• Hellen28

vi som planerar första barnet!

Jag och min sambo har försökt och bli gravid under ca 6 mån tid,och jag hoppas att vi prickat rätt denna gång!
    Hade ägglossning den 21/1 och fem dagar efter, måndagen den 25:e upptäckte jag att mitt vänstra bröst blivit lite knöligt och ömt och jag blev plötsligt väldigt trött på kvällen. Tisdagen den 26:e vaknade jag strax efter 6 på morgonen och var tvungen att dricka vatten och äta en banan, sen somnade jag igen och vaknade vid 09.00 och var dyblöt av svett!
     Under dagen upptäckte jag att jag var öm i båda bröstvårtorna och senare fick jag en sådan "mensvärk" att det strålade ända ner i låren. Var överdrivet trött senare på kvällen.
    Idag 28/1 har jag mått illa till och från och har väldans värk i svanken och haft molningar i livmodern sedan måndagen. Var nära på att springa till toaletten under eftermiddagen på jobbet då jag trodde jag skulle spy. var helt skakis av illamåendet :( Ska tillägga också att jag dricker vatten som om jag vore strandsatt i öknen! 
    Jag hoppas att jag är gravid, för jag har aldrig någonsin mått såhär tidigare (även då jag har svår PMS vissa månader).

BIM är om 6 dagar, tror ni jag vågar hoppas på att jag är gravid?
  • Hellen28

Jag skrev här tidigare och hade alla symptom för graviditet, men hann aldrig ta ett gravtest då det slutade med tidigt MF. Alla gravsymptom försvann plötsligt och 4 dagar senare kom en blödning och dagen efter kom mensen, 2 dagar tidigt och med en j**la värk.
    Men nu 3 månader senare har jag symptom igen, dock lite annorlunda symptom. Är även orolig för nytt MF om det nu är något.
    Förklarar mina symptom och hur det är för mig:

Förra mensen: 28/3 - 1/4
    ÄL: 4/4 - 5/4 ( det verkar ha rubbats efter mitt förra MF, trodde inte man kunde ha det så tidigt)
    8/4 jätteömma bröstvårtor
    9/4 började molvärk
    10/4 törstigare än förut och därmed kissar oftare
    12/4 öm i bröstkörtlarna
    13/4 vaknade upp på natten och var båda supertörstig och kissnödig.
    14/4 Nybakat bröd och bakelser luktar inte längre gott och jag äcklas av sötsaker.
     15/4 kollade livmodertappen (då det stod att man kunde avgöra ev. graviditet) och den var bakåtlutad/upp mot taket = bra tecken.
    16/4 (igår) åt pizza, (1/2 brukar äta minst 75%) och hade otrolig spänning i magen och kändes som att jag inte hade plats med både en mage och livmoder. Molvärk. På kvällen fick jag dock en stark smärta vid tappen och efter kontroll hade var den hård och nu istället framåt, dock fortfarande långt bak.
    Idag, inte liika öm i bröstvårtorna, bröstkörtlarna ömmar dock lika mkt, molvärken är lite mindre och det känns som att jag tappat hoppet om graviditeten.
    8 dagar kvar innan BIM. Får se hur det går då. Vi har nu försökt i 7 månader och det är inte långt kvar tills jag är 30. Varför ska det vara så jä*vla svårt?
  • Hellen28
    Hellen28 skrev 2016-04-17 13:20:24 följande:

Jag skrev här tidigare och hade alla symptom för graviditet, men hann aldrig ta ett gravtest då det slutade med tidigt MF. Alla gravsymptom försvann plötsligt och 4 dagar senare kom en blödning och dagen efter kom mensen, 2 dagar tidigt och med en j**la värk.
    Men nu 3 månader senare har jag symptom igen, dock lite annorlunda symptom. Är även orolig för nytt MF om det nu är något.
    Förklarar mina symptom och hur det är för mig:

Förra mensen: 28/3 - 1/4
    ÄL: 4/4 - 5/4 ( det verkar ha rubbats efter mitt förra MF, trodde inte man kunde ha det så tidigt)
    8/4 jätteömma bröstvårtor
    9/4 började molvärk
    10/4 törstigare än förut och därmed kissar oftare
    12/4 öm i bröstkörtlarna
    13/4 vaknade upp på natten och var båda supertörstig och kissnödig.
    14/4 Nybakat bröd och bakelser luktar inte längre gott och jag äcklas av sötsaker.
     15/4 kollade livmodertappen (då det stod att man kunde avgöra ev. graviditet) och den var bakåtlutad/upp mot taket = bra tecken.
    16/4 (igår) åt pizza, (1/2 brukar äta minst 75%) och hade otrolig spänning i magen och kändes som att jag inte hade plats med både en mage och livmoder. Molvärk. På kvällen fick jag dock en stark smärta vid tappen och efter kontroll hade var den hård och nu istället framåt, dock fortfarande långt bak.
    Idag, inte liika öm i bröstvårtorna, bröstkörtlarna ömmar dock lika mkt, molvärken är lite mindre och det känns som att jag tappat hoppet om graviditeten.
    8 dagar kvar innan BIM. Får se hur det går då. Vi har nu försökt i 7 månader och det är inte långt kvar tills jag är 30. Varför ska det vara så jä*vla svårt?
    Glömde skriva att under hela veckan hade jag frossa på jobbet. Jag rös och det kändes konstigt i huden. Idag är jag väldigt varm och inte inte alls samma "frossa"... Kanske en till sak som visar att det går åt fel håll...? 
Svar på tråden vi som planerar första barnet!