• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-07 16:02:05 följande:
    Ne man ska ta gravtest i morgonurinet o äl på eftermiddagen ;) de är någon halt som ägglossningstestet mäter som måste "byggas" upp under dagen :)

Ja nu får de allt liggas på här! :p
    Mitt ältest ser ut precis som de jag skickade på bilden :(
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-07 16:33:46 följande:
    Mitt ältest ser ut precis som de jag skickade på bilden :(
    Mitt med, fattar inte. Ska ju ge utslag om äl är på g inom 48 timmar? Ska ju ha äl på lördag! :(
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-07 17:16:05 följande:
    Mitt med, fattar inte. Ska ju ge utslag om äl är på g inom 48 timmar? Ska ju ha äl på lördag! :(
    När jag räknade ut på en sån uträknare skulle jag ha den 5. Men visade inget då heller. Men får göra nytt i helgen ;) vi får hålla ut!
  • Fimelles

Hej!

Tänkte att jag hoppar in här med. Jag och min sambo är 25 år och planerar vårat första barn. Vi har varit ihop i 8½ år. Bor i en lägenhet på 110kvm. Så plats har vi allt till en liten. Vi har inte haft något preventivmedel de senaste 5-6 åren. Utan vi har kört med avbrutet. 

Jag har en väldigt oregelbunden mens så det är riktigt svårt att veta när det är ÄL, och det gör att det inte riktigt funkar med ÄLtest heller så vi bara kör på. Vi tog beslutet i somras att nu är det dags med en liten.

Riktigt "roligt" att hitta fler som sitter i samma sits.

• tino01
    Fimelles skrev 2016-01-07 17:38:16 följande:

Hej!

Tänkte att jag hoppar in här med. Jag och min sambo är 25 år och planerar vårat första barn. Vi har varit ihop i 8½ år. Bor i en lägenhet på 110kvm. Så plats har vi allt till en liten. Vi har inte haft något preventivmedel de senaste 5-6 åren. Utan vi har kört med avbrutet. 

Jag har en väldigt oregelbunden mens så det är riktigt svårt att veta när det är ÄL, och det gör att det inte riktigt funkar med ÄLtest heller så vi bara kör på. Vi tog beslutet i somras att nu är det dags med en liten.

Riktigt "roligt" att hitta fler som sitter i samma sits.

Kul!! Jag hade väldigt oregelbunden efter att jag slutat med p-piller för 1,5 år sen. Men för typ 3-4 månader sen har den varit regelbunden! Ändå spännande att bara köra på så man kanske en dag bara blir chockad ;) lycka till!!! :)
  • Blomman94

Beställde m a s s o r utav äl-test från graviditetskollen förra söndagen, så har dom strul med leveranser så har fortfarande inte fått dom o dom "gamla" är slut :(så typiskt bara för jag fick upp på NC att jag skulle testa idag.. Så kom jag precis hem från jobbet.. Tror ni jag kan få sambon o köpa test? Hahaha han kommer bli svårflirtad tror jag!

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-08 15:01:40 följande:

Beställde m a s s o r utav äl-test från graviditetskollen förra söndagen, så har dom strul med leveranser så har fortfarande inte fått dom o dom "gamla" är slut :(så typiskt bara för jag fick upp på NC att jag skulle testa idag.. Så kom jag precis hem från jobbet.. Tror ni jag kan få sambon o köpa test? Hahaha han kommer bli svårflirtad tror jag!

Men fasen så irriterande! Men fråga om han kan köpa, annars så bara kör på! För äl borde ju vara nu runt dessa dagarna tycker man :) Mina test visar förtärande likadant...
    Beställ från apotea, dom har snabb leverans, och fraktfritt :) 
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-08 15:19:52 följande:
    Men fasen så irriterande! Men fråga om han kan köpa, annars så bara kör på! För äl borde ju vara nu runt dessa dagarna tycker man :) Mina test visar förtärande likadant...
    Beställ från apotea, dom har snabb leverans, och fraktfritt :) 
    Han köpte clearblue för 300 spänn , hahahah stolle! Men ja, ingen äl i sikte tydligen, den ska ge utslag med en glad gubbe om de är inom 48 timmar. Fattar ingenting, ska ha äl nu under helgen.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-08 16:07:33 följande:
    Han köpte clearblue för 300 spänn , hahahah stolle! Men ja, ingen äl i sikte tydligen, den ska ge utslag med en glad gubbe om de är inom 48 timmar. Fattar ingenting, ska ha äl nu under helgen.
    Åh men va snäll han är! ;)
    Nej de är konstigt, borde kanske köpa hem typ 30 test o testa varje dag :/
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-08 21:53:59 följande:
    Åh men va snäll han är! ;)
    Nej de är konstigt, borde kanske köpa hem typ 30 test o testa varje dag :/
    Beställde ju 21 test som ska komma i början av veckan här nu, men hoppas o håller tummarna på att de ger utslag för äl idag eller imorgon :D
Svar på tråden vi som planerar första barnet!