• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Violaemma
    Blomman94 skrev 2016-01-02 18:52:45 följande:

Han säger ingenting, bara ler o tycker jag är söt :) han säger blir det ingen plus i januari blir det ett plus någon annan gång o kläder blir ju aldrig gamla ;)

Det har du rätt i , plus i kanten att kunna handla billiga kläder nu när det är rea. Plusset kommer snart ska du se. Hur länge har ni vart tillsammans du och din sambo?
  • tino01
    Ebba200 skrev 2016-01-02 19:30:29 följande:

Nej men så skall du nog inte känna! Ta det som det kommer :)

Googlade nu och denna artikel säger v.36
    www.viforaldrar.se/gravid/hur-sent-far-man-flyga

Hur länge ska ni vara borta? :)

Vi ska bara vara borta en vecka. Får kolla lite med flygbolaget och försäkringen osv :) tack för länken!
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 19:38:13 följande:
    Det har du rätt i , plus i kanten att kunna handla billiga kläder nu när det är rea. Plusset kommer snart ska du se. Hur länge har ni vart tillsammans du och din sambo?
    Ja visst är det så :)
    Vi har varit tillsammans i 5 år nu och är förlovade sedan ett år tillbaka :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 19:54:34 följande:
    Vi ska bara vara borta en vecka. Får kolla lite med flygbolaget och försäkringen osv :) tack för länken!
    Har en vän som åkte rent sent under sin graviditet, finns vaccin för det och du gör bara en hälsokontroll innan du åker, så ser allt bra ut så är det ingen fara :) härligt o ha en resa inbokad, avis jag blev nu, haha :)
  • Violaemma

Hur stort bor ni alla som planerat liten?

Jag har också några resor inplanerad men har tänkt åka även om jag skulle vara gravid. Har även tagit avboknings skydd på resorna om det skulle vara så att vi inte skulle kunna åka av någon anledning. Ett tips till er är att ta avbokningd skydd om ni ska ut och resa så ni kan avboka om det skulle behövas.

• Ebba200
    tino01 skrev 2016-01-02 19:54:34 följande:
    Ja men dåså då är det säkert inga problem!
  • Ebba200
    Violaemma skrev 2016-01-02 20:26:40 följande:

Jag har också några resor inplanerad men har tänkt åka även om jag skulle vara gravid. Har även tagit avboknings skydd på resorna om det skulle vara så att vi inte skulle kunna åka av någon anledning. Ett tips till er är att ta avbokningd skydd om ni ska ut och resa så ni kan avboka om det skulle behövas.

Vi bor i en villa på 180kvm, men det är absolut inte för barnets skull utan för att vi har två hundar och ville flytta ut på landet sist vi flyttade för jobbet. Hade planerat barn även om vi bodde betydligt mindre. Förut bodde vi på 80kvm och det hade räckt gott och väl för mig, sambon och en bebis.
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 20:26:40 följande:

Vi har en nyrenoverad trea på 80kvm, så ett rum står tomt o väntar på o bli bebisrum :)

Vi kollar lite på en större lägenhet på 107kvm, får se hur vi gör med det. Vi bor relativt billigt nu så tanken är att vi kör på där vi bor nu för att sedan kika på hus :)

Hur bor du själv? :)
  • Ebba200
    Blomman94 skrev 2016-01-02 18:52:45 följande:
    Han säger ingenting, bara ler o tycker jag är söt :) han säger blir det ingen plus i januari blir det ett plus någon annan gång o kläder blir ju aldrig gamla ;)
    Åh va härligt att handla! Jag har inte riktigt vågat än men handlar som en tok till kompisar och släktingars barn :P Har däremot köpt en hel del böcker och börjat läsa på om allt från fertilitet till barnuppfostran. Min sambo hade nog blivit lite fundersam om jag började handla kläder. Får ta ett steg i taget med honom :D
Svar på tråden vi som planerar första barnet!