• Linnojsan

vi som planerar första barnet!

Hej härliga gäng! Får man hoppa in??

Jag är 23 år och jobbar med lokalvård, sambon 23 och jobbar som "pappersvändare" (kontorist). Båda har fast jobb, och vi bor i trerummare så känns lagom förberett! Jag har enorm längtan och sambon har precis hakat på. Vi är så stabila i vår vardag att det känns som man kommer kommer kunna ge en liten en trygg start i livet.

Problemet är väl att mensen är sjukt oregelbunden sedan jag slutade med P-piller i augusti så det är inte lätt att veta när man är som mest fertil dock :-/

Verkar vara en mysig tråd detta! ?

• Linnojsan

Smorr; jag har ingen erfarnhet av folsyra men jag har också börjat äta såna tillskott vilket som plus i kanten gör mig piggare dessutom! :)

Idag har jag gått en vecka förbi lingonveckan, den skulle alltså ha dykt upp i tisdag-onsdags. . Blir så nervig och vill testa nu! Men är rädd att få ett negativt test då min mens alltid är rätt highchapparall såattsäga. :(

• Linnojsan
    bells123 skrev 2016-01-30 14:04:04 följande:

Hej :) Jag har samma "problem". Slutade med p-pillerna i augusti och har haft väldigt svårt att pricka in ÄL pga oregelbunden mens. Andra månaden jag kör med ÄL-test nu. Och igår började stegringen. Så jag hoppas att de blir ett starkt positivt test om några dagar, så man slipper tvivla.  

åh visst är det jobbigt :/ man kan liksom aldrig säga att mensen är sen eller utebliven just pga att den hoppar som tusan och kommer när den känner för. Men bells123 rekommendera gärna nåt äl-test för jag vet inte vad jag ska köpa. Samt hur fungerar de där testen? (håller tummar för dig nu!!)

Och grattis till er som plussat! Fantastiskt :-*
  • Linnojsan

Hörrni!! Jag testade negativt förra helgen men imorse bestämde jag mig för att testa igen. Pga ömmande bröst, större aptit är typ alltid hungrig så det är ju tur man har lite disciplin så jag inte skjuter iväg denna lilla kropp storleksmässigt. Och vet ni. Två streck på morgonens test! Dra mig baklänges tänkte jag! Hur ska det här gå?!? Jag har längtat efter barn snart ett år men det gick inte att undvika CHOCKEN av morgonens test! Vi har bara "försökt" en månad, januari tänkte vi börja sa vi, så det känns overkligt! Men detta är ju helt klart ett positivt test? Antar att jag är omkring vecka 3-4 bara... Hörrni. Känner mig så hemsk som fick sån panik. Kan det vara lite rädsla för nåt nytt bara? Har inga barn sedan tidigare. Kram!

• Linnojsan

Tog ett till test nyss och det var också två starka streck där. Positivt! Ah så nervös! La det ena testet under en gaffel och bjöd sambon på pannkaksfrukost o kaffe. Så hittade han testet under gaffeln. Den minen! Haha men nu är vi nervösa för det kan som mest vara vecka 4 har vi räknat ut. Det är väl för tidigt för att ropa hej!! ?

• Linnojsan

Tack för era grattis det värmer???? om allt går Som det ska blir det en oktober bebis och som svar på frågan ovan vad vi alla tycker om att få sent på året så är nog vår tanke; lite synd med tanke på så nära Jul osv. Jag hade nog föredragit att föda en liten främst på vårkanten, men oavsett när det sker på året är det ju ett stort mirakel och jag tror att när man väl plussat så spelar ankomstmånad ingen roll. Så tyckte vi iallafall :-*

Svar på tråden vi som planerar första barnet!