• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Flurriburr

dag kom den... Den där jäkla mensen :( så inget denna månad så hoppar väl ur denna tråd och går vidare till februari-tråden! :) sambon och jag var tydligen inte helt inne på samma spår gällande bebis, men vi har pratat och bestämt oss för att börja försöka nu (vilket jag trodde vi redan gjorde, hehe). Så nästa månad blir vårt officiella första försök!

• Flurriburr
    Flurriburr skrev 2016-01-21 13:23:44 följande:

dag kom den... Den där jäkla mensen :( så inget denna månad så hoppar väl ur denna tråd och går vidare till februari-tråden! :) sambon och jag var tydligen inte helt inne på samma spår gällande bebis, men vi har pratat och bestämt oss för att börja försöka nu (vilket jag trodde vi redan gjorde, hehe). Så nästa månad blir vårt officiella första försök!

Nu vart det copy paste och glömde kolla igenom vad jag skrev, ska såklart inte gå ur den här tråden riktigt än :3
  • tino01
    johannajw skrev 2016-01-21 12:24:43 följande:
    Skickar kramar till dig! Min mens har försvunnit helt också.. Snart är de vår tur :)
    Tack snälla!
    Lycka till när det är er tur! ;)
  • Smorr

Jag tänkte delta i denna tråd jag med!

Jag och sambon har bestämt oss för att börja försöka bli gravida! Jag har äl nu på söndag 24/1 och bim 7/2!

Ska bli spännande det här!

• AnaC

Lycka till:)

Smorr skrev 2016-01-21 23:45:19 följande:

Jag tänkte delta i denna tråd jag med!

Jag och sambon har bestämt oss för att börja försöka bli gravida! Jag har äl nu på söndag 24/1 och bim 7/2!

Ska bli spännande det här!

Anna
  • Blomman94

Tog predictor Early som ska visa 98% säkert 6 dagar innan bim, vilket det är idag.. Negativt såklart. Både jag o sambon blev så ledsna, vi hoppas såklart fortfarande men det känns långt borta nu o hoppet har försvunnit för denna månaden :(

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-22 10:12:05 följande:

Tog predictor Early som ska visa 98% säkert 6 dagar innan bim, vilket det är idag.. Negativt såklart. Både jag o sambon blev så ledsna, vi hoppas såklart fortfarande men det känns långt borta nu o hoppet har försvunnit för denna månaden :(

Jag känner mig er!! <3
    Vi kör på nästa månad, det är vår månad ;)
  • Smorr

Jag har användt mig av appen P tracker nu under flera år (en app för att lägga in sin mens cykel) och jag tycker den funkar bra, någon dag off ibland men annars bra! Men jag undrar om någon av er har använt denna app eller någon liknande och vet om den är bra på att räkna rätt på när ägglossningen sker? Kan man räkna med att det blir rätt liksom?

Jag ska ha äl imorgon (enligt appen) tog ett äl test igår men den visade knappt någonting!

• Makintoch
    Smorr skrev 2016-01-23 09:49:01 följande:

Jag har användt mig av appen P tracker nu under flera år (en app för att lägga in sin mens cykel) och jag tycker den funkar bra, någon dag off ibland men annars bra! Men jag undrar om någon av er har använt denna app eller någon liknande och vet om den är bra på att räkna rätt på när ägglossningen sker? Kan man räkna med att det blir rätt liksom?

Jag ska ha äl imorgon (enligt appen) tog ett äl test igår men den visade knappt någonting!

Jag använder appen "Min kalender". Jag har inte fått tillbaka min ägglossning än så svårt att utvärdera.. Men den dag appen sagt att jag ska ha ägglossning har jag haft starkast utslag på ägglosningatest. Så det bådar gott!
  • Mi_1990
    Smorr skrev 2016-01-23 09:49:01 följande:

Jag använder också den appen. Den fungerar bra tycker jag men provade med äl-tester första gången den här månaden för att se om äl stämde med appen. Fick utslag en dag senare.
Svar på tråden vi som planerar första barnet!