• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Oktober23

Jag undrar verkligen varför man ska ha eller behöver ha en buffert på 100.000 kr till när bebis kommer.. får man fråga varför?

• Makintoch
    Oktober23 skrev 2016-02-26 22:52:15 följande:

Jag undrar verkligen varför man ska ha eller behöver ha en buffert på 100.000 kr till när bebis kommer.. får man fråga varför?

Vår buffert är för både hus och bebis ????
  • Flurriburr
    Oktober23 skrev 2016-02-26 22:52:15 följande:

Är väl skönt att ha lite pengar undanstoppat tills man får barn. Så man vet att man kan ge barnet det bästa bär det behövs. Vi har buffert både till bebis och husköp. Är väl alltid bra att ha lite pengar sparade!
  • Blomman94

Buffert för bebis är verkligen a och o enligt mig! Hur viktigt som helst. Min sambo har sagt att ca 100.000kr ska finnas när bebisen kommer helt enkelt, o de är för att man ska slippa ha en knorr i magen över pengar. Pengarna lär ju behövas förr eller senare. En kompis till mig vars bebis har haft urinvägsinfektion upp i njurarna mer eller mindre sen förlossningen, o de är ett halvår nu som hon o hennes sambo knappt kunnat jobba pga det. Sånt måste man också vara beredd på :)

• mstensson
    Hej på er alla gravida och redan föräldrar 

Under mina graviditeter bloggade jag en del och har fortsatt nu när båda töserna är ute - det är ju så kul! 
    Kika gärna in om ni vill ha tips, inspiration eller bara klicka er runt bland bilderna  !

Kram och lycka till i föräldraskapet! 

http://goteborgsmamman.se
  • amandajavisst

Tänkte bara säga att jag startat en blogg, för att kunna hantera min sorg när jag fick diagnosen PCO. 
    Vet inte varför jag berättar det här egentligen... Kanske mest för att jag är så jävla ledsen.

• tino01
    amandajavisst skrev 2016-03-06 12:01:56 följande:

Tänkte bara säga att jag startat en blogg, för att kunna hantera min sorg när jag fick diagnosen PCO. 
    Vet inte varför jag berättar det här egentligen... Kanske mest för att jag är så jävla ledsen.

Vill du kanske dela med dig? <3
  • amandajavisst
    tino01 skrev 2016-03-06 12:56:34 följande:

Vill du kanske dela med dig? <3

Ja, det blir bättre av att skriva och dela med sig, även om man inte vet om någon läser. Man får ut alla tankar och känslor som blir för jobbiga att bära själv...

Jag finns på denna tråd så jag kan finnas för andra, om de har det likadant och för att behålla hoppet att vi någon gång blir gravida, och kan berätta det för hela världen...!

Förlåt om jag tramsar, är som sagt jäkla känslomässig...
  • tino01
    amandajavisst skrev 2016-03-06 15:11:30 följande:
    Ja, det blir bättre av att skriva och dela med sig, även om man inte vet om någon läser. Man får ut alla tankar och känslor som blir för jobbiga att bära själv...

Jag finns på denna tråd så jag kan finnas för andra, om de har det likadant och för att behålla hoppet att vi någon gång blir gravida, och kan berätta det för hela världen...!

Förlåt om jag tramsar, är som sagt jäkla känslomässig...
    Du är absolut inte tramsig!
    Kan vara bra o skriva om, plus att man kanske hittar fler i samma situation och kanske folk som stöttar er i detta.
    Jag hejar på er allt jag kan och håller tummar och tår!!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!