• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-15 17:05:31 följande:
    Jag vet inte längre hur man räknar. Varit många datum nu ;) har i allafall mens den 21 så borde ha det nu också tror jag :)
    Min ägglossning va ju mkt senare än jag trott så mensen flyttades bak en hel vecka :( 27 har jag bim..

Har du några symptom? Ömma bröst är väl vanligast :)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-15 17:08:52 följande:
    Min ägglossning va ju mkt senare än jag trott så mensen flyttades bak en hel vecka :( 27 har jag bim..

Har du några symptom? Ömma bröst är väl vanligast :)
    Jag känner ingenting, däremot igår när jag jobbade så skulle jag böja mig ner och då gjorde de så sjukt ont väldigt långt ner i magen, typ vid äggstockarna..
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-15 17:11:01 följande:
    Jag känner ingenting, däremot igår när jag jobbade så skulle jag böja mig ner och då gjorde de så sjukt ont väldigt långt ner i magen, typ vid äggstockarna..
    Hoppas de kan va ngt då :) sägs ju att det kan va växtvärk!

Har aldrig känt av äl innan, verkligen aldrig! Men nu har jag haft skit ont i tre dagar efter äl, verkligen som mensvärk. Fattar ingenting, hugger i v. Äggstock heeeela tiden.

Tydligen normalt vid ägglossning när jag googlar, fattar inte varför jag inte känt de förut bara :p men de är kanske för jag känner efter o funderar på varenda liten känsla.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-15 17:28:45 följande:
    Hoppas de kan va ngt då :) sägs ju att det kan va växtvärk!

Har aldrig känt av äl innan, verkligen aldrig! Men nu har jag haft skit ont i tre dagar efter äl, verkligen som mensvärk. Fattar ingenting, hugger i v. Äggstock heeeela tiden.

Tydligen normalt vid ägglossning när jag googlar, fattar inte varför jag inte känt de förut bara :p men de är kanske för jag känner efter o funderar på varenda liten känsla.
    Ja det är de som är det farliga nu, att man känner efter.
    Jag tänkte att jag skulle testa mig med de tidiga testet på måndag :) men tror inte det är något denna gången faktiskt :(
  • Flurriburr

Hej allihopa! Tänkte slänga mej in i samtalet jag å :D jag fyller 25 iår, min sambo 26. Slutade med Neovletta 28 p-piller i typ okt/nov förra året och försöker nu bli tre i familjen :3 sista mensen första dag var på julafton och tror nästa ska börja 19e Jan. Inget jag vill såklart, men jag vågar inte hoppas. Tror mej ha småkänningar men kan ju va hittepå då jag vill det så mycket. Det är vi och vår mops på en lägenhet á ~60 kvm men vi letar hus :)

• tino01
    Flurriburr skrev 2016-01-15 21:03:30 följande:

Hej allihopa! Tänkte slänga mej in i samtalet jag å :D jag fyller 25 iår, min sambo 26. Slutade med Neovletta 28 p-piller i typ okt/nov förra året och försöker nu bli tre i familjen :3 sista mensen första dag var på julafton och tror nästa ska börja 19e Jan. Inget jag vill såklart, men jag vågar inte hoppas. Tror mej ha småkänningar men kan ju va hittepå då jag vill det så mycket. Det är vi och vår mops på en lägenhet á ~60 kvm men vi letar hus :)

Kul! ;)
    Ja man får akta sig för inbillning, tror det är väldigt lätt och tro att man känner något :) men sen kan det ju lika väl vara att man verkligen känner något :)
    Vi får hoppas! Lycka till! ;)
  • Mihatto

Efter 3 veckor av konstant undrande av "hittepå-symptom ", en hel veckas nid och en mamma som sa att hon ser på mig att jag har en hormonförändring i kroppen (hon ska inte veta att vi försöker), så har jag äntligen plussat! ???? svagt i förrgår och starkare idag. Äl 1a, antagligen befruktning 2a och nu 16e BIM+1 med tydligt plus i handen! Det tog bara något år.... hoppas det går bra för er andra, många av er hade bim samtidigt va? :)

• tino01
    Mihatto skrev 2016-01-16 06:27:05 följande:

Efter 3 veckor av konstant undrande av "hittepå-symptom ", en hel veckas nid och en mamma som sa att hon ser på mig att jag har en hormonförändring i kroppen (hon ska inte veta att vi försöker), så har jag äntligen plussat! ???? svagt i förrgår och starkare idag. Äl 1a, antagligen befruktning 2a och nu 16e BIM+1 med tydligt plus i handen! Det tog bara något år.... hoppas det går bra för er andra, många av er hade bim samtidigt va? :)

Men åh så underbart! Grattis till er!!
    Har bim 21 ;)
  • tino01

Har magont och känner illamående nu på morgonen, har inte klivit upp ur sängen än så får se hur det urartat sig.
    Har egen diagnostiserad ibs så kan va de som spökar också..
    Jobbigt med alla tankar, man bara ligger här och känner efter.

• AnaC

Å grattis! Va underbart:)

Mihatto skrev 2016-01-16 06:27:05 följande:

Anna
Svar på tråden vi som planerar första barnet!