• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-04 11:11:13 följande:

Nu har jag kollat med både flygbolag och försäkringsbolag. Flygbolaget godkänner att man flyger fram tills v 32. Försäkringsbolagets reseförsäkring gäller för vårdkostnader tills v 28.
    Och blir jag gravid nu i januari är jag i v 29 när vi ska resa.
    Jag tänker såhär, vi kör som vi planerat nu denna månaden, tar det sig så tar de sig, då är det meningen. Gör det inte de så skjuts veckorna fram tills avresa och då också gravidveckorna (om jag ens kommer hinna bli gravid innan vi ska resa). Så vi kommer köra på som planerat nu!
    Ni som sett att jag skrivit om detta innan, vad tycker ni? Tänker jag helt dumt? Är jag helt ute o cyklar? :)

Körkörkör! :D
  • Blomman94

Ni som "äter kvinna" ~ lät helt sjukt, haha!
    Men är det denna? För jag va på Apoteket nu o frågade om Apotekets egna "kvinna" varpå jag fick denna.. Sa att jag har för mig att den har sett annorlunda ut men hon sa att de va den.. Kostade bara 99kr så får väl köpa en till annars! Va massa vitaminer o mest av allt bestod den utav Folsyra :)

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-04 17:16:47 följande:

Ni som "äter kvinna" ~ lät helt sjukt, haha!
    Men är det denna? För jag va på Apoteket nu o frågade om Apotekets egna "kvinna" varpå jag fick denna.. Sa att jag har för mig att den har sett annorlunda ut men hon sa att de va den.. Kostade bara 99kr så får väl köpa en till annars! Va massa vitaminer o mest av allt bestod den utav Folsyra :)

Detta är den jag har. Den är från aco. Men den du köpte kan nog vara en liknande bara de att det är Apotekets egna.
    Denna jag har beställer jag på apotea.se och då är de 100 tabletter i den och kostar 89 kronor ;)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-04 17:41:19 följande:
    Detta är den jag har. Den är från aco. Men den du köpte kan nog vara en liknande bara de att det är Apotekets egna.
    Denna jag har beställer jag på apotea.se och då är de 100 tabletter i den och kostar 89 kronor ;)
    Hmm! Tror de är den jag hade i tankarna som jag sett förut, måste jämföra.. Jag ska bara ta en tablett om dagen..

Är de mest folsyran man vill åt som tjej? :)
    Äter era sambos något?
  • Blomman94

Nu har den här nörden jämfört
    Apoteket hjärtats kvinna/Aco kvinna

Aco innehåller liiiite mer E,K vitamin

Hjärtats innehåller dessa saker som inte Aco gör:
    Tiamin- spelar en viktig roll för hjärnan och nervsystemet.
    Riboflavin - samma sak som B12 vilket de båda sorterna redan innehåller.

Acos innehåller Betakaroten som gör att man blir snabbare brun i solen. Vilket inte hjärtats gör.

Aco: 89:- för 100 tabletter 2 tabletter om dagen
    Hjärtat 99:- för 100 tabletter 1 tablett om dagen.

Folsyran o de andra "ingredienserna" är den samma o innehåller lika mkt utav det.

Tjejer, löp o köp hjärtats! ;)

Ni får inte tro att jag är helt knäpp som gör sånna här saker, hahah jämför alltså! Gjorde de mer för skojs skull!

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-04 21:00:39 följande:

Acos innehåller Betakaroten som gör att man blir snabbare brun i solen. Vilket inte hjärtats gör.

Folsyran o de andra "ingredienserna" är den samma o innehåller lika mkt utav det.

Ni får inte tro att jag är helt knäpp som gör sånna här saker, hahah jämför alltså! Gjorde de mer för skojs skull!

Åh va bra! Jättebra ju!

Alltså blir det billigare i längden med hjärtats. 

Min sambo äter ingenting, dock har jag läst att dom också kan äta folsyra, men det får jag nog inte i han. Han är inte mycket för sånt tyvärr :) 
    Äter din sambo något ?

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-04 22:04:54 följande:

Åh va bra! Jättebra ju!

Alltså blir det billigare i längden med hjärtats. 

Min sambo äter ingenting, dock har jag läst att dom också kan äta folsyra, men det får jag nog inte i han. Han är inte mycket för sånt tyvärr :) 
    Äter din sambo något ?

Haha samma här, kommer inte lyckas få i honom de, tror jag inte iallafall :P

Skulle de visa sig vara svårt för oss o bli gravida så får han kanske börja knapra han med :) men hoppas/tror de räcker att jag äter, ändå jag som sen ska bära barnet o de där med att folsyra kan minska risken för mf gör de värt för mig å äta :D
  • Ebba200

Den jag har är Apotekets egna. Alltså APOTEKET :) ( det gamla vanliga)

Blomman94 skrev 2016-01-04 21:00:39 följande:

• tino01
    Ebba200 skrev 2016-01-04 22:42:14 följande:

Jag äter denna, vilket jag läst mycket gott om. Skriver på telefonen så kan inte jämföra med Acos just nu.

m.apoteket.se/produkter/207694

Min sambo äter motsvarande för män, där kombinationen folsyra - zink är bra för spermierna :)

m.apoteket.se/produkter/207695

Det där har jag också läst, om att zink är bra för spermierna! :) Men blir en utmaning i sig att motivera sambon till att stoppa i sig dem.. 

Får se hur det tar sig annars får det kanske börja diskuteras ;)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!