• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Linnojsan

Tack för era grattis det värmer???? om allt går Som det ska blir det en oktober bebis och som svar på frågan ovan vad vi alla tycker om att få sent på året så är nog vår tanke; lite synd med tanke på så nära Jul osv. Jag hade nog föredragit att föda en liten främst på vårkanten, men oavsett när det sker på året är det ju ett stort mirakel och jag tror att när man väl plussat så spelar ankomstmånad ingen roll. Så tyckte vi iallafall :-*

• Blomman94
    Oktober23 skrev 2016-02-07 20:28:01 följande:

Vi ska också börja försöka IGEN efter vårt missfall, tanken är väl att vi ska börja i april. Hoppas min mens har kommit tillbaka då eftersom jag fortfarande blöder...

Någon som bryr sig ifall barnet kommer i nov eller dec?? Med tanke på att det blir sent på året..

Min sambo vill INTE ha decemberbarn då hans bror fyller den 21, o han menar på att han (hans bror) har hatat det. Så sambon tkr de vore elakt mot vårt kommande barn.. Det betyder att om jag inte plussar nu i februari måste vi hoppa över mars.. :( känner mig så kluven för jag vill köra alla chanser vi får eller så.. Vi får väl se hur de blir.
  • Oktober23
    Linnojsan skrev 2016-02-07 20:59:19 följande:

Tack för era grattis det värmer???? om allt går Som det ska blir det en oktober bebis och som svar på frågan ovan vad vi alla tycker om att få sent på året så är nog vår tanke; lite synd med tanke på så nära Jul osv. Jag hade nog föredragit att föda en liten främst på vårkanten, men oavsett när det sker på året är det ju ett stort mirakel och jag tror att när man väl plussat så spelar ankomstmånad ingen roll. Så tyckte vi iallafall :-*

Alldeles riktigt. Ett barn är en gåva och då spelar det faktiskt ingen roll när barnet kommer. Det ät väl nu i början man tänker lite så som vi gör
  • bells123
    Blomman94 skrev 2016-02-07 21:06:08 följande:
    Min sambo vill INTE ha decemberbarn då hans bror fyller den 21, o han menar på att han (hans bror) har hatat det. Så sambon tkr de vore elakt mot vårt kommande barn.. Det betyder att om jag inte plussar nu i februari måste vi hoppa över mars.. :( känner mig så kluven för jag vill köra alla chanser vi får eller så.. Vi får väl se hur de blir.
    Haha, vi pratar om samma sak här hemma. Jag vill bli gravid så fort de går, medan min sambo inte vill ha ett december barn. Tar de inte sig denna månaden, så kommer vi ändå försöka nästa. Men kan nästan lova att de tar sig i mars då, bara för att man gärna inte vill ha i december :P . 
  • Oktober23

Att vänta en två månader är jobbigt men samtidigt är det ingenting av alla andra månader som finns. 2av12 månader.. vi gör ju barnet en tjänst.

• tino01

Enligt min app är jag på bim +5 och inga positiva tester har jag heller..
    Har tidigare haft oregelbunden mens förutom de sista månaderna av 2015.
    Men nu har jag inte haft mens sen 21 december. Är det onormalt? Bör jag kontakta bm. Och hur gör vi när vi ska försöka, omöjligt att veta när jag har ägglossning. Har dock ägglossningstester hemma som jag kan köra med, annars vet jag inte..
    Hur gör ni andra som har oregelbunