• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • fmbnpp
    Blomman94 skrev 2016-02-22 09:57:35 följande:

Tredje dagen med rosa flytningar nu. Har molvärk till o från, o ibland är de precis som jag får elektriska stötar i äggstockarna. Känns skit skumt. Men inga andra symtom, mår i övrigt bra så att säga :) har inga stora förhoppningar men ja, vill så gärna att det ska va ett plus på lördag :)

Jag hade absolut inga övriga symtom än just nidblödningen och den lätta värken som kom på BIM. Möjligtvis att min hund som alltid sover i hallen vägrade sova någon annanstans än i mitt rum och följde mig överallt. Annars va allt som vanligt :)
  • bells123

ÄL+9 . tiden går fruktansvärt långsamt! Någon gång ibland för jag molvärk, och så känner jag mig ofta ledsen. Men de är säkert ingenting. Bara inbillning ;) Hur går de för er andra?

• Oktober23

Jag väntar på att min mens ska komma tillbaka från mitt missfall så vi kan börja försöka igen. Eller behöver man invänta mensen? Någon som vet?

• tino01

Hur tänker ni med pengar och så, alltså buffert inför bebis? Hur gör ni eller hur tänker ni? :)

• amandajavisst

Som jag skrivit tidigare så har jag problem med min mens.

Fick tid på gyn igår och fick konstaterad PCO.

Nu känns allt så jäkla hopplöst.

Nu kommer det bli mycket mer komplicerat och svårt att lyckas bli gravida, dessutom är det omöjligt utan behandling.

Hur ska jag hantera denna sorg?

• Makintoch
    tino01 skrev 2016-02-25 19:09:25 följande:

Hur tänker ni med pengar och så, alltså buffert inför bebis? Hur gör ni eller hur tänker ni? :)

Jag försöker spara så mycket jag kan inför den dagen vi får en bebis! Min sambo har en del pengar undansatt sedan tidigare men mina pengar rök i och med vårt husköp.. Mitt mål är att ha en buffert på 100 000kr den dagen bebisen är född. Än så länge har jag bara 40 000kr sparade..

Hur tänker ni andra? Vad är rimligt att ha som buffert?
  • tino01
    Makintoch skrev 2016-02-25 20:26:56 följande:
    Jag försöker spara så mycket jag kan inför den dagen vi får en bebis! Min sambo har en del pengar undansatt sedan tidigare men mina pengar rök i och med vårt husköp.. Mitt mål är att ha en buffert på 100 000kr den dagen bebisen är född. Än så länge har jag bara 40 000kr sparade..

Hur tänker ni andra? Vad är rimligt att ha som buffert?
    Låter bra!
    Vi båda har pengar undansatta men som är tänkt till husköp längre fram. Så vi sparar också så mycket vi kan och sen tar vi det som de kommer. Men det känna ju bra att ha lite sparat!
  • tino01
    amandajavisst skrev 2016-02-25 19:44:45 följande:

Som jag skrivit tidigare så har jag problem med min mens.

Fick tid på gyn igår och fick konstaterad PCO.

Nu känns allt så jäkla hopplöst.

Nu kommer det bli mycket mer komplicerat och svårt att lyckas bli gravida, dessutom är det omöjligt utan behandling.

Hur ska jag hantera denna sorg?

Usch stackare! Jag har faktiskt tänkt på att jag också lika väl kan ha det. Men låter de gå lite tid innan jag kollar upp något. Hur länge hade ni försökt innan du fick reda på att du har det?
  • amandajavisst
    tino01 skrev 2016-02-25 20:45:14 följande:

Usch stackare! Jag har faktiskt tänkt på att jag också lika väl kan ha det. Men låter de gå lite tid innan jag kollar upp något. Hur länge hade ni försökt innan du fick reda på att du har det?

Vi har bara försökt en månad, men inte ordentligt eftersom mensen är som den är... Han ville att jag skulle kolla upp så att jag ens är fertil, han hade nog tanke på att det kunde vara PCO eller annat innan jag misstänkte det...

Så nu vet vi vad som gäller, det är väl skönt, men det känns som ett misslyckande att inte kunna bli gravid utan behandling.

Men nu äter jag Provera för att få igång mensen, sedan ska jag på femte mensdagen ta Pergo för att få ägglossning och kunda bli befruktad.

Jag längtar så efter en bebis...
  • Flurriburr
    tino01 skrev 2016-02-25 19:09:25 följande:

Vi försöker ju spara så mycket som möjligt så man har tills den dagen bebis är gör. Just ni har vi en del, men mycket kommer nog gå till ett framtida husköp, då vi letar efter hus just nu. Men sparar hela tiden vid varje lön :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!