• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • TSBlomman94

Kommer inte in på mitt konto längre :(

TS här! :) tänker mkt på er o hoppar in då och då för o se hur det går för er?

Här går vi in i vecka 22 på tisdag, väntar en liten tjej enligt RUL. En livlig liten krabat som sparkar för fullt, beräknat förlossningsdatum 9 januari :)

• Petronelladahlberg

Halloj, tar och hoppar in här. :)

Jag är 20år och min flickvän är 31.

Vi började med våran bebisverkstad i början på augusti via heminsemination.

Idag är jag på BIM+2 men fortfarande negativa test..

Mensvärk till och ifrån och någon molvärk i livmoder.

• Petronelladahlberg

Ser ni något på dessa? Stickan längst till höger togs i fredags dem två i mitten togs igår och deT längst till vänster togs ikväl vid 23.00 hållt mig i 3 timmar.

Är idag på BIM+3
  • evins
    TSBlomman94 skrev 2016-08-28 11:28:03 följande:

Kommer inte in på mitt konto längre :(

TS här! :) tänker mkt på er o hoppar in då och då för o se hur det går för er?

Här går vi in i vecka 22 på tisdag, väntar en liten tjej enligt RUL. En livlig liten krabat som sparkar för fullt, beräknat förlossningsdatum 9 januari :)

Åh så härligt!  
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-28 11:41:27 följande:

Halloj, tar och hoppar in här. :)

Jag är 20år och min flickvän är 31.

Vi började med våran bebisverkstad i början på augusti via heminsemination.

Idag är jag på BIM+2 men fortfarande negativa test..

Mensvärk till och ifrån och någon molvärk i livmoder.

Välkommen! Tycker tyvärr inte att jag ser något på testerna :-/ Hur har det gått, har du tagit några nya?
  • evins

Idag hände det jag aldrig trodde skulle hända. BIM imorgon och kom hem tidigt från jobbet. Gick ut med hunden och kände mig lite trött, funderade på vad det kunde bero på, tänkte lite roat att det är ju ett graviditetssymtom, men jag är ju inte gravid så skit samma. Somnade även på soffan igår också vilket är väldigt ovanligt för mig. Kom hem igen och kom ihåg att jag hade ju ett billigt gravtest liggandes, så varför inte bara ta det och se hur negativt det är (hade egentligen bestämt att inte testa mer förrän mensen är sen pga många negativa tester). Hade verkligen ingen förhoppning ALLS om att se ett streck, och mycket riktigt så såg jag hur kontrollstrecket dök upp men ingenting annat. Satt klart på toa och reste mig för att tvätta händerna och därefter kasta testet. Precis när jag plockar upp det skymtar jag en svag, svag linje. Blev helt paff och tänkte att det måste vara ett spökstreck, men ju längre tiden gick desto mer övertygad blev jag. Tog ett nytt digitalt CB ikväll och fick upp ett mycket vackert "Gravid 1-2 v". 

Det tog 1 år och 3 månader utan något som helst resultat - och så plötsligt hände det. Helt sjukt. Varken jag eller maken har nog inte riktigt förstått det än!

Symtom jag känner är svullna och ömma bröst, var sömnig under dagen både igår och idag (om det beror på grav eller bara tillfällighet vet jag dock inte!), tycker mig känna lite konstig smak i munnen då och då idag (antar det är den berömda metallsmaken man hört talas om) och så molande mensverk till och från som kommit allt mer de senaste dagarna.

