• happylife

vi som planerar första barnet!

tino01 skrev 2016-01-04 11:11:13 följande:

Nu har jag kollat med både flygbolag och försäkringsbolag. Flygbolaget godkänner att man flyger fram tills v 32. Försäkringsbolagets reseförsäkring gäller för vårdkostnader tills v 28.

Och blir jag gravid nu i januari är jag i v 29 när vi ska resa.

Jag tänker såhär, vi kör som vi planerat nu denna månaden, tar det sig så tar de sig, då är det meningen. Gör det inte de så skjuts veckorna fram tills avresa och då också gravidveckorna (om jag ens kommer hinna bli gravid innan vi ska resa). Så vi kommer köra på som planerat nu!

Ni som sett att jag skrivit om detta innan, vad tycker ni? Tänker jag helt dumt? Är jag helt ute o cyklar? :)

Jag bara hoppar in här för jag råkade se ditt inlägg och jag skrev exakt likadant för ett halvår sen! Vi gifte oss i augusti och hade bröllopsresa i november, spiralen åkte ut i maj och jag funderade på om vi kanske borde vänta! Tog de sig direkt skulle jag varit gravid i typ v 29 på den långa resan. Jag är glad att vi körde på direkt, vi blev gravida i augusti men slutade v 6 i missfall. Blev gravid igen på själva resan och är idag i v 8! Trodde inte det skulle ta ett halvår men de gjorde det. Så mitt tips är: kör! :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!