• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • tino01
    Summerstriker skrev 2016-01-04 09:58:27 följande:

Ni som äter tillskott med folsyra. Vilka tabletter tar ni?

Jag äter de som är från aco som heter kvinna :)
  • tino01

Nu har jag kollat med både flygbolag och försäkringsbolag. Flygbolaget godkänner att man flyger fram tills v 32. Försäkringsbolagets reseförsäkring gäller för vårdkostnader tills v 28.
    Och blir jag gravid nu i januari är jag i v 29 när vi ska resa.
    Jag tänker såhär, vi kör som vi planerat nu denna månaden, tar det sig så tar de sig, då är det meningen. Gör det inte de så skjuts veckorna fram tills avresa och då också gravidveckorna (om jag ens kommer hinna bli gravid innan vi ska resa). Så vi kommer köra på som planerat nu!
    Ni som sett att jag skrivit om detta innan, vad tycker ni? Tänker jag helt dumt? Är jag helt ute o cyklar? :)

• happylife
    tino01 skrev 2016-01-04 11:11:13 följande:

Nu har jag kollat med både flygbolag och försäkringsbolag. Flygbolaget godkänner att man flyger fram tills v 32. Försäkringsbolagets reseförsäkring gäller för vårdkostnader tills v 28.

Jag tänker såhär, vi kör som vi planerat nu denna månaden, tar det sig så tar de sig, då är det meningen. Gör det inte de så skjuts veckorna fram tills avresa och då också gravidveckorna (om jag ens kommer hinna bli gravid innan vi ska resa). Så vi kommer köra på som planerat nu!

Ni som sett att jag skrivit om detta innan, vad tycker ni? Tänker jag helt dumt? Är jag helt ute o cyklar? :)

Jag bara hoppar in här för jag råkade se ditt inlägg och jag skrev exakt likadant för ett halvår sen! Vi gifte oss i augusti och hade bröllopsresa i november, spiralen åkte ut i maj och jag funderade på om vi kanske borde vänta! Tog de sig direkt skulle jag varit gravid i typ v 29 på den långa resan. Jag är glad att vi körde på direkt, vi blev gravida i augusti men slutade v 6 i missfall. Blev gravid igen på själva resan och är idag i v 8! Trodde inte det skulle ta ett halvår men de gjorde det. Så mitt tips är: kör! :)
  • tino01
    happylife skrev 2016-01-04 11:16:42 följande:
    Jag bara hoppar in här för jag råkade se ditt inlägg och jag skrev exakt likadant för ett halvår sen! Vi gifte oss i augusti och hade bröllopsresa i november, spiralen åkte ut i maj och jag funderade på om vi kanske borde vänta! Tog de sig direkt skulle jag varit gravid i typ v 29 på den långa resan. Jag är glad att vi körde på direkt, vi blev gravida i augusti men slutade v 6 i missfall. Blev gravid igen på själva resan och är idag i v 8! Trodde inte det skulle ta ett halvår men de gjorde det. Så mitt tips är: kör! :)
    Ja man har ju det i tanken, allt kan hända, de kan ta år o dar, o man kan få missfall osv.
    Men tack för ditt svar, så skönt o få lite bekräftelse.
    Man vet ju inte ens om man kan få barn, usch tanken på de är fruktansvärd, så ska jag inte tänka! Vi kör på! ;)
  • tino01

Tog ett ägglossningstest mest för skojs skull idag. Och det visar att jag har ägglossning nu, det var inte riktigt det jag hade räknat med. Förstår ingenting...

• 201405
    tino01 skrev 2016-01-04 12:24:01 följande:

Tog ett ägglossningstest mest för skojs skull idag. Och det visar att jag har ägglossning nu, det var inte riktigt det jag hade räknat med. Förstår ingenting...

Det är negativt, teststrecker måste vara lika starkt eller starkare än kontrollstreket för visa pos :)
  • tino01
    201405 skrev 2016-01-04 12:46:20 följande:
    Det är negativt, teststrecker måste vara lika starkt eller starkare än kontrollstreket för visa pos :)
    Ja okej, jag som varit slarvig. Men skönt ändå, annars hade det varit lustigt! Tack så mycket!
  • Ebba200
    Summerstriker skrev 2016-01-04 09:58:27 följande:

Ni som äter tillskott med folsyra. Vilka tabletter tar ni?

Jag läste på mycket och läste mig till att Apoteket Kvinna skall vara väldigt bra inför att skaffa barn. Handlar inte bara om mängden folsyra utan också mängden av de andra vitaminerna som verkar ihop. Den har högre doser än ex. mitt val så det räcker med en tablett om dagen vilket känns tryggt med fasta doser istället för "1-2 tabletter".. Det finns en Apoteket Gravid som man kan byta till sedan också :)
  • Ebba200
    tino01 skrev 2016-01-04 11:11:13 följande:

Låter jättebra att köra på tycker jag! Man vet aldrig och ibland får man ha lite tillit till ödet tror jag :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!