• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-02-03 07:04:23 följande:

Kom precis till mitt jobb, mår så himla illa, känns som jag ska spy när som helst.. Försöker äta lite nu så får vi se vart det leder. Bim idag, enligt appen ;)

Hur mår du tino? :)
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-02-04 12:06:25 följande:
    Hur mår du tino? :)

Mådde illa till och från igår, och idag mådde jag lite illa på förmiddagen, bim+ 1. Jag vet att det inte är något, jag känner verkligen ingenting, mensen kommer snart jag lovar.. Men som min mamma sa så behöver man ju inte känna någonting, så vi får väl se ändå, pyttelite hopp har jag. 

Var iväg och handlade med min mamma igår, vi gick och kollade bebiskläder, alltså så mysigt! 

• linnhe

Hej! Är det okej om vi också hoppar in? Följt denna tråd ett tag nu och tycker det är jätte roligt att läsa allas planer osv. Jag är 21 år och min sambo är 23 och vi har nu äntligen bestämt oss för att försöka skaffa barn! Jag pluggar men har jobbat innan så föräldrar penning räknas på mitt jobb jag hade innan och min sambo jobbar heltid. Är det någon mer här som pluggar och ska skaffa barn? Min plan är att ta studieuppehåll när väl barnet kommer.

Vi har köpt folsyra och ägglossningstest, slutade med mina p-piller i slutet av november, min mens är dock jätte konstig så har inte räknat ut min cykel än. Ska till barnmorskan på måndag för att få lite tips samt kolla så att äggstockarna är okej pga olidliga smärtor och illamående.

Jag fick tips att köpa Apotekets egna märke på folsyra av min storasyster, hon åt den under sin graviditet.

• Bebissugen123
    linnhe skrev 2016-02-04 19:08:03 följande:

Hej! Är det okej om vi också hoppar in? Följt denna tråd ett tag nu och tycker det är jätte roligt att läsa allas planer osv. Jag är 21 år och min sambo är 23 och vi har nu äntligen bestämt oss för att försöka skaffa barn! Jag pluggar men har jobbat innan så föräldrar penning räknas på mitt jobb jag hade innan och min sambo jobbar heltid. Är det någon mer här som pluggar och ska skaffa barn? Min plan är att ta studieuppehåll när väl barnet kommer.

Vi har köpt folsyra och ägglossningstest, slutade med mina p-piller i slutet av november, min mens är dock jätte konstig så har inte räknat ut min cykel än. Ska till barnmorskan på måndag för att få lite tips samt kolla så att äggstockarna är okej pga olidliga smärtor och illamående.

Jag fick tips att köpa Apotekets egna märke på folsyra av min storasyster, hon åt den under sin graviditet.

Jag äter också apotekets folsyra:)
    Fast vi skall börja i maj:)
  • Oktober23

Hoppar också in här. Fick missfall i vecka 11 den 29 dec. Blöder fortfarande.. Men hoppas på att vi kan börja bebisverkstaden efter mars eller april mensen. Vi vill helst inte ha november och decemberbarn därför väntar vi tills dess.. Någon mer som tänker så?

• linnhe
    Oktober23 skrev 2016-02-04 21:01:13 följande:

Hoppar också in här. Fick missfall i vecka 11 den 29 dec. Blöder fortfarande.. Men hoppas på att vi kan börja bebisverkstaden efter mars eller april mensen. Vi vill helst inte ha november och decemberbarn därför väntar vi tills dess.. Någon mer som tänker så?

Tråkigt att höra om missfallet. Hoppas det känna bättre nu!

Ja min sambo vill helst inte ha barn på hösten/vintern för han tycker det blir synd om barnet pga att fylla år sent på året, haha! Jag är själv född i oktober så för mig spelar det inte sån stor roll :)
  • Oktober23

Ja men precis. Jag är också född i oktober. Där låg vår gräns. Nu när man är äldre spelar det ju ingen roll det ät ju mer i för barnens skull..

• Tosson

Hoppar in i den här tråden också! Jag och mannen har börjat prata om första barnet, och även om allt är nytt, nervöst och spännande lutar det mot att vi kör igång frabriken till hösten. OM det känns bra för båda då. Sommaren är fullspäckad med aktiviteter och så har jag en resa till hösten då det inte vore optimalt att vara gravid, så därför väntar vi tills dess.

Sen vi började prata om det så kan jag inte hålla mig från den här sidan eller från att googla allt som har med barn att göra Skäms Har t.o.m. långa listor på tänkbara namn i telefonen Tungan ute Någon annan som håller på så fast det är ett bra tag ännu tills det är dags att köra?

• Elih

Tips till alla! Jag fick berättat av apotekaren att man inte ska äta vitamin A när man försöker eller är gravid och fick istället "gravid" vitaminer rekommenderade!

• Amee91
    Elih skrev 2016-02-05 17:14:51 följande:

Tips till alla! Jag fick berättat av apotekaren att man inte ska äta vitamin A när man försöker eller är gravid och fick istället "gravid" vitaminer rekommenderade!

Åh, varför skulle man inte göra det? :O Ser att jag har Vitamin A i de tabletterna som jag äter nu för att bli gravid.
Svar på tråden vi som planerar första barnet!