• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Linnojsan

Hej härliga gäng! Får man hoppa in??

Jag är 23 år och jobbar med lokalvård, sambon 23 och jobbar som "pappersvändare" (kontorist). Båda har fast jobb, och vi bor i trerummare så känns lagom förberett! Jag har enorm längtan och sambon har precis hakat på. Vi är så stabila i vår vardag att det känns som man kommer kommer kunna ge en liten en trygg start i livet.

Problemet är väl att mensen är sjukt oregelbunden sedan jag slutade med P-piller i augusti så det är inte lätt att veta när man är som mest fertil dock :-/

Verkar vara en mysig tråd detta! ?

• Lenore90

Idag "råkade" jag svänga förbi ett par bilfirmor och imorgon åker jag och hämtar min nya bil. En kombi som både hunden och den blivande barnvagnen får plats i. Hoppsan....

• Blomman94

Bim imorgon. Tvärnegativt clearblue som jag misstänkte.

Varför känns de helt plötsligt så omöjligt? Vad ska vi göra annorlunda för o lyckas nästa gång? Vi prickade ju in äl med buller o bång!

Ledsen är jag, men det är väl bara o ladda om för ett nytt försök.

• johannajw
    Blomman94 skrev 2016-01-26 11:24:49 följande:

Varför känns de helt plötsligt så omöjligt? Vad ska vi göra annorlunda för o lyckas nästa gång? Vi prickade ju in äl med buller o bång!

Va inte ledsen, det är sånt som händer. De kan ta tid! Vad gjorde du den här månaden? Äter du nåt speciellt? Stressar du? Motionerar du? Mycket kan ju spela roll. Men ibland så smäller det bara utan att man har nån aning om varför ;) slappna bara av :) <3
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-26 11:24:49 följande:

Kämpa på!! <3
  • annahooj91

Hej! 
    Detta verkar va en kul tråd att följa :) Jag är 24 år och min sambo 31, vi försöker skaffa vårat första barn. Slutade med mina p-piller i augusti 2015. Så försökt några månader utan plus. Denna månaden prova vi faktiskt ägglossningstest för första gången så nu håller jag tummarna på att det tog sig denna gången :)

• Lenore90
    annahooj91 skrev 2016-01-26 22:40:11 följande:

Hej! 
    Detta verkar va en kul tråd att följa :) Jag är 24 år och min sambo 31, vi försöker skaffa vårat första barn. Slutade med mina p-piller i augusti 2015. Så försökt några månader utan plus. Denna månaden prova vi faktiskt ägglossningstest för första gången så nu håller jag tummarna på att det tog sig denna gången :)

Lycka till! Och välkommen hit :)
  • Amee91

Jag hoppar in och följer här med! :) Hade ÄL måndag förra veckan, lyckades pricka in även om det bara blev en gång pga en dunderförkyld gubbe, men vad gör man inte. Hoppas att den gången räckte! Blir 25 i år och sambon 27. Första barnet och är fylld av förväntan och förhoppningar.

• Livetvänder

BIM idag - ingen mens i sikte. Hoppas den håller sig borta!
    Fruktansvärt svullen vilket jag aldrig är annars och extrema smärtor i höfterna, vilka jag brukar känna av lite ibland innan mens men nu kan jag knappt gå :(

Svar på tråden vi som planerar första barnet!