• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Hellen28

Jag skrev här tidigare och hade alla symptom för graviditet, men hann aldrig ta ett gravtest då det slutade med tidigt MF. Alla gravsymptom försvann plötsligt och 4 dagar senare kom en blödning och dagen efter kom mensen, 2 dagar tidigt och med en j**la värk.
    Men nu 3 månader senare har jag symptom igen, dock lite annorlunda symptom. Är även orolig för nytt MF om det nu är något.
    Förklarar mina symptom och hur det är för mig:

Förra mensen: 28/3 - 1/4
    ÄL: 4/4 - 5/4 ( det verkar ha rubbats efter mitt förra MF, trodde inte man kunde ha det så tidigt)
    8/4 jätteömma bröstvårtor
    9/4 började molvärk
    10/4 törstigare än förut och därmed kissar oftare
    12/4 öm i bröstkörtlarna
    13/4 vaknade upp på natten och var båda supertörstig och kissnödig.
    14/4 Nybakat bröd och bakelser luktar inte längre gott och jag äcklas av sötsaker.
     15/4 kollade livmodertappen (då det stod att man kunde avgöra ev. graviditet) och den var bakåtlutad/upp mot taket = bra tecken.
    16/4 (igår) åt pizza, (1/2 brukar äta minst 75%) och hade otrolig spänning i magen och kändes som att jag inte hade plats med både en mage och livmoder. Molvärk. På kvällen fick jag dock en stark smärta vid tappen och efter kontroll hade var den hård och nu istället framåt, dock fortfarande långt bak.
    Idag, inte liika öm i bröstvårtorna, bröstkörtlarna ömmar dock lika mkt, molvärken är lite mindre och det känns som att jag tappat hoppet om graviditeten.
    8 dagar kvar innan BIM. Får se hur det går då. Vi har nu försökt i 7 månader och det är inte långt kvar tills jag är 30. Varför ska det vara så jä*vla svårt?
  • Hellen28
    Hellen28 skrev 2016-04-17 13:20:24 följande:

Jag skrev här tidigare och hade alla symptom för graviditet, men hann aldrig ta ett gravtest då det slutade med tidigt MF. Alla gravsymptom försvann plötsligt och 4 dagar senare kom en blödning och dagen efter kom mensen, 2 dagar tidigt och med en j**la värk.
    Men nu 3 månader senare har jag symptom igen, dock lite annorlunda symptom. Är även orolig för nytt MF om det nu är något.
    Förklarar mina symptom och hur det är för mig:

Förra mensen: 28/3 - 1/4
    ÄL: 4/4 - 5/4 ( det verkar ha rubbats efter mitt förra MF, trodde inte man kunde ha det så tidigt)
    8/4 jätteömma bröstvårtor
    9/4 började molvärk
    10/4 törstigare än förut och därmed kissar oftare
    12/4 öm i bröstkörtlarna
    13/4 vaknade upp på natten och var båda supertörstig och kissnödig.
    14/4 Nybakat bröd och bakelser luktar inte längre gott och jag äcklas av sötsaker.
     15/4 kollade livmodertappen (då det stod att man kunde avgöra ev. graviditet) och den var bakåtlutad/upp mot taket = bra tecken.
    16/4 (igår) åt pizza, (1/2 brukar äta minst 75%) och hade otrolig spänning i magen och kändes som att jag inte hade plats med både en mage och livmoder. Molvärk. På kvällen fick jag dock en stark smärta vid tappen och efter kontroll hade var den hård och nu istället framåt, dock fortfarande långt bak.
    Idag, inte liika öm i bröstvårtorna, bröstkörtlarna ömmar dock lika mkt, molvärken är lite mindre och det känns som att jag tappat hoppet om graviditeten.
    8 dagar kvar innan BIM. Får se hur det går då. Vi har nu försökt i 7 månader och det är inte långt kvar tills jag är 30. Varför ska det vara så jä*vla svårt?
    Glömde skriva att under hela veckan hade jag frossa på jobbet. Jag rös och det kändes konstigt i huden. Idag är jag väldigt varm och inte inte alls samma "frossa"... Kanske en till sak som visar att det går åt fel håll...? 
  • Tra3dockan

Hej
    Jag hoppar också in här. Jag och min man planerar för vårat första barn och min ÄL bör vara runt 9-10 maj och BIM 23-24 maj. Håller alla tummar och tår för att det ska fungera!
    Jag är 26 år och gift sedan augusti med mig 32-årige man :)

• naawnoue

Åh, ÄL+6 idag. Har lite värk i tjejmagen från och till, först och främst när jag stått upp eller setat länge, då kan det göra riktigt ont. försvinner direkt jag lägger mig ner!? Någon som vart med om samma? Kissar som en tok hela tiden, inte alls vanligt :P Känner mig hyffsat pigg annars, någon släng av illamående ibland, främst direkt när jag vaknat. BIM 27/4, så ett par dagar kvar till jag kan testa. 
    Herregud vad vi hoppas!!! =)

• Makintoch

BIM i förrgår. Haft spottings i ett par dagar men ingen ordentlig mens. Känner inte av några symtom alls men min temp är fortsatt hög. Vågar knappt hoppas! Ska ta ett gravtest imorgon..

• evins

Tog testa-tidigt-testet i söndags morse, visade såklart negativt... lite som jag misstänkte. BIM är idag men fortfarande ingen mens, dock kände jag både igår och idag molande mage så känner mig väldigt säker på att det är på gång. Ändå sitter man och hoppas... som vanligt.. för att sedan bli besviken :-/ Nu har vi iaf redan ställt in oss på att denna månad inte heller gick, så skrev idag ut papper för egen-remiss till en fertilitetsklinik. Började försöka i april förra året så är lite less på detta nu när inget har hänt! 

• lizkan
    evins skrev 2016-04-19 18:58:25 följande:

Tog testa-tidigt-testet i söndags morse, visade såklart negativt... lite som jag misstänkte. BIM är idag men fortfarande ingen mens, dock kände jag både igår och idag molande mage så känner mig väldigt säker på att det är på gång. Ändå sitter man och hoppas... som vanligt.. för att sedan bli besviken :-/ Nu har vi iaf redan ställt in oss på att denna månad inte heller gick, så skrev idag ut papper för egen-remiss till en fertilitetsklinik. Började försöka i april förra året så är lite less på detta nu när inget har hänt! 

usch, lider verkligen med er!!
  • evins
    lizkan skrev 2016-04-19 20:04:11 följande:
    usch, lider verkligen med er!!
    Tack Det är skit! Idag kom mensen som jag redan visste, en dag sent. Men nu har vi skrivit alla papper och lagt på lådan! Så får se när de hör av sig, och så kan man ju hoppas på att det händer något under tiden vi väntar
Svar på tråden vi som planerar första barnet!