• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    johannajw skrev 2016-01-05 12:48:19 följande:

Min sambo vägra äta tabletter, iaf i nu läget ;) men jag äter vanliga folsyra som finns att köpa på hälsokost affären, tror att de kosta 109 kr för 90 stycken. Folsyra behöver man bara äta innan grav och 12 veckor efter att man har blivit gravid :) ifall nån va nyfiken ;D

Toppen! :)
    Funderade precis på hur länge man skulle käka de :D
  • Blomman94
    201405 skrev 2016-01-05 12:54:55 följande:

Vet inte vad jag ska tro, fick ett jättesvagt streck (men synligt) som kom efter 1-2 min på ett one step sticka. Äl +12 eller 13 idag. Nu en 20-30 min senare syns inte strecket längre :s eftersom det var så svagt grått nästan gissar jag på spökstreck :/

Har du någon bild? :)
    Morgonurin?
  • tino01
    201405 skrev 2016-01-05 12:54:55 följande:

Vet inte vad jag ska tro, fick ett jättesvagt streck (men synligt) som kom efter 1-2 min på ett one step sticka. Äl +12 eller 13 idag. Nu en 20-30 min senare syns inte strecket längre :s eftersom det var så svagt grått nästan gissar jag på spökstreck :/

Vänta någon dag och testa igen ;)
  • 201405
    Blomman94 skrev 2016-01-05 12:56:38 följande:

Har du någon bild? :)

Morgonurin?

Det syntes inte på bild men värdelös kamera.. Det var morgonurin. Ska försöka hålla mig och testa igen vid 6 tiden, håll tummarna! :)
  • Blomman94

Några dagar kvar till äl för min del.
    Kommer bli dom längsta 14 dagarna i hela mitt liv från äl till bim. Hah :)

Fattar inte hur sambon kan vara så cool i det hela, tar de sig inte nu försöker vi igen säger han bara. I min hjärna finns bara en sak, bebis bebis bebis bebis bebis, nu nu nu nu nu!

• Blomman94

Kolla mina "äl dagar" enligt NC.
    Har inte tagit äl test idag, tänkte göra de imorgon o de hur pass svagt de är men hur gör ni? Ligger ni varenda dag fram till ägglossningen? Varannan dag? Vilken dag ska man börja? Blir knäpp!

• JosianeLopes911

Hej! Var rolig att följa med varandra från början till slut.

Vi är ett par på 24 och 25 år. Som börja med vårt första. 

Hur går ni bort all stress och tankar bort från barn barn? Det är det enda jag tänker på och det gör inte sexet så roligt :(

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-05 16:30:09 följande:

Kolla mina "äl dagar" enligt NC.
    Har inte tagit äl test idag, tänkte göra de imorgon o de hur pass svagt de är men hur gör ni? Ligger ni varenda dag fram till ägglossningen? Varannan dag? Vilken dag ska man börja? Blir knäpp!

Jag har lite dålig koll när jag har äl faktiskt, men ska testa med äl stickor typ på fredag tror jag :)
  • tino01
    JosianeLopes911 skrev 2016-01-05 16:39:01 följande:

Hej! Var rolig att följa med varandra från början till slut.

Vi är ett par på 24 och 25 år. Som börja med vårt första. 

Hur går ni bort all stress och tankar bort från barn barn? Det är det enda jag tänker på och det gör inte sexet så roligt :(

Kul med nya "ansikten". :)
    Jag tänker också på de hela tiden och söker på typ allt som har med barn att göra, sitter o läser och kollar barnvagnar osv.
    Konstigt kanske men jag blir mer sugen av tanken :) de där låter kanske väldigt skumt men så är det (:
  • JosianeLopes911
    tino01 skrev 2016-01-05 16:44:42 följande:
    Kul med nya "ansikten". :)
    Jag tänker också på de hela tiden och söker på typ allt som har med barn att göra, sitter o läser och kollar barnvagnar osv.
    Konstigt kanske men jag blir mer sugen av tanken :) de där låter kanske väldigt skumt men så är det (:

Jag förstår exakt vad du menar. Jag är lika dan. Men känner mig lite dum också på grund vi har inte försökt försökt men jag vill att jag ska ha den tur som blir efter första samlaget. 

Har till och med börjat ta kosttabletter. Bara för att jag röker haha

Men tänkte börja med allt nytt nu. efter mensen i januari så börja vi med barn försök. 

När började ni? Hur gamla är ni? 

Svar på tråden vi som planerar första barnet!