• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Sselma

Här är en till som hoppas på bebis under 2016! Jag är 24 år och min sambo 25, jag slutade med Yasmin i slutet av december så jag har ingen riktig roll på min cykel. Vi kör på och hoppas på det bästa helt enkelt! 

Vi är båda sjuksköterskor och jobbar med barn, inom akut- och intensivvård. Kul att ha andra att prata med i samma sits!! :)

• Mihatto

Har visst missat allt spännande ni skrivit! :)
    En liten update från sist: Vi bygger hus i norra Stockholm och jobbar med logistik och som elektriker, när vi inte jobbar för lönen så jobbar vi hemma. Alltså inte en lugn stund som jag märkt av på min oregelbundna cykel. Köpte ÄL-test i dec och fick inte utslag någon av dagarna.. frustrerande! Men så helt plötsligt 1 vecka efter mens (1a januari) fick jag ett starkt streck. Har aldrig haft så nära inpå förut?! Så då blev det till att köra på ordentligt. Har varit hittepågravid många gånger förut då vi kört med avbrutet samlag sista 2 åren, så vågar inte lita på alla "symtom" som redan visat sig (yrsel, plötslig näsblod, lätt irritation och början på brännande brösvårtor). Känns som att det är alldeles förtidigt... Men vi får se nästa vecka vid BIM. Borde vara 14e-17... :)

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-09 16:58:23 följande:

Frustrerande! Ska ha äl imorgon men äl testen visar fortfarande inget?

Mitt test idag visar precis samma svaga sträck som förut :(
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-10 17:17:15 följande:
    Mitt test idag visar precis samma svaga sträck som förut :(
    Mina är också negativa....
    Börjar bli less nu , haha..
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 18:19:01 följande:
    Mina är också negativa....
    Börjar bli less nu , haha..
    Inget tålamod alls, försökt med ältesten nu sen januari börja typ och klagar redan ;) haha
    Men får köra på ändå, någon gång slå de väl till ;)
  • Blomman94

När hade du din mens?

Alltså vad tror du/ni?

Jag skulle få min mens den 27 december. Fick spottings (mellanblödning som jag aldrig haft) sen kom mensen på tisdagen.
    Utgår jag från att mensens första dag var den 27? När jag hade en blödning? Isf ska jag ha äl IDAG.
    Utgår jag från att mensen började på tisdagen (29:e) har jag äl nu på tisdag..

Hur gör man?

Vi va hos svärföräldrarna idag o jag längtar ihjäl mig tills jag får säga att dom ska bli farmor o farfar, vill bli gravid nu! Helst igår!

• Blomman94
    Blomman94 skrev 2016-01-10 19:06:54 följande:

När hade du din mens?

Alltså vad tror du/ni?

Jag skulle få min mens den 27 december. Fick spottings (mellanblödning som jag aldrig haft) sen kom mensen på tisdagen.
    Utgår jag från att mensens första dag var den 27? När jag hade en blödning? Isf ska jag ha äl IDAG.

Hur gör man?

Vi va hos svärföräldrarna idag o jag längtar ihjäl mig tills jag får säga att dom ska bli farmor o farfar, vill bli gravid nu! Helst igår!

Svar till tino01
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-10 19:06:54 följande:

När hade du din mens?

Alltså vad tror du/ni?

Hur gör man?

Jag hade mens den 21 december, har jag räknat fel då kanske :/
    Du borde ju räkna från den 27, men jag vet inte heller helt säkert.
    Jag fattar inte heller 100 procent, eller det är lite rörigt allihopa...
    Ja jag tänkte på de idag, så kul det ska bli o berätta den dagen man äntligen blivit gravid och beslutat om att berätta :)
    Tänker ni berätta för någon direkt när ni fått veta eller tänker ni vänta?
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-10 19:52:08 följande:
    Jag hade mens den 21 december, har jag räknat fel då kanske :/
    Du borde ju räkna från den 27, men jag vet inte heller helt säkert.
    Jag fattar inte heller 100 procent, eller det är lite rörigt allihopa...
    Ja jag tänkte på de idag, så kul det ska bli o berätta den dagen man äntligen blivit gravid och beslutat om att berätta :)
    Tänker ni berätta för någon direkt när ni fått veta eller tänker ni vänta?
    Var de mensens första dag? Isf hade du äl den 7 januari om du har normalcykel på ~28 dagar :)

Jag har faktiskt aldrig känt av äl, o börjar bli nojig. Tänk så är de ngt fel på mig?

Min bästa vän kommer få veta i samma sekund som jag plussar typ, haha! Vi pratar om allt o skulle kännas jättekonstigt om jag inte berättade för henne, vi pratar varje dag liksom o delar allt med varandra :D

familjen kommer väl få veta v.10-12 kanske? Skit svårt o veta hur länge man kan hålla sig, haha!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!