Hellen28 skrev 2016-04-17 13:20:24 följande:
Jag skrev här tidigare och hade alla symptom för graviditet, men hann aldrig ta ett gravtest då det slutade med tidigt MF. Alla gravsymptom försvann plötsligt och 4 dagar senare kom en blödning och dagen efter kom mensen, 2 dagar tidigt och med en j**la värk.
Men nu 3 månader senare har jag symptom igen, dock lite annorlunda symptom. Är även orolig för nytt MF om det nu är något.
Förklarar mina symptom och hur det är för mig:
Förra mensen: 28/3 - 1/4
ÄL: 4/4 - 5/4 ( det verkar ha rubbats efter mitt förra MF, trodde inte man kunde ha det så tidigt)
8/4 jätteömma bröstvårtor
9/4 började molvärk
10/4 törstigare än förut och därmed kissar oftare
12/4 öm i bröstkörtlarna
13/4 vaknade upp på natten och var båda supertörstig och kissnödig.
14/4 Nybakat bröd och bakelser luktar inte längre gott och jag äcklas av sötsaker.
15/4 kollade livmodertappen (då det stod att man kunde avgöra ev. graviditet) och den var bakåtlutad/upp mot taket = bra tecken.
16/4 (igår) åt pizza, (1/2 brukar äta minst 75%) och hade otrolig spänning i magen och kändes som att jag inte hade plats med både en mage och livmoder. Molvärk. På kvällen fick jag dock en stark smärta vid tappen och efter kontroll hade var den hård och nu istället framåt, dock fortfarande långt bak.
Idag, inte liika öm i bröstvårtorna, bröstkörtlarna ömmar dock lika mkt, molvärken är lite mindre och det känns som att jag tappat hoppet om graviditeten.
8 dagar kvar innan BIM. Får se hur det går då. Vi har nu försökt i 7 månader och det är inte långt kvar tills jag är 30. Varför ska det vara så jä*vla svårt?
Glömde skriva att under hela veckan hade jag frossa på jobbet. Jag rös och det kändes konstigt i huden. Idag är jag väldigt varm och inte inte alls samma "frossa"... Kanske en till sak som visar att det går åt fel håll...?