• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Blomman94

Jag är idag på äl + 5.
    Har aldrig flytningar, inte ens vid äl..

Idag har jag massa vita flytningar? Har ont i äggstockarna.. Kan de vara ett tecken?

• tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-17 13:37:15 följande:

Jag är idag på äl + 5.
    Har aldrig flytningar, inte ens vid äl..

Idag har jag massa vita flytningar? Har ont i äggstockarna.. Kan de vara ett tecken?

Kan absolut vara ett tecken! Verkligen dryg väntan nu...
    Jag känner dock tyvärr att det inte blir något denna månaden, känner på mig de bara. Men vem vet!!
  • johannajw

Jag slutade med mina ppiller den 18 oktober och jag har bara fått mens en gång.. den 9 december. Blir så less på min kropp att den inte kommer igång riktigt.. någon som vet vad man kan göra? Vill försöka göra nåt hemma först innan man måste ta kontakt med läkare osv.. tacksam för svar. Kram! :)

• tino01
    johannajw skrev 2016-01-17 14:11:39 följande:

Jag slutade med mina ppiller den 18 oktober och jag har bara fått mens en gång.. den 9 december. Blir så less på min kropp att den inte kommer igång riktigt.. någon som vet vad man kan göra? Vill försöka göra nåt hemma först innan man måste ta kontakt med läkare osv.. tacksam för svar. Kram! :)

När jag slutade med mina p-piller tog det väldigt lång tid innan det ordnade upp sig. Hade inte mens på ca 2-3 månader och sen när jag väl fick den så var den jätte oregelbunden, och jag har alltid haft helt regelbunden.
    Jag slutade med mina p-piller i april blir det 2 år sen. Och min mens har blivit normal och regelbunden nu i höstas. Så det kan ta tid :(
    Hoppas det ordnar upp sig snart! Men ha tålamod och lyssna på din kropp!
  • AnaC

Stress och oro över att bli med barn kan göra så att kroppen strejkar.. Så har det varit för mig iaf. När vi gav upp så går den som en klocka:)

johannajw skrev 2016-01-17 14:11:39 följande:

Anna
  • Livetvänder

Åh vad spännande det här ska bli!
    Jag vill inte riktigt hoppas på för mycket, men innerst inne kan man inte låta bli :)

• Flurriburr
    Livetvänder skrev 2016-01-17 12:52:10 följande:

Ja ???? Förstår inte varför mina "gubbar" blir frågetecken?

Hur gamla är ni?

Jag fyller 25 nu i feb och sambon blir 26 i juli. Väntar så ivrigt! BIM 19 jan och jag tror jag ska testa imorgon. Känner att det säkert inte är något, får inte ha för stora förhoppningar. Har inte haft nå symptom... Lite ont i magen under naveln då och så, kissnödig, men inget annat vanligt :/
  • Mi_1990

Jag har också lite värk i äggstockarna. Fick starkt utslag på ägglossningstestet i torsdags. Jag känner bara på mig att jag har blivit gravid denna månad, vågar knappt säga det. Hoppas inte det är min vilja som luras bara. usch för denna jobbiga tid mellan ägglossning och bim!!

• johannajw
    tino01 skrev 2016-01-17 14:35:29 följande:

När jag slutade med mina p-piller tog det väldigt lång tid innan det ordnade upp sig. Hade inte mens på ca 2-3 månader och sen när jag väl fick den så var den jätte oregelbunden, och jag har alltid haft helt regelbunden.

Jag slutade med mina p-piller i april blir det 2 år sen. Och min mens har blivit normal och regelbunden nu i höstas. Så det kan ta tid :(

Hoppas det ordnar upp sig snart! Men ha tålamod och lyssna på din kropp!

Mjo, jag vet att det kan ta tid, men man vill inte det. Haha. Man vill ju veta att kroppen fungerar som den ska. ;) hoppas det ordnar upp sig snart ;) tack för svaret <3
  • tino01

Jag verkligen avskyr frågan "när ska ni ha barn?" Ingen vet ifall man ens vill ha barn, eller man kanske precis fått veta att man inte kan få, eller så håller man kanske på och försöka och hat gjort de i miljoner år, typ.
    Men jag har fått den frågan oftare än förut den senaste tiden. Det känns som om man kan se på mig att vi håller på och att jag gärna vill ha barn typ igår ;)
    Eller är det kanske för man fått fast jobb för ett tag sen, eller bara blivit lite äldre :)
    I allafall så är det lustigt tycker jag ;)
    Känner ni igen er eller är jag ensam om att känna och få dessa frågorna? ;)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!