• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-02-08 20:34:31 följande:
    Jag skulle kört på varannan till var tredje dag precis som ovanstående också säger :) tycker de låter som en bra teori! Sen där emellan lite äl tester :)
    Okej, ja vi kör på! Så får vi se. Som jag svarade ovanstående så känns det misslyckat och har på senaste blivit rädd att man har något fel på sig :/
  • bells123

Vad tror ni? Är någonstans mellan äl +11 och äl +5... (oregelbunden mens deluxe )
  • Mi_1990
    bells123 skrev 2016-02-09 14:57:56 följande:

Vad tror ni? Är någonstans mellan äl +11 och äl +5... (oregelbunden mens deluxe )

Jag tycker att jag ser något väldigt svagt. Det kanske syns mer i verkligheten? Hoppas:)
  • tino01
    IdanJensen skrev 2016-02-09 16:03:43 följande:

Test med morgonurin. Vad ska man tro? 

Jag ser två!!
    Vänta en dag och testa morgonen där efter :)
  • bells123

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

• Blomman94
    bells123 skrev 2016-02-10 18:57:42 följande:

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

Samma här :( en tjej i min bekantskapskrets gick också ut med graviditet igår, en tjej jag vet inte planerat bli gravid. Som ett slag i magen, vet inte varför men mådde illa i en timma efter jag sett ultraljudsbilden på hennes Facebook.
  • bells123
    Blomman94 skrev 2016-02-10 19:05:20 följande:
    Samma här :( en tjej i min bekantskapskrets gick också ut med graviditet igår, en tjej jag vet inte planerat bli gravid. Som ett slag i magen, vet inte varför men mådde illa i en timma efter jag sett ultraljudsbilden på hennes Facebook.
    Förstår dig! och jag tycker de är helt okej att känna sig ledsen, tror man måste få göra de. Tror ju också att desto mindre man tänker på de och planerar, så kommer de ta sig fortare. MEN vem går inte runt och tänker på de? :P De går inte en dag utan att jag tänker på huuuur gärna jag vill bli gravid. 
  • tino01
    bells123 skrev 2016-02-10 18:57:42 följande:

Skönt att läsa att det inte bara är jag som tänker så. Jag som trodde jag var överkänslig.
    Men i denna bebisverkatiden tror jag man kan vara lite extra känslig när det kommer till såna saker!
  • Erla
    IdanJensen skrev 2016-02-09 16:03:43 följande:

Test med morgonurin. Vad ska man tro? 

Hur har det gått IdanJensen? Är så nyfiken så jag spricker!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!