Blomman94 skrev 2016-01-02 23:00:34 följande:
Härligt! Du är välkommen! :)
Hur la ni upp strategin kring äl? Äter du något tillskott eller så för o hjälpa till på traven? :)
Kan du de där med tempning? Vill du förklara för mig hur de funkar? Vore super! :)
Ta ett test imorgon vetja! Nu blir jag nyfiken här!
Iom att jag har sett tack vare tempningen att jag har kort luthelfas så äter jag maca rot och vitex berry. Sen har jag ätit folsyra sen i sommras :)
Först ladda ner appen fertilityfriend, den är bäst och gratis ;) sen måste du köpa en basal termometer som mäter med 2 decimaler. Sen tar du tempen samma tid varje dag och det första du gör, så sätt klockan på samma tid du går upp på vardagar på helgerna med så tar du bara tempen och somnar om :)
Men att tempa visar inte när du ska ha äl utan när du har haft, alltså tempen höjs först när ägget har släppt. Så man ska inte börja ha sex när tempen höjs utan ha sex som vanligt men ta tempen samtidigt så lär du dig din cykels mönster i efterhand och du vet när du brukar ha äl och hur lång luthelfas du har, alltså när mensen ska komma. Tempen sänks också en-två dagar innan eller samma dag mensen kommer så då har man lite koll där med :)
Bästa om man vill ha koll är att tempa och köra med äl test 2 månader, så får man bäst koll. Jag tycker det är riktigt kul att tempa, man lär sig sin kropp väldigt väl :)
Här är min graf ex: