• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-04 23:07:22 följande:

Det där har jag också läst, om att zink är bra för spermierna! :) Men blir en utmaning i sig att motivera sambon till att stoppa i sig dem.. 

Får se hur det tar sig annars får det kanske börja diskuteras ;)

Vi har zinktabletter från Aco hemma, sa till sambon att äta upp dom :P
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 11:24:14 följande:
    Vi har zinktabletter från Aco hemma, sa till sambon att äta upp dom :P
    Bra! ;) man får kanske vara lite smart där och kanske inte fråga om han vill äta såna utan att nu har vi såna hemma du kan äta upp dom, de är bra ;)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-05 11:27:06 följande:
    Bra! ;) man får kanske vara lite smart där och kanske inte fråga om han vill äta såna utan att nu har vi såna hemma du kan äta upp dom, de är bra ;)
    Han frågade varför han skulle äta dom, varpå jag började skratta :P
    Så sa han "so i can make a baby?"
    Nyas frågade han vart tabletterna stod och tog första, duktig pojkvän! Hahaha :)
  • Blomman94

Hade varit så häftigt om jag blev gravid nu i januari, Bf på min lillasysters födelsedag.

• Ebba200

Eftersom kombinationen med folsyra-zink är bra så kan man ju muta i dom en multivitamin som innehållet det :) som jag gör med min sambo. I och för sig vill min äta för fertilitetens skull men man kan exempelvis säga: "Bra för immunförsvaret nu i vintertid", "bra för musklerna" (om han tränar), "bra för att undvika förkylningar", "så att du får i dig alla vitaminer du behöver" (om han äter slappt), "så du blir piggare" (om han är trött). :)

• tino01
    Ebba200 skrev 2016-01-05 12:10:26 följande:

Eftersom kombinationen med folsyra-zink är bra så kan man ju muta i dom en multivitamin som innehållet det :) som jag gör med min sambo. I och för sig vill min äta för fertilitetens skull men man kan exempelvis säga: "Bra för immunförsvaret nu i vintertid", "bra för musklerna" (om han tränar), "bra för att undvika förkylningar", "så att du får i dig alla vitaminer du behöver" (om han äter slappt), "så du blir piggare" (om han är trött). :)

Det ska jag försöka med, "det är bra för musklerna" ;)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 11:42:26 följande:

Hade varit så häftigt om jag blev gravid nu i januari, Bf på min lillasysters födelsedag.

Åh men va spännande! Kul!
    Hoppas! ;)
  • Blomman94
    Ebba200 skrev 2016-01-05 12:10:26 följande:

Vilken sort äter din sambo? :)
  • johannajw

Min sambo vägra äta tabletter, iaf i nu läget ;) men jag äter vanliga folsyra som finns att köpa på hälsokost affären, tror att de kosta 109 kr för 90 stycken. Folsyra behöver man bara äta innan grav och 12 veckor efter att man har blivit gravid :) ifall nån va nyfiken ;D

• 201405

Vet inte vad jag ska tro, fick ett jättesvagt streck (men synligt) som kom efter 1-2 min på ett one step sticka. Äl +12 eller 13 idag. Nu en 20-30 min senare syns inte strecket längre :s eftersom det var så svagt grått nästan gissar jag på spökstreck :/

Svar på tråden vi som planerar första barnet!