• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 21:38:55 följande:
    Åh men du har verkligen tänkt på de mesta du! ;) men kul de där med tårtan ;))
    Ja tycker nästan lite synd om sambon som får höra allt prat ;)
    Vad har du för idéer? Ngt du vill dela med dig utav? Blir så nyfiken :D
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:41:23 följande:
    Ja tycker nästan lite synd om sambon som får höra allt prat ;)
    Vad har du för idéer? Ngt du vill dela med dig utav? Blir så nyfiken :D
    Min önskan är att vänta tills vi får ulbilden, men så länge kanske man inte kan vänta. Så tänker mig typ att slå in en napp eller små bebisstrumpor och sen bara vänta på deras reaktion.
    Haha ja sambon här är nog lite trött på mig nu, kan inte släppa det. Men såklart vill han lika mycket som jag. Men tror kanske vi tjejer är lite mer ivriga ;)
    Några andra idéer har jag nog inte, får ta det som de kommer. Man vet aldrig vad som händer.
  • Violaemma
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:35:04 följande:

Åh vad skönt att de kom igång så pass fort! Jag åt minipiller för många årsedan o när jag skulle byta till p-ring tog de ett helt år innan mensen kom :(

Min mens har varit helt knäpp senaste tiden (pga stress kring jobb osv tror jag), men hoppas på att NC stämmer ..

Vad olika det kan vara. Jag var rädd att det skulle ta lång tid. Men icke nu är det bara att starta upp bebis bakandet.

Har du regelbunden mens? Eller hoppar den?

Jobbigt när det blir så. Stress och andra faktor spelar nog in i hur kroppen beter sig tyvärr.
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 21:45:35 följande:
    Min önskan är att vänta tills vi får ulbilden, men så länge kanske man inte kan vänta. Så tänker mig typ att slå in en napp eller små bebisstrumpor och sen bara vänta på deras reaktion.
    Haha ja sambon här är nog lite trött på mig nu, kan inte släppa det. Men såklart vill han lika mycket som jag. Men tror kanske vi tjejer är lite mer ivriga ;)
    Några andra idéer har jag nog inte, får ta det som de kommer. Man vet aldrig vad som händer.
    Så mysigt!
    Jag är så ivrig så jag snart blir arg på mig själv haha, hoppas hoppas de snart vill flytta in små liv i våra magar! :)
  • Violaemma
    Ebba200 skrev 2016-01-02 21:35:36 följande:

Hur lång tid tror/tycker du det tar innan man får lite koll på sin cykel efter att ha haft piller i flera år? Funderar lite på när jag ska sluta för att hinna få lite koll innan det är dag att börja försöka för oss.

Åh ingen aning det där verkar vara så olika för alla kvinnor. Men jag försöker att inte tänka så mycket på sånt. Utan det blir när det blir antingen går det fort eller så tar det några månader.

Men im jag vore du skulle jag sluta redan nu om du äter piller då det kan ta en stund. Vill du inte bli gravid på engång så kan ni skydda er på andra sätt.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:52:42 följande:
    Så mysigt!
    Jag är så ivrig så jag snart blir arg på mig själv haha, hoppas hoppas de snart vill flytta in små liv i våra magar! :)
    Ja ;) vi får pratas vid vid bim igen ;)
  • Violaemma

Min sambo vill inte ta reda på könet på bebis men det vill jag. Jag vill ju veta vad det är för en liten som bor där inne så att jag kan mentalt förbereda mig på om det är en pojke eller flicka. Men ovasett vad det blir så är det välkommet såklart.

• Ebba200
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:53:22 följande:
    Åh ingen aning det där verkar vara så olika för alla kvinnor. Men jag försöker att inte tänka så mycket på sånt. Utan det blir när det blir antingen går det fort eller så tar det några månader.

Men im jag vore du skulle jag sluta redan nu om du äter piller då det kan ta en stund. Vill du inte bli gravid på engång så kan ni skydda er på andra sätt.
    Okej... får prata lite med sambon och se. Har haft svårt att hitta andra preventivmetoder som vi trivs med så hade varit skönt att kunna använda pillrerna ett tag till men är lite orolig att det kommer dröja innan allt kommer igång igen.
  • 201405

Jag vill också hoppa in! Vi är 21 (om en månad) och 25, bor i en stor tvåa radhuslägenhet hoppas vi har hunnit spara ihop till hus om ett år :)

Äl var för 9 dagar sedan, cd 27 idag och bim är mellan dag 28-32. Detta är vårt andra riktiga försök, kört kondom och säkra perioder sista året.

Funderar på att ta ett test imorgon bara för att, tappen som brukar vara låg nu är jättehög och tempen är fortsatt hög med, haft mensvärk och ömma bröstvårtor några dagar men det kan ju betyda både och ;)

• Summerstriker

Hej, jag vill också vara med här!

Jag är 20 (snart 21) och sambon är 23. Jag jobbar på ett äldreboende och sambon jobbar inom industrin. Vi har länge pratat om barn även fast vi är så unga, när vi köpte ett hus i oktober bestämde vi oss för att tiden äntligen var här.

Slutade med p-piller i oktober.

Började försöka och plussade på andra. Men graviditeten slutade snabbt i mf i vecka 6. (5+3)

Så nu väntar jag ut en mens och ska alldeles strax börja försöka igen och hoppas att det ska gå vägen nästa gång vi plussar.

Svar på tråden vi som planerar första barnet!