• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Smorr

Köpte igår "ACO - kvinna" som är vitaminer och mineraler som man som kvinna ( i guess) kan behöva! Anledningen till att jag köpte den var för att den innehöll bra med folsyra som jag har läst ska vara bra när man vill bli gravid! Har också börjat äta nässelpulver som tydligen också ska vara bra när man vill bli gravid (och inför förlossning och när man ammar!). Nån som vet mer om dessa två saker? Om det funkar eller om det bara är bullshit?!

• Linnojsan

Smorr; jag har ingen erfarnhet av folsyra men jag har också börjat äta såna tillskott vilket som plus i kanten gör mig piggare dessutom! :)

Idag har jag gått en vecka förbi lingonveckan, den skulle alltså ha dykt upp i tisdag-onsdags. . Blir så nervig och vill testa nu! Men är rädd att få ett negativt test då min mens alltid är rätt highchapparall såattsäga. :(

• Blomman94

Jag äter folsyra, o beställde hem jättenattljusolja samt rosenrot! Ska tydligen va bra för ägglossningsflytningarna då jag knappt får några! :( sambon fick en dos zink, folsyra och b12 (b12 äter jag sen innan också)

Blir massa tillskott här nu, hoppas dom hjälper lite på vägen :)

Idag berättade en tjej på jobbet att hon är gravid i v.6 o va på ultraljud på en privat klinik igår, blev så avundsjuk. Vill ju också..

• Mi_1990

Jag äter också folsyra sen en månad tillbaka. Funderar på att börja med bidrottningsgele också. Det ska tydligen vara bra för att lättare bli gravid. Idag har jag bim förresten. Trodde mensen kom imorse då det droppade lite i toan. Under dagen har det knappt kommit nånting. Har endast haft trosskydd. Tog ett test igår och det var negativt. Får se om mensen kommer igång imorgon eller om det fortsätter såhär.. :/

• johannajw

Äter också folsyra, gjort det i 3 månader, så nu måste jag köpa nytt för det är slut ;). Har tänkt äta rosenrot också för min mens verka inte vilja komma igång.. haft mens 1 gång på 3 månader.. lite irriterande. Jag har hört att rosenrot kan hjälpa till att korta ner ens cykel iaf ;)

• evins

Folsyra är superviktigt! Man vet med säkerhet att det minskar risken för ryggmärgsskador hos barnet. Börja ta iaf en månad innan graviditet för att bygga upp förrådet

• 1900920802

Hej alla :) jag å sambon har försökt i 8 mån.

För flera dar sen gjorde jag ett gravtest för ja hade känt mig så konstig i flera dar. Så jag tog ett på kvällen vilket syntes svagt positivt. Kör med rfsu!

Tog ett till på morgonen därpå vilket visade lite starkare å ett ytterligare morgonen efter vilket också visade lite starkare. Ja hade svårt å tro på det så tog ett morgonen därpå igen, de visade ingenting? Vilket jag bara kände på mig att de inte skulle göra.de visar fortfarande negativt alla dar efter nu. Vad kan de bero på? Jag ska ja mens om ca 10 dagar. nu känner ja på mig att mensen verkligen ska komma endå!

Kan de hända att hcg kan gå upp å ner i början att en graviditet så att de pendlar mellan positivt och negativt ? Tacksam för svar, är så frustrerad

• tino01

Fått hem 14 ägglossningstester idag, hoppas att kunna hitta rätt denna månaden!

• Hellen28
    Jag och min sambo har försökt och bli gravid under ca 6 mån tid,och jag hoppas att vi prickat rätt denna gång!
    Hade ägglossning den 21/1 och fem dagar efter, måndagen den 25:e upptäckte jag att mitt vänstra bröst blivit lite knöligt och ömt och jag blev plötsligt väldigt trött på kvällen. Tisdagen den 26:e vaknade jag strax efter 6 på morgonen och var tvungen att dricka vatten och äta en banan, sen somnade jag igen och vaknade vid 09.00 och var dyblöt av svett!
     Under dagen upptäckte jag att jag var öm i båda bröstvårtorna och senare fick jag en sådan "mensvärk" att det strålade ända ner i låren. Var överdrivet trött senare på kvällen.
    Idag 28/1 har jag mått illa till och från och har väldans värk i svanken och haft molningar i livmodern sedan måndagen. Var nära på att springa till toaletten under eftermiddagen på jobbet då jag trodde jag skulle spy. var helt skakis av illamåendet :( Ska tillägga också att jag dricker vatten som om jag vore strandsatt i öknen! 
    Jag hoppas att jag är gravid, för jag har aldrig någonsin mått såhär tidigare (även då jag har svår PMS vissa månader).

BIM är om 6 dagar, tror ni jag vågar hoppas på att jag är gravid?
Svar på tråden vi som planerar första barnet!