• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-17 21:02:24 följande:

Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
    Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
    Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)
    I allafall så är det lustigt tycker jag ;)
    Känner ni igen er eller är jag ensam om att känna och få dessa frågorna? ;)

Vi får också dom frågorna!
    "När ska ni skaffa en liten?"

Likaså när vi flyttade in i trean, "är det för ni ska ha barn?"
    "Ska ni skaffa barn då?"

Tiden går så jäkla långsamt! Vill bara kunna testa o få mitt plus nu, mår typ dåligt över de här.

Brukar ni tjejer känna av stick i livmodern? Jag känner det hela tiden o har aldrig lagt märke till det tidigare i livet. Googlar jag får jag bara fram att man får de före och efter äl.. På tisdag är de en veckasedan jag fick glad gubbe, hade negativt äl test på torsdag förmiddag så hade antagligen äl på onsdagen.. Men som sagt, sticker i magen hela tiden. Som elstötar typ
  • Blomman94

Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
    Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
    Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)

Kan du inte testa imorgon? :D många plussar ju upp till 6 dagar innan bim! Du har ju bara tre!
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-17 21:10:33 följande:
    Kan du inte testa imorgon? :D många plussar ju upp till 6 dagar innan bim! Du har ju bara tre!
    Jo jag ska testa imorgonbitti, du är nyfiken märker jag :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-17 21:25:43 följande:
    Jo jag ska testa imorgonbitti, du är nyfiken märker jag :)
    Haha ja! De är jag verkligen :D
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-17 21:30:53 följande:
    Haha ja! De är jag verkligen :D
    Fanns bara ett sträck på Stickan imorse :/
  • Lenore90

"Råkade" köpa 4 test iförrgår. Är såååå sugen på att prova ett test nu med en gång trots att jag VET att jag inte är gravid.

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-18 06:09:04 följande:
    Fanns bara ett sträck på Stickan imorse :/
    Nääe :( håller tummarna om att de kommer snart <3
  • Blomman94
    Lenore90 skrev 2016-01-18 18:31:37 följande:

"Råkade" köpa 4 test iförrgår. Är såååå sugen på att prova ett test nu med en gång trots att jag VET att jag inte är gravid.

Jag har fyra olika här hemma.. Väntar på att de ska bli fredag :( men de känns som en evighet!
    Har bim på onsdag nästa vecka, o har ett test som man kan ta 6 dagar innan bim o på fredag är det 5.. Hoppas innerligt att vi får plus allihopa :)

Har fortfarande ont i äggstockarna, tydligen normalt fastän ja aldrig haft de förut (kanske inte lagt märke till de innan heller) men tkr de är märkligt då de är 1 vecka sedan äl.. Har även sjukt mkt flytningar! Har aldrig haft det!
  • AnaC

Vet precis!! Jag är 30 i år och alla runt mig är gravid har barn eller är inne på tvåan.. Jag och sambon har försökt sååå länge.. Men nu äntligen har vi fått chansen att kunna bli gravida! Så imorgon ska jag testa Dock lite tidigt, men jag bara känner att jag är gravid! Törs knappt säga det! Är så jäkla less på alla som tar föregivet att alla kan eller vill ha barn! Lycka till:)

Anna
  • tino01
    AnaC skrev 2016-01-18 22:18:58 följande:

Vet precis!! Jag är 30 i år och alla runt mig är gravid har barn eller är inne på tvåan.. Jag och sambon har försökt sååå länge.. Men nu äntligen har vi fått chansen att kunna bli gravida! Så imorgon ska jag testa Dock lite tidigt, men jag bara känner att jag är gravid! Törs knappt säga det! Är så jäkla less på alla som tar föregivet att alla kan eller vill ha barn! Lycka till:)

Anna
    Ja det förstår jag!
    Det är så jobbigt att höra samtidigt som man nästan tänker "men det har väl inte du med att göra?" Men långt ifrån alla tänker inte på att man kanske försökt länge...

Hoppas du plussar när du testar nu då ;)

Jag känner på mig att jag inte är gravid tyvärr..
    Dock så fick jag precis ett fina meddelande från min bästa vän, som i sin tur har förlorat en fin och nära vän. Alltså hennes meddelande till mig fick mig att gråta.. Och det gör jag aldrig... Men kom o tänka på de nu att de kanske är hormoner som styr :)
    Vi får väl se vad som står på Stickan ;)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!