• Lenore90

vi som planerar första barnet!

Hoppar in!

Vi är 24 och 25. Slutade med p-piller i oktober för att kroppen skulle få återhämta sig lite :) Planerar att börja ca februari-mars :))

• Lenore90

"Råkade" köpa 4 test iförrgår. Är såååå sugen på att prova ett test nu med en gång trots att jag VET att jag inte är gravid.

• Lenore90
    Blomman94 skrev 2016-01-18 19:39:50 följande:
    Jag har fyra olika här hemma.. Väntar på att de ska bli fredag :( men de känns som en evighet!
    Har bim på onsdag nästa vecka, o har ett test som man kan ta 6 dagar innan bim o på fredag är det 5.. Hoppas innerligt att vi får plus allihopa :)

Har fortfarande ont i äggstockarna, tydligen normalt fastän ja aldrig haft de förut (kanske inte lagt märke till de innan heller) men tkr de är märkligt då de är 1 vecka sedan äl.. Har även sjukt mkt flytningar! Har aldrig haft det!
    Hoppas hoppas du får ditt plus :D
    Vi ska inte börja försöka än på ett par månader iallafall så jag vet inte varför jag köpte testen nu, haha.

Jag var gravid för 2 år sedan. Jag kände av det redan efter några dagar. Äggstockarna började göra ont, tuttarna gjorde skitont, flytningar och liksom... Annorlunda.
    Det slutade dock i abort eftersom jag aldrig skulle kunna ge mitt barn en sån pappa. Som tur va så träffade jag min nuvarande sambo precis efter som är såååå fantastisk och kommer bli världens bästa pappa.
  • Lenore90

Nu är snart januari slut och det är bara några få månader kvar tills vi ska börja, om inget händer. En del av mig vill börja NU, en annan får lite panik och vill vänta liiite till.

Jag klarar av förändringar väldigt dåligt :p

• Lenore90

Idag "råkade" jag svänga förbi ett par bilfirmor och imorgon åker jag och hämtar min nya bil. En kombi som både hunden och den blivande barnvagnen får plats i. Hoppsan....

• Lenore90
    annahooj91 skrev 2016-01-26 22:40:11 följande:

Hej! 
    Detta verkar va en kul tråd att följa :) Jag är 24 år och min sambo 31, vi försöker skaffa vårat första barn. Slutade med mina p-piller i augusti 2015. Så försökt några månader utan plus. Denna månaden prova vi faktiskt ägglossningstest för första gången så nu håller jag tummarna på att det tog sig denna gången :)

Lycka till! Och välkommen hit :)
  • Lenore90

Stort grattis till er som plussat!!!

Jag fick min mens igår. Det betyder att det bara är 1-2 mensar kvar tills vi kan börja försöka!!!

• Lenore90

Grattis!!!!
    Rädsla är normalt. Det är ett helt nytt liv ni skapar. Skulle vara konstigt om man inte fick lite panik :)

• Lenore90
    Makintoch skrev 2016-02-07 11:15:43 följande:

En fråga till alla er som planerar barn.. Jag har inte berättat för någon (förutom min bästa vän) att vi försöker bli med barn. Detta pga att jag inte vill ha någon "press" från utomstående samt eftersom jag gärna vill överraska nära och kära när det väl blir ett plus. Min mamma är barnmorska och frågade för ett tag sedan om vi planerar barn snart. Jag ljög och sa att så inte var fallet. Vi satt och drack vin under samtalets gång och då nämnde hon att man inte heller ska dricka alkohol när man försöker bli med barn. Tänkt höra med er andra hur ni gör? Jag har nämligen bestämt att jag ska undvika alkohol i möjligaste mån. Dricker därför inte vin när jag är hemma med sambon. Men vid sociala tillställningar så dricker jag alkohol för annars skulle alla mina vänner reagera och förstå att vi försöker bli med barn. Hur gör ni andra?

Varken jag eller sambon dricker så vi slipper det där. :)
  • Lenore90

Kanske en konstig fråga..

Sen jag slutade med p-piller så har jag fått massa bristningar på hela magen.
    Jag gick upp lite i vikt innan och fick några bristningar på "kärlekshandtagen". Sedan dess har jag inte gått upp mer, men ändå fått massa bristningar på magen. Läste någonstans att man kunde få det av hormoner. Kan det komma när man slutar med p-piller?

• Lenore90
    Oktober23 skrev 2016-03-20 09:00:53 följande:

Jag väntar in ägglossning en i april. Vi vill inte ha någon decemberbebis därför blir det inget nu i mars..

Samma här.
  • Lenore90

Idag är det mensdags säger NC. Dock ingen mens än, och ingen mensvärk. Är därimot kissnödig hela hela tiden.. Min sambo hävdar att jag är gravid men jag tror jag dragit på mig uvi. Hade oskyddat sex ca en vecka före äl, annars var det skyddat. Jag vill gärna inte börja försöka förän om två månader för att slippa november/december-bebisar. Men jag var helt säker på att jag inte är gravid, bara min sambo som fått för sig det - men när han envisas så blir jag osäker - så måste nog ta ett test ändå haha..

• Lenore90

4 dagar sen, men nu kom mensen.

Tänkte vänta till maj med att försöka, så jag klarar mig över årsskiftet. Vore kul att lyckas på första försöket då en av våra föräldrar fyller jämnt i sommar så vi kan kläcka nyheten som en födelsedagspresent :)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!