• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Stardust2016

Hej, hoppar med här för detta verkar ju vara ett himla mysigt gäng där det skrivs mycket :)
    Jag slutade med mina p-piller i början på december och mensen kom någon dag senare. Var utomlands under tiden jag tror jag hade ÄL och vi delade hotell rum med min bror, så blev inget mys då. Så i princip blir detta första riktiga försöket. Inväntar ÄL, NC-appen säger 27:e men jag tror på lite tidigare än så. Är på CD14 idag, så vi får se :) kul att följas åt!

• Smorr
    Mi_1990 skrev 2016-01-23 10:33:38 följande:
    Jag använder också den appen. Den fungerar bra tycker jag men provade med äl-tester första gången den här månaden för att se om äl stämde med appen. Fick utslag en dag senare.
    Ok! Va bra så då kan jag iaf utgå från att den visar hyfsat rätt! Ska också testa med äl test imorgon för att se om det stämmer tänkte jag! :)
  • GästenT

Hej på er!

Är på ordentligt försök 6, första barnet. verkar ta en jäklans tid. Första barnet, 25år. Vi hade helt klart försökt tidigare om vi visste att det skulle ta sådan tid. Men jag var också lite velig i början medan min sambo har haft barnlängtan längre än mig, han är 27år.

Jaja, försök 6 är snart över och verkar negativt. Jobbigt att se sambon såå besviken månad efter månad.

• Lenore90

Nu är snart januari slut och det är bara några få månader kvar tills vi ska börja, om inget händer. En del av mig vill börja NU, en annan får lite panik och vill vänta liiite till.

Jag klarar av förändringar väldigt dåligt :p

• evins

Hej!
    Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Jag har varit med i andra trådar i våras/somras, men tog sen en paus från familjeliv.

Jag och min man började försöka under våren -15 och hade ett kort uppehåll under hösten innan vi fortsatte igen. Är nu på försök åtta och BIM är 2 februari så håller tummarna... Började med att ta ÄL-stickor vid ett par tillfällen, annars följde jag bara min P tracker som jag nu i efterhand insett inte är helt korrekt alltid. Har sedan några månader börjat tempa med Natural Cykles. Tänkte först att det var onödigt med att lägga till momentet att ta tempen, men eftersom vi nu inte verkar få till det särskilt lätt så kändes det dags att göra det lilla extra.

Känner just nu att det är tungt med att försöka, vänner runtomkring oss har hunnit bli gravida och fått barn under tiden vi försökt och en annan har oplanerat (men önskat) blivit gravid. Unnar mina vänner all lycka men det är så himla surt då vi när vi började trodde att vi idag kanske skulle ha vårt barn redan! Är så trött på folk som hintar hela tiden också. Går inte ens att köpa en bil utan att någon börjar påpeka att bilen fungerar bra med barnstol!! Jo tack, VI VET. Extra tråkigt är att detta är personer som jag vet själva har haft en längre väg till barn, de borde veta hur det kan såra. Vi har valt att inte berätta för folk att vi försöker, mycket av den anledning att jag tycker det är jobbigt om folk ser på mig annorlunda för att försöka "lista ut" om jag är gravid än. Är inte mycket för att vara i centrum...

Har skummat igenom tråden och sett att någon plussat efter lång tid iaf, det gör en lycklig och lite mer hoppfull!

Ledsen över att det hela blev som en hel novell! Men hänger gärna med här framöver iaf

• Livetvänder

Beräknad mens på Onsdag.
    Tröttare än någonsin förr, och allting sen innan är kvar.
    Testade i morse, negativt. Så hoppet dog lite att vi skulle ha lyckats den här månaden :(

• Makintoch
    evins skrev 2016-01-24 16:26:29 följande:

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Jag har varit med i andra trådar i våras/somras, men tog sen en paus från familjeliv.

Jag och min man började försöka under våren -15 och hade ett kort uppehåll under hösten innan vi fortsatte igen. Är nu på försök åtta och BIM är 2 februari så håller tummarna... Började med att ta ÄL-stickor vid ett par tillfällen, annars följde jag bara min P tracker som jag nu i efterhand insett inte är helt korrekt alltid. Har sedan några månader börjat tempa med Natural Cykles. Tänkte först att det var onödigt med att lägga till momentet att ta tempen, men eftersom vi nu inte verkar få till det särskilt lätt så kändes det dags att göra det lilla extra.

Känner just nu att det är tungt med att försöka, vänner runtomkring oss har hunnit bli gravida och fått barn under tiden vi försökt och en annan har oplanerat (men önskat) blivit gravid. Unnar mina vänner all lycka men det är så himla surt då vi när vi började trodde att vi idag kanske skulle ha vårt barn redan! Är så trött på folk som hintar hela tiden också. Går inte ens att köpa en bil utan att någon börjar påpeka att bilen fungerar bra med barnstol!! Jo tack, VI VET. Extra tråkigt är att detta är personer som jag vet själva har haft en längre väg till barn, de borde veta hur det kan såra. Vi har valt att inte berätta för folk att vi försöker, mycket av den anledning att jag tycker det är jobbigt om folk ser på mig annorlunda för att försöka "lista ut" om jag är gravid än. Är inte mycket för att vara i centrum...

Har skummat igenom tråden och sett att någon plussat efter lång tid iaf, det gör en lycklig och lite mer hoppfull!

Ledsen över att det hela blev som en hel novell! Men hänger gärna med här framöver iaf

Välkommen tillbaka till FL! Förstår känslan.. För något år sedan längtade jag sjukligt mycket efter barn men min sambo ville vänta. När vänner och bekanta blev gravida var det som att en kniv högg till i hjärtat. Det är hemskt att längta så mycket och då se hur andra runt omkring en blir gravida. Håller tummarna att det är er tur snart!
  • Smorr

Tyckte vi lyckades pricka in ganska bra! (Gröna pluttar= mest fertila period, blomman = ägglossning, hjärta= sex) nu är det bara den långa väntan till Bim! Kommer nog vänta till nästa söndag med att ta första testen iaf!

• johannajw
    Smorr skrev 2016-01-25 19:19:25 följande:

Tyckte vi lyckades pricka in ganska bra! (Gröna pluttar= mest fertila period, blomman = ägglossning, hjärta= sex) nu är det bara den långa väntan till Bim! Kommer nog vänta till nästa söndag med att ta första testen iaf!

Ser bra ut! Håller tummarna för er :)
  • Smorr
    johannajw skrev 2016-01-25 20:41:14 följande:
    Ser bra ut! Håller tummarna för er :)
    Tack!! :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!