• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Linnojsan

Hörrni!! Jag testade negativt förra helgen men imorse bestämde jag mig för att testa igen. Pga ömmande bröst, större aptit är typ alltid hungrig så det är ju tur man har lite disciplin så jag inte skjuter iväg denna lilla kropp storleksmässigt. Och vet ni. Två streck på morgonens test! Dra mig baklänges tänkte jag! Hur ska det här gå?!? Jag har längtat efter barn snart ett år men det gick inte att undvika CHOCKEN av morgonens test! Vi har bara "försökt" en månad, januari tänkte vi börja sa vi, så det känns overkligt! Men detta är ju helt klart ett positivt test? Antar att jag är omkring vecka 3-4 bara... Hörrni. Känner mig så hemsk som fick sån panik. Kan det vara lite rädsla för nåt nytt bara? Har inga barn sedan tidigare. Kram!

• Linnojsan

Tog ett till test nyss och det var också två starka streck där. Positivt! Ah så nervös! La det ena testet under en gaffel och bjöd sambon på pannkaksfrukost o kaffe. Så hittade han testet under gaffeln. Den minen! Haha men nu är vi nervösa för det kan som mest vara vecka 4 har vi räknat ut. Det är väl för tidigt för att ropa hej!! ?

• Lenore90

Grattis!!!!
    Rädsla är normalt. Det är ett helt nytt liv ni skapar. Skulle vara konstigt om man inte fick lite panik :)

• Makintoch
    Linnojsan skrev 2016-02-07 09:53:23 följande:

Tog ett till test nyss och det var också två starka streck där. Positivt! Ah så nervös! La det ena testet under en gaffel och bjöd sambon på pannkaksfrukost o kaffe. Så hittade han testet under gaffeln. Den minen! Haha men nu är vi nervösa för det kan som mest vara vecka 4 har vi räknat ut. Det är väl för tidigt för att ropa hej!! ?

Stort grattis!!
  • Makintoch

En fråga till alla er som planerar barn.. Jag har inte berättat för någon (förutom min bästa vän) att vi försöker bli med barn. Detta pga att jag inte vill ha någon "press" från utomstående samt eftersom jag gärna vill överraska nära och kära när det väl blir ett plus. Min mamma är barnmorska och frågade för ett tag sedan om vi planerar barn snart. Jag ljög och sa att så inte var fallet. Vi satt och drack vin under samtalets gång och då nämnde hon att man inte heller ska dricka alkohol när man försöker bli med barn. Tänkt höra med er andra hur ni gör? Jag har nämligen bestämt att jag ska undvika alkohol i möjligaste mån. Dricker därför inte vin när jag är hemma med sambon. Men vid sociala tillställningar så dricker jag alkohol för annars skulle alla mina vänner reagera och förstå att vi försöker bli med barn. Hur gör ni andra?

• Blomman94
    Makintoch skrev 2016-02-07 11:15:43 följande:

En fråga till alla er som planerar barn.. Jag har inte berättat för någon (förutom min bästa vän) att vi försöker bli med barn. Detta pga att jag inte vill ha någon "press" från utomstående samt eftersom jag gärna vill överraska nära och kära när det väl blir ett plus. Min mamma är barnmorska och frågade för ett tag sedan om vi planerar barn snart. Jag ljög och sa att så inte var fallet. Vi satt och drack vin under samtalets gång och då nämnde hon att man inte heller ska dricka alkohol när man försöker bli med barn. Tänkt höra med er andra hur ni gör? Jag har nämligen bestämt att jag ska undvika alkohol i möjligaste mån. Dricker därför inte vin när jag är hemma med sambon. Men vid sociala tillställningar så dricker jag alkohol för annars skulle alla mina vänner reagera och förstå att vi försöker bli med barn. Hur gör ni andra?

Jag dricker inte :)
  • Blomman94
    Linnojsan skrev 2016-02-07 09:53:23 följande:

Grattis!!!! :D
  • Lenore90
    Makintoch skrev 2016-02-07 11:15:43 följande:

Varken jag eller sambon dricker så vi slipper det där. :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!