/4. Myste dagarna innan ÄL & 2 ggr i fredags.. Har BIM 13 maj.. Och jag har nog aldrig varit så otålig inför något i hela mitt liv.. Hur fasen klarar man av att vänta alla dessa långa sega dagar...? Måste erkänna att jag tom testade igår.. på ÄL+4... neg såklart, OM man nu skulle vara gravid så är det ju nästan omöjligt att ägget ens skulle hinna fäst sig.. Oavsett, jag följer tråden med spänning! Kul att läsa om alla eventuella symptom etc! Håller tummarna för att vi alla för ett plus snart! 

Spännande! Ja väntan kan vara påfrestande.

Ingen mens ännu för min del, har dock inte testat mig idag eftersom jag helt glömde bort det imorse medan lilltösen röjde runt i alla lådor i badrummet (aldrig ensam ) ska ställa fram kopp och prov ikväll för att testa imorgonbitti.
  • Ylleställ

Fick glädjande besked här på morgonkvisten!
    Dock ovanligt symptomfri denna vända. Lite molvärk och ömma bröst.
    Hade betydligt fler symptom första vändan

• Ylleställ
    KaT03 skrev 2016-05-06 21:37:49 följande:

Det blev frågetecken av mina glada gubbar... Konstigt! Men som sagt, helt fantastiskt för er! Nu längtar man själv ännu mer!

Misstänkte att det var smilysar.
    Tack! Jag håller tummarna för dig!
    Nu får vi hoppas att hen behagar stanna.
  • Ylleställ
    NovaElton skrev 2016-05-06 14:14:00 följande:
    OH men stort grattis! Så underbart för er!!
    Tack! Lycka till med bebisverkstan!
    Jag håller tummar och tår!
  • Ylleställ

Jag har aldrig plussat först mensen varit sen minst 2 dagar.
    Gravidsymptomen är de samma som pms/mens symptomen för min del + trötthet.

• Ylleställ
    Skrutten93 skrev 2016-05-18 01:06:37 följande:

Insåg att jag skrivit bim +3 eller +4 men menar - xD idag är jag på Bim +2. Ingen mens men lite ont i magen ibland.. tog test på Bim +2 men det var negativt.. idag när jag körde till jobbet fick jag ett känslosamt breakdown och ville bara gråta men vet inte varför..... får väl vänta några dagar och se om inte mensen kommer...

Gör den det så är det bara att hoppa på't igen, sedan kan stress, oro och längtan försena mensen något. Prova och testa med ett par dagar mellanrum - vissa har ju lägre hormonhalter och ger utslag senare (som
    Jag.)
  • Ylleställ
    Ettnyttlivpagang skrev 2016-05-11 21:46:21 följande:

För er som plussat hur länge tog det?

Första försöken bägge gångerna. Denna graviditet körde vi dessutom bara två gånger (den andra gången inte var 'kalenderplanerad'.)
Svar på tråden Fler som precis börjat att försöka bli gravida??