• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Flurriburr

Mensen kom idag, en dag tidigare än jag trott. Men jag hade de på känn... Längtan är så stor, blir så ledsen när man ser hur alla andra går framåt och jag står här och stampar å väntar...

• fmbnpp

Barn växer så fort. När de andras barn hamnar i jobbiga trotsåldrar kommer din lilla bebbe fortfarande vara liten o söt :) Sedan så händer det plötsligt och då går det fort! Då hinner man knappt planera innan dagen är där :) så stressa inte, det finns stora fördelar med att få barn efter andra :) kram

• Mintra
    johannajw skrev 2016-02-17 10:46:33 följande:

Jag blir så arg på min kropp! Slutade med ppiller i början av oktober, och jag har fortfarande inte fått nån mens. Ja jag har tagit gravtest, negativt. :/

Hur länge tog det för er innan er mens kom igång? Så jävlans frustrerande! -_-

Det är nog ganska så individuellt, de säger la att man ska sluta en 6 månader upp till ett år innan man startar bebisverkstan just för att det kan ta tid innan man får tillbaka sin "egna" menstrution. För mig tog det bara en månad dock...

Håller tummarna att tant röd kommer och hälsar på inom snart framtid :)
  • johannajw
    Mintra skrev 2016-02-19 19:59:23 följande:

Det är nog ganska så individuellt, de säger la att man ska sluta en 6 månader upp till ett år innan man startar bebisverkstan just för att det kan ta tid innan man får tillbaka sin "egna" menstrution. För mig tog det bara en månad dock...

Håller tummarna att tant röd kommer och hälsar på inom snart framtid :)

Åh tack, håller tummarna jag också. ;) lite jobbigt att aldrig veta när den kommer! Tänk om man har vita jeans på sig och går på stan! Haha!

Pratade faktiskt med en gyn läkare igår och hon tyckte att jag behövde lite hjälp på traven, så hon ska skriva ut tabletter för att kicka igång mensen. Så skönt! :D Sen så ska jag få ta prover och på börja en utredning till vår/sommar ifall mensen inte vill komma igång. :)
  • Mintra
    johannajw skrev 2016-02-19 22:52:41 följande:

Åh tack, håller tummarna jag också. ;) lite jobbigt att aldrig veta när den kommer! Tänk om man har vita jeans på sig och går på stan! Haha!

Pratade faktiskt med en gyn läkare igår och hon tyckte att jag behövde lite hjälp på traven, så hon ska skriva ut tabletter för att kicka igång mensen. Så skönt! :D Sen så ska jag få ta prover och på börja en utredning till vår/sommar ifall mensen inte vill komma igång. :)

Ja men eller hur de hade ju vart något he he :P

Åh amen det är ju superbra! Hoppas verkligen att tabletterna hjälper :)
  • Minime90

Hej alla tjejer :)

Jag är 25 blir 26 i dec i år, min blivande man blir 30 i år. Tog ut P-staven i slutet av oktober förra året och fick då första mensen efter 3 v o 2 dagar, sen dröjde det 6 veckor ock 2 dagar tills nästa ock sista tog det 5 v o 6 dagar fick tydlig mensvärk som krävde alvedon då oxå, hoppas snart att kroppen har ställt om sig.

Hänger här med er ett tag ock hoppas vi alla får ett plus snart :)

Ätit folsyra sen dagen innan staven togs ut :).

Jag är själv december barn, tyckte inte alls de var jobbigt förrän alla började få sina körkort :P.

Vi bor i hus med våra 3 ludna bebisar :)

• johannajw
    Minime90 skrev 2016-02-20 02:16:05 följande:

Jag är 25 blir 26 i dec i år, min blivande man blir 30 i år. Tog ut P-staven i slutet av oktober förra året och fick då första mensen efter 3 v o 2 dagar, sen dröjde det 6 veckor ock 2 dagar tills nästa ock sista tog det 5 v o 6 dagar fick tydlig mensvärk som krävde alvedon då oxå, hoppas snart att kroppen har ställt om sig.

Jag är själv december barn, tyckte inte alls de var jobbigt förrän alla började få sina körkort :P.

Välkommen! :) roligt att vi blir fler :)
  • Blomman94
    Minime90 skrev 2016-02-20 02:16:05 följande:

Härligt o läsa det sistnämnda, att vara decemberbarn liksom :) man kan ju likaväl som jag, ha de sjukt tufft med körkortet även om man fyller i juli :) fick mitt i december men jag är lika glad för de haha :D
  • amandajavisst
    amandajavisst skrev 2016-02-07 18:14:45 följande:

Hej på er!

Jag tänkte även hoppa in i denna tråd.

Jag (19 år) och min sambo (24 år) planerar att börja bebisverkstaden denna sommar. Vi vill jättegärna få en bebis under början av 2017, så det är det vi satsar på!

Problemet är att jag inte har mens, och vi väntar och hoppas på att jag ska få mens så att vi ska kunna bli gravida.

Hoppas det är okej att jag hoppar in här, är ny på familjeliv och vill gärna dela med mig och snacka om just sånt här. Alltid bra att utbyta erfarenheter!

Ska även lägga till att som flera ev er här, så har inte jag heller fått min mens efter att jag slutade med ppiller.

Jag slutade med ppiller i juni 2015 och har inte fått mensen än, hur vanligt är det att vänta så jäkla länge?

Har ni tips på hur man kan sätta igång det, utan medecin?
  • Sanderson

Hej allihopa! :)

Jag och min sambo jobbar på första barnet. Jag slutade med cerazette i december och började äta mamma vital en månad innan. Jag har fortfarande inte fått någon mens vilket är oroande, men vi kör på i hopp om att det kan ta sig ändå. Slutade med alkohol och koffein samma dag som jag slängde mina piller.

Har en liten bostadsrätt men letar trea att hyra så vi får plats tre personer till en början. Sedan är drömmen och planen att köpa hus.

Kul att följa er andra med samma mål, speciellt när man valt att inte berätta för folk runt om vad man pysslar med. :)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!