• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 20:27:59 följande:
    Men de är väl på gång då antar jag ???? kanske till helgen ;)
    Hoppas de :D :D
  • Everestmadz

Tjenare! Hoppar in här och stöttar. Planerar första nu och är på tillverkning. Hade mens senast 14/12-15, ägglossning 28/12-15 så inväntas med. 11/1-16. Hitta mina ägglossningstickor sedan November, köpte storpack och ville testa om det fungera. Mycket riktigt, det var spännande och lärorikt men har inte kört med dem sen dess. Så här kan de se ut från dag till dag.

Är 26 år och sambo är 28år. Inga barn sen tidigare. Har gjort två aborter och två missfall. Så fertil är man iaf, eller var. Då var man inte redo för barn men det är man nu. Lycka till alla brudar, nu kör vi!

• tino01
    Everestmadz skrev 2016-01-06 21:54:04 följande:

Tjenare! Hoppar in här och stöttar. Planerar första nu och är på tillverkning. Hade mens senast 14/12-15, ägglossning 28/12-15 så inväntas med. 11/1-16. Hitta mina ägglossningstickor sedan November, köpte storpack och ville testa om det fungera. Mycket riktigt, det var spännande och lärorikt men har inte kört med dem sen dess. Så här kan de se ut från dag till dag.

Är 26 år och sambo är 28år. Inga barn sen tidigare. Har gjort två aborter och två missfall. Så fertil är man iaf, eller var. Då var man inte redo för barn men det är man nu. Lycka till alla brudar, nu kör vi!

Kul med nytt ;)
    Åh spännande, snart dags o testa!! ;)
    Heja heja!!
  • 1900920802

hej. har hört att man kan ta bisolvon om man vill bli gravid, vi har försökt i 7 månader nu och tänkte testa de nu, när i menscykeln ska man börja ta,  hur mkt ska man ta och vilken slags bisolvon ska man ta? har just nu bisolvon jordgubb 0.8 mg/ml för vuxen/barn hemma bara, som sambons dotter använder.. är det något man kan ta lite av? tacksam för svar! :)

• tino01
    1900920802 skrev 2016-01-07 11:01:37 följande:

hej. har hört att man kan ta bisolvon om man vill bli gravid, vi har försökt i 7 månader nu och tänkte testa de nu, när i menscykeln ska man börja ta,  hur mkt ska man ta och vilken slags bisolvon ska man ta? har just nu bisolvon jordgubb 0.8 mg/ml för vuxen/barn hemma bara, som sambons dotter använder.. är det något man kan ta lite av? tacksam för svar! :)

Aldrig hört eller läst något om det, så jag kan inte uttala mig om de :(
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-07 13:06:54 följande:
    Aldrig hört eller läst något om det, så jag kan inte uttala mig om de :(
    Hej!
    Bisolvon? Har aldrig hört att de ska vara bra o ta om man vill bli gravid? Är slemlösande hostmedicin liksom ;p
    De enda jag vet är att min vän blev avrådd o köpa när hon ammade :)

Fråga på Apoteket, dom borde ju veta..
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-06 19:52:09 följande:
    Ja, får se hur de känns imorgon, det är bara ett svagt sträck på ältestet :)
    Hur går de? :)
    Älen lyser med sin frånvaro här men enligt NC är jag "mycket fertil". Fattar ingenting
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-07 15:00:39 följande:
    Hur går de? :)
    Älen lyser med sin frånvaro här men enligt NC är jag "mycket fertil". Fattar ingenting

Jag fick stressigt till jobbet imorse så får ta imorgonbitti när jag är ledig. För visst ska man ta morgonurinen? :) Men ligg på vettja kan inte bli mer än ett barn, eller flera ;) 

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-07 15:37:17 följande:

Jag fick stressigt till jobbet imorse så får ta imorgonbitti när jag är ledig. För visst ska man ta morgonurinen? :) Men ligg på vettja kan inte bli mer än ett barn, eller flera ;) 

Ne man ska ta gravtest i morgonurinet o äl på eftermiddagen ;) de är någon halt som ägglossningstestet mäter som måste "byggas" upp under dagen :)

Ja nu får de allt liggas på här! :p
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-07 16:02:05 följande:
    Ne man ska ta gravtest i morgonurinet o äl på eftermiddagen ;) de är någon halt som ägglossningstestet mäter som måste "byggas" upp under dagen :)

Ja nu får de allt liggas på här! :p
    Jaha okej, de visste jag faktiskt inte! Bra tack ;)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!