• bebisdags
    evins skrev 2016-08-30 23:16:40 följande:

Idag hände det jag aldrig trodde skulle hända. BIM imorgon och kom hem tidigt från jobbet. Gick ut med hunden och kände mig lite trött, funderade på vad det kunde bero på, tänkte lite roat att det är ju ett graviditetssymtom, men jag är ju inte gravid så skit samma. Somnade även på soffan igår också vilket är väldigt ovanligt för mig. Kom hem igen och kom ihåg att jag hade ju ett billigt gravtest liggandes, så varför inte bara ta det och se hur negativt det är (hade egentligen bestämt att inte testa mer förrän mensen är sen pga många negativa tester). Hade verkligen ingen förhoppning ALLS om att se ett streck, och mycket riktigt så såg jag hur kontrollstrecket dök upp men ingenting annat. Satt klart på toa och reste mig för att tvätta händerna och därefter kasta testet. Precis när jag plockar upp det skymtar jag en svag, svag linje. Blev helt paff och tänkte att det måste vara ett spökstreck, men ju längre tiden gick desto mer övertygad blev jag. Tog ett nytt digitalt CB ikväll och fick upp ett mycket vackert "Gravid 1-2 v". 

Det tog 1 år och 3 månader utan något som helst resultat - och så plötsligt hände det. Helt sjukt. Varken jag eller maken har nog inte riktigt förstått det än!

Symtom jag känner är svullna och ömma bröst, var sömnig under dagen både igår och idag (om det beror på grav eller bara tillfällighet vet jag dock inte!), tycker mig känna lite konstig smak i munnen då och då idag (antar det är den berömda metallsmaken man hört talas om) och så molande mensverk till och från som kommit allt mer de senaste dagarna.

Åh gratis, vad roligt för er!:D
  • tino01
    evins skrev 2016-08-30 23:16:40 följande:

Åh, men grattis!! ;)
    Lycka till med allt!!!
  • evins
    bebisdags skrev 2016-08-31 16:09:41 följande:
    Åh gratis, vad roligt för er!:D
    tino01 skrev 2016-08-31 22:01:20 följande:
    Åh, men grattis!! ;)
    Lycka till med allt!!!
    Tusen tack Är så himlans glad! Konstig känsla att man njuter av en konstant magvärk, haha :-P

• Petronelladahlberg

BIM+8 idag, tid på kvinnokliniken 09.00.

Fram tills idag har vi haft negativa och svaaaaaaaaga positiva resultat.

Hade mensvärk på BIM+1,2,4 och därefter nån svag molande värk till och ifrån.

Inte haft en tillstymmelse till blod.

Brösten ömmar, trött hela dagarna, folk runt omkring mig säger att jag ser gravid ut, och klarar inte av alla dofter/rörelser utan att må illa..

Någon som varit med om detta? Eller ska vi helt ge upp hoppet för denna månad?..

• Hubert
    Petronelladahlberg skrev 2016-09-02 01:14:51 följande:

BIM+8 idag, tid på kvinnokliniken 09.00.

Fram tills idag har vi haft negativa och svaaaaaaaaga positiva resultat.

Hade mensvärk på BIM+1,2,4 och därefter nån svag molande värk till och ifrån.

Inte haft en tillstymmelse till blod.

Brösten ömmar, trött hela dagarna, folk runt omkring mig säger att jag ser gravid ut, och klarar inte av alla dofter/rörelser utan att må illa..

Någon som varit med om detta? Eller ska vi helt ge upp hoppet för denna månad?..

I början av min graviditet upplevde jag likadant! Fruktansvärt trött, ömma bröst och ett litet illamånde. Hoppas att du får ett positivt svar :)
  • tino01

I förrgår natt vaknade jag av extrem smärta i nedre delen av magen, upplever det som att det är vid äggstockarna typ. Jag gick upp och toaletter och när jag skulle gå tillbaka höll jag på att svimma och började må illa, antar för att det gjorde så ont. Nu känner jag en ömhet i nedre delen av magen/äggstockarna när jag känner eller trycker lite lätt. Jag har också fått ömma bröst. Har bim typ nästa vecka. 

Har tidigare haft ont i bröstvårtorna vid ägglossning men nu har jag liksom ont i hela bröstet. 

Svar på tråden vi som planerar första barnet!