Inlägg från: Summerstriker |Visa alla inlägg
  • Summerstriker

vi som planerar första barnet!

Hej, jag vill också vara med här!

Jag är 20 (snart 21) och sambon är 23. Jag jobbar på ett äldreboende och sambon jobbar inom industrin. Vi har länge pratat om barn även fast vi är så unga, när vi köpte ett hus i oktober bestämde vi oss för att tiden äntligen var här.

Slutade med p-piller i oktober.

Började försöka och plussade på andra. Men graviditeten slutade snabbt i mf i vecka 6. (5+3)

Så nu väntar jag ut en mens och ska alldeles strax börja försöka igen och hoppas att det ska gå vägen nästa gång vi plussar.

• Summerstriker
    Blomman94 skrev 2016-01-02 23:06:02 följande:

Klart du ska vara med, kul att vi börjar bli så många! :)

Grattis till husköpet, verkligen en milstolpe!

Härligt o se att ni kämpar på o är starka! :) håller alla tummar att allt går vägen nästa graviditet!

Äter du något tillskott eller hur gör ni?

Läser så olika, vissa har sex flera dagar innan och efter äl, medan vissa bara har de på äl dagen, o så finns de dom som har flera gånger om dagen.. Såklart är de individuellt hur man gör, men är ändå nyfiken på vad som är vanligast o om de här med sex flera dagar i rad ökar chansen eller om de små ynglen är trötta framåt äl-dagen ;)

Jag äter inga tillskott, men har läst mycket om det här med folsyra.. ( någon här som äter tar det?)

Jag har inte tempat och har som inte riktigt någon koll på min äl.. Min cykel är väldigt kort ca 22-23 dagar, så borde ha äl direkt efter mens.

Vi kör på var och varannan dag och tänker att vi borde pricka inte det då! Och vi lyckades ju en gång så jag hoppas vi lyckas igen, väldigt snart..
  • Summerstriker
    201405 skrev 2016-01-03 00:04:56 följande:

Folsyra är viktigt, motverkar risk för ryggmärgsbråck. Så det ska man börja med gärna flera månader innan man börjar men åtminstone när man har plussat att börja direkt :) kan motverka mf risken med.

Varannan dag ska väl vara mest optimalt men jag blir jättestressad när jag vet att jag har äl och man hoppar över en dag, då tänker jag att "detta var säkert enda chansen" o så blir det att vi har sex flera dagar i rad i stället fast jag innerst inne vet att har man sex varannan dag kan man inte missa det och att sex varje dag kan vara mindre bra om gamla simmare stoppar upp :p

Men nu blev det ofrivilligt att vi hade sex samma dag som jag fick fullt utslag på äl test men dagen efter var julafton så då blev inget och så fick vi till det juldagen istället samt dagen innan jag fick pos.

Men hoppas det räcker ändå! :p

Värt att prova folsyra, får åka till Apoteket och införskaffa det. :)

Jag känner mig mest säker och minst stressad av att köra på varannan dag, ibland blir det ju varje dag också. Beror helt på hur vi känner. ;)
  • Summerstriker
    johannajw skrev 2016-02-17 10:46:33 följande:

Jag blir så arg på min kropp! Slutade med ppiller i början av oktober, och jag har fortfarande inte fått nån mens. Ja jag har tagit gravtest, negativt. :/

Hur länge tog det för er innan er mens kom igång? Så jävlans frustrerande! -_-

Jag slutade också med p-piller i början av oktober, fick tillbaka min mens efter 18 dagar. Men det är olika det där hur lång tid det tar
Svar på tråden vi som planerar första barnet!