• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • bells123
    Linnojsan skrev 2016-01-25 21:19:51 följande:

Hej härliga gäng! Får man hoppa in??

Jag är 23 år och jobbar med lokalvård, sambon 23 och jobbar som "pappersvändare" (kontorist). Båda har fast jobb, och vi bor i trerummare så känns lagom förberett! Jag har enorm längtan och sambon har precis hakat på. Vi är så stabila i vår vardag att det känns som man kommer kommer kunna ge en liten en trygg start i livet.

Problemet är väl att mensen är sjukt oregelbunden sedan jag slutade med P-piller i augusti så det är inte lätt att veta när man är som mest fertil dock :-/

Verkar vara en mysig tråd detta! ?

Hej :) Jag har samma "problem". Slutade med p-pillerna i augusti och har haft väldigt svårt att pricka in ÄL pga oregelbunden mens. Andra månaden jag kör med ÄL-test nu. Och igår började stegringen. Så jag hoppas att de blir ett starkt positivt test om några dagar, så man slipper tvivla.  
  • Linnojsan
    bells123 skrev 2016-01-30 14:04:04 följande:

Hej :) Jag har samma "problem". Slutade med p-pillerna i augusti och har haft väldigt svårt att pricka in ÄL pga oregelbunden mens. Andra månaden jag kör med ÄL-test nu. Och igår började stegringen. Så jag hoppas att de blir ett starkt positivt test om några dagar, så man slipper tvivla.  

åh visst är det jobbigt :/ man kan liksom aldrig säga att mensen är sen eller utebliven just pga att den hoppar som tusan och kommer när den känner för. Men bells123 rekommendera gärna nåt äl-test för jag vet inte vad jag ska köpa. Samt hur fungerar de där testen? (håller tummar för dig nu!!)

Och grattis till er som plussat! Fantastiskt :-*
  • Lenore90

Stort grattis till er som plussat!!!

Jag fick min mens igår. Det betyder att det bara är 1-2 mensar kvar tills vi kan börja försöka!!!

• Blomman94

Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.

Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.

Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.

Min fråga är nu:
    - om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej.

• Makintoch
    Blomman94 skrev 2016-01-31 19:18:43 följande:

Jag behöver er hjälp, även om ni inte kan/vet svaret på mina frågor så snälla skriv vad ni tror o bolla bollen lite med mig.

Jag får lätt svamp efter mens då jag har sköra slemhinnor, allt som oftast torr där nere o får inte speciellt mkt äl-sekret.

Köpte hem lactal nu, för o köra en behandling i en vecka i hopp om att ph balansen blir bättre. Missade givetvis att man inte ska använda sig utav det om man försöker bli gravid, då de är spermiedödande.

Min fråga är nu:

- om jag börjar använda det idag, och en vecka framåt. så har jag ungefär en vecka kvar fram till ägglossning efter behandlingen. Tror ni fortfarande det är "dåligt" o använda den? Ska jag helt enkelt strunta i det? Eller hur ska jag tänka? Googlat hela dagen o försökt få svar i hur länge efteråt det är negativt i syftet om att bli gravid. Åh blir rolig! Snälla hjälp mej.

Jag tror du kan använda den en vecka innan ägglossning! Grundar egentligen inte min uppfattning på något särskilt.. Tror bara inte att den är aktiv så länge!
  • tino01

Min fråga är nu:

Svårt. Jag skulle gissa att det går bra, är ju ändå en hel vecka till ägglossning, de behövde väl hinna gå ur då.
    Men för säkerhets skull hade jag ringt antingen vårdcentralen eller läkemedelsupplysningen!
    Hoppas du hittar svar snart!
  • Bebissugen123

Hej!
    Hoppar också in här.
    Vi är 21 och 22 år och vi har äntligen kommit överens om att börja försöka i maj. Har haft en rejäl bebislängtan i över ett år, sambon har egentligen velat vänta lite längre än mig men nu är vi överens:)
    Har väldigt regelbunden cykel och använder natural cycles så hoppas att det inte tar allt för lång tid:)

• johannajw

Min fråga är nu:

Hej! Du är som mig, fast jag får precis innan mens ;) jag har använt lactal, även fast vi försöker med bebis. Men jag använder inte en hel kur. Ibland har jag bara använt en gång. Känn av lite dag efter dag hur det känns där nere om du vekligen behöver det eller inte :)
  • 0lsson89

Hej! Hoppar gärna in här :)

Fick MA runt julafton och fick reda på det på nyårsafton då vi åkte in och kollade på gynakuten. Hade första ÄL den 29/1 och beräknad BIM den 12/1 

går ju såå långsamt att bara vänta :D

ps...vid förra graviditeten så visade gravtest negativt både på BIM och BIM+1, inte förrän BIM+2 visade det svagt positivt! Så bli inte besvikna med en gång ni som testar tidigt! (även fast jag vet att det är jättesvårt!) :)

MA 151223 - v.6+2
  • bells123

Har fått såhär "starka" äl-test sen i fredags. Varför blir de inte helt positivt? Så jäkla irriterande.
Svar på tråden vi som planerar första barnet!