• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • tino01
    JosianeLopes911 skrev 2016-01-05 16:53:27 följande:

Jag förstår exakt vad du menar. Jag är lika dan. Men känner mig lite dum också på grund vi har inte försökt försökt men jag vill att jag ska ha den tur som blir efter första samlaget. 

Har till och med börjat ta kosttabletter. Bara för att jag röker haha

Men tänkte börja med allt nytt nu. efter mensen i januari så börja vi med barn försök. 

När började ni? Hur gamla är ni? 

Okej ja man vill gärna att det går på första försöket, men antagligen är det väl inte så lätt :(
    Vi är 21 och 25 vi har gjort ett försök i december så detta blir andra :)
    Det är sjukt drygt o vänta. Jag vill gärna att man får snabba svar, typ ligger idag och får svar imorgon, haha.
    Jag käkar acos kvinna tillskott. Och ska försöka få i sambon lite zink på något vis ;)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-05 16:44:42 följande:
    Kul med nya "ansikten". :)
    Jag tänker också på de hela tiden och söker på typ allt som har med barn att göra, sitter o läser och kollar barnvagnar osv.
    Konstigt kanske men jag blir mer sugen av tanken :) de där låter kanske väldigt skumt men så är det (:
    Jag är likadan, blir också mer taggad av o kolla saker hela tiden.

Vi har till o med halvt om halvt bestämt barnvagn o babyskydd, mailar fram o tillbaka med en leverantör så ja. Hoppas på att de ändå går hyfsat fort för oss o bli gravida annars kommer jag bli knäpp, på riktigt.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 17:01:00 följande:
    Jag är likadan, blir också mer taggad av o kolla saker hela tiden.

Vi har till o med halvt om halvt bestämt barnvagn o babyskydd, mailar fram o tillbaka med en leverantör så ja. Hoppas på att de ändå går hyfsat fort för oss o bli gravida annars kommer jag bli knäpp, på riktigt.
    Åh, jag ville först ha Emmaljunga super Viking men igår fastnade jag för brio smile, den blev så liten o smidig när man fällde ihop den, de fastna jag verkligen för då vi inte har kombibil.
    Men jag vågar inte köpa eller kontakta någon än. Sambon tycker jag är lite väl stirrig om jag börjar med massa sånt. Om inte han varit de hade jag nog haft en hel bebisgarderob redan ;)

Ja hoppas de blir snart. Kul om de blir samtidigt som någon av er andra här så kan man verkligen följas ;)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-05 17:06:06 följande:
    Åh, jag ville först ha Emmaljunga super Viking men igår fastnade jag för brio smile, den blev så liten o smidig när man fällde ihop den, de fastna jag verkligen för då vi inte har kombibil.
    Men jag vågar inte köpa eller kontakta någon än. Sambon tycker jag är lite väl stirrig om jag börjar med massa sånt. Om inte han varit de hade jag nog haft en hel bebisgarderob redan ;)

Ja hoppas de blir snart. Kul om de blir samtidigt som någon av er andra här så kan man verkligen följas ;)
    Vi har "bestämt" oss för en Bugaboo Buffalo, alternativt en cameleon då den är likadan fast lite annorlunda i hjulen. De smidiga med den tycker vi bägge två är att man kan ha den så länge, du får med liggdelen och sittdelen. Sen kan man köpa ett babyskydd som passar bugaboo vagnarna, te.x Besafe izi go. Så kan man klicka i den i sjävla vagnen. Så ska man iväg på små ärenden så kan man bara ta med själva chassit o klicka i babyskyddet. Så slipper man ta med hela vagnen. Vi har en Volvo V40 crosscountry 2015, som vi tänkte va bra.. Men bagageutrymmet är inte alls stort :(

Barnvagnen o babyskyddet ska va i Offwhite iallafall ;)

Bifogar en bild så ni ser hur jag menar med chassit o babyskyddet :)
  • Blomman94

de går göra så med babyskyddet o chassit på brio smilen också, såg en på jobbet igår som hade så! Så himla "fint" :D

Sambon tkr jag är knäpp som kan tycka en barnvagn är fin
  • Blomman94

Jäklar vad billig den är!

www.babyland.se/brio-smile-paket-duovagn--babyskydd--bas

Här är ju allt för knappt 8?!
    Vi kommer få ge 18 tusen för barnvag, bas och babyskydd!
  • Ebba200
    tino01 skrev 2016-01-05 12:22:25 följande:
    Det ska jag försöka med, "det är bra för musklerna" ;)
    låter bra det! :D
  • Ebba200
    Blomman94 skrev 2016-01-05 12:34:08 följande:
    Vilken sort äter din sambo? :)
    Han äter Apoteket Man, www.apoteket.se/produkt/apoteket-man-100-st-253306/

Den är tydligen väldigt bra just när man försöker skafa barn. Handlar främst om kombinationen zink-folsyra och nivåerna därimellan läste jag. Förklarade för sambon och han äter en tablett varje morgon. :)
  • Ebba200
    201405 skrev 2016-01-05 13:08:04 följande:
    Det syntes inte på bild men värdelös kamera.. Det var morgonurin. Ska försöka hålla mig och testa igen vid 6 tiden, håll tummarna! :)
    Anledningen till att de inte syns 20 min efter kan ju bero på att det inte var morgonurin längre. I början behöver det ju ligga i blåsan en stund för att ge bra utslag :D testa på morgonurinet imorgon igen.
  • Ebba200
    Blomman94 skrev 2016-01-05 17:26:26 följande:
    de går göra så med babyskyddet o chassit på brio smilen också, såg en på jobbet igår som hade så! Så himla "fint" :D

Sambon tkr jag är knäpp som kan tycka en barnvagn är fin
    Jag kan också bli sådär... Läste recensioner på barnvagnar och märkte att emmaljunga inte var bäst! Blev alldeles grinig för jag tycker dom är finast och ser mest "ombonade" ut. Haha, så onödigt egentligen för man vill ju ha den som är mest praktiskt (fast innerst inne kanske inte riktigt så ;))
Svar på tråden vi som planerar första barnet!