• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • johannajw
    amandajavisst skrev 2016-02-20 13:45:04 följande:

Ska även lägga till att som flera ev er här, så har inte jag heller fått min mens efter att jag slutade med ppiller.

Jag slutade med ppiller i juni 2015 och har inte fått mensen än, hur vanligt är det att vänta så jäkla länge?

Har ni tips på hur man kan sätta igång det, utan medecin?

Som jag har förstått de är de från person till person. :/ men du har inte ringt till en gynekolog då? Dom kan nog hjälpa dig :) dom ville ju hjälpa mig; ) tänkte eftersom att du slutade med ppiller tidigare än mig.

Jag har tyvärr inga tips hur man själv kan kicka igång ägglosning. Rosenrot har många testat, och för vissa funkar de, och för vissa andra inte, men det är ju en naturläkemedel...
  • Minime90

Vi har inte berättat för nån och kommer inte göra de förrän efter ultraljudet i vecka 18 :).

Glömde berätta vad vi jobbar som, jag är hemma"fru" och min blivande man är elektriker samt arbetsledare :).

Vi ska gifta oss i sommar så jag sköter mestadels planeringen ang bröllopet :). Så jag hat annat att tänka på än bebis ;).

• Blomman94

Jag hade äl för 8 dagarsedan och sedan igår har jag haft rosa flytningar. Aldrig haft det innan eller ngn mellanblödning. Kan de vara nidis som är som en rosa flytning? Är som vanliga lotionsflytningar fast rosa. Inget färskt blod eller slem.
    Googlat lite men tkr det är så luddiga svar :( vad tror ni? En kompis till mig har haft nidis i bägge sina graviditeter men då färskt blod.

• johannajw
    Blomman94 skrev 2016-02-21 15:56:04 följande:

Jag hade äl för 8 dagarsedan och sedan igår har jag haft rosa flytningar. Aldrig haft det innan eller ngn mellanblödning. Kan de vara nidis som är som en rosa flytning? Är som vanliga lotionsflytningar fast rosa. Inget färskt blod eller slem.

Googlat lite men tkr det är så luddiga svar :( vad tror ni? En kompis till mig har haft nidis i bägge sina graviditeter men då färskt blod.

Jag har ingen aning, men kanske nidis? :) nidis kan väl vara rosa flytt, färskt blod, och till och med lite brunt.. har jag hört, men jag vet inte ;P Jag håller tummarna på att det är nåt positivt!
  • Makintoch
    Blomman94 skrev 2016-02-21 15:56:04 följande:

Jag tycker det låter som en nidblödning! :) jag håller tummarna!
  • fmbnpp

Jag hade nidblödning när jag va gravid för två år sedan (abort). Den va på BIM och det var bara färskt blod samt en tillhörande molvärk som va jättediffus och "pulserande". Men de kan säkert vara olika!

• Makintoch
    fmbnpp skrev 2016-02-21 22:01:08 följande:

Jag hade nidblödning när jag va gravid för två år sedan (abort). Den va på BIM och det var bara färskt blod samt en tillhörande molvärk som va jättediffus och "pulserande". Men de kan säkert vara olika!

Får man fråga av nyfikenhet hur länge nidblödningen varade? Har läst att en del blandar ihop nidblödningen med sin mens, kan den alltså vara i flera dagar?
  • lizkan

Hej allihop!

Jag är och sambon (båda 23 år) är i slutet av planeringsarbetet och snart är det dags att sätta igång att försöka! Jag slutade med p-piller i fredags och idag kom mensen. Nu tänker jag gå utan piller tills nästa mens för att se hur min cykel ser ut och i början av april tänker vi göra första försöket!

Vi är så spända! Vi vill helst inte ha barn sent på året så därför har vi väntat sen i oktober när vi bestämde oss. Nu vill jag bara att mars ska komma och gå så det börjar på riktigt.

Så jag hänger med er här nu! Ingen i vår omgivning vet om något så det ska bli skönt att kunna skriva av sig lite här! :)

• fmbnpp
    Makintoch skrev 2016-02-21 23:42:42 följande:

Får man fråga av nyfikenhet hur länge nidblödningen varade? Har läst att en del blandar ihop nidblödningen med sin mens, kan den alltså vara i flera dagar?

Jag har jättedålig koll på detta, men när min bim (har cirka 28-34 dagars cykel) skulle inträffa ungefär så började jag först känna en lätt värk som pulserade och kom o gick i perioder. Den kändes jättemysig och inte som mens. När jag sedan gick till toaletten kom lite blod på pappret och det var cirka en femkrona, men också små koagulerade bitar i. Ringde dagen efter, gjorde gravtest och kollade upp allt och de sa att det va ett positivt test och undersökning visade att allt såg fint ut. De sa även att man kan blöda mer än jag gjorde, men att det är kombon blödning+smärta som är tecken på missfall och att man därför kan blöda utan att det behöver vara något märkvärdigt :)
  • Blomman94
    fmbnpp skrev 2016-02-21 22:01:08 följande:

Tredje dagen med rosa flytningar nu. Har molvärk till o från, o ibland är de precis som jag får elektriska stötar i äggstockarna. Känns skit skumt. Men inga andra symtom, mår i övrigt bra så att säga :) har inga stora förhoppningar men ja, vill så gärna att det ska va ett plus på lördag :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!