• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Flurriburr
    bells123 skrev 2016-02-10 18:57:42 följande:

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

Förstår precis. Flera jag känner jag just gått ut med det och jag kan gråta i flera timmar efteråt! Jättekul för dom, men jag vill ju oxå :(
  • IdanJensen
    Erla skrev 2016-02-10 20:15:17 följande:

Hur har det gått IdanJensen? Är så nyfiken så jag spricker!

Fick mens nån dag senare ????
  • bells123

Fattar inte?! Har jag ÄL igen nu? tog ett gravtest men tyckte det var negativt...
  • Erla
    IdanJensen skrev 2016-02-12 10:36:21 följande:

Fick mens nån dag senare ????

Nej vad tråkigt!! Fy för testet som lutade åt positivt :/ hoppas det blir något nästa gång!
  • Lenore90

Kanske en konstig fråga..

Sen jag slutade med p-piller så har jag fått massa bristningar på hela magen.
    Jag gick upp lite i vikt innan och fick några bristningar på "kärlekshandtagen". Sedan dess har jag inte gått upp mer, men ändå fått massa bristningar på magen. Läste någonstans att man kunde få det av hormoner. Kan det komma när man slutar med p-piller?

• Blomman94

Hej tjejer!

Alltså får ni stegring eller starkt två streck med gravkollens älstickor? Blir knäpp!! Helt blankt, ett streck syns såklart! Clearblue visar glad gubbe men dom är ju svin dyra!

• bells123
    Blomman94 skrev 2016-02-16 10:48:05 följande:

Hej tjejer!

Alltså får ni stegring eller starkt två streck med gravkollens älstickor? Blir knäpp!! Helt blankt, ett streck syns såklart! Clearblue visar glad gubbe men dom är ju svin dyra!

Aldrig fått helt positivt från gravkollens, bara en stegring. Men har fått helt positiva från testlagrets :) 

• Blomman94
    bells123 skrev 2016-02-16 14:28:54 följande:

Aldrig fått helt positivt från gravkollens, bara en stegring. Men har fått helt positiva från testlagrets :) 

Va är de för skitstickor egentligen, haha!

Får hoppas vi lyckades pricka in äl ändå :o
    Tack för ditt svar iallafall :)
  • Makintoch
    Blomman94 skrev 2016-02-16 10:48:05 följande:

Hej tjejer!

Vad skönt att höra! Jag har bara fått svaga streck så jag har tolkat det som att jag inte har haft ägglossning.. Men då kanske jag har haft det trots allt? :)
  • Sandrisen92

Hej!

Hoppar in här också då man behöver bolla lite ... 

Är 23 år och Sambon 24. Har försökt 5 gånger. Är frustrerad enligt NC ska ja ha ÄL nästa söndag, så berättar sambon att han ska på kurs fredag till söndag. Hur bör vi ligga?! Torsdag och Söndag ? Eller blir Torsdag för tidigt och söndag för sent.... :( TYPISKT

Svar på tråden vi som planerar första barnet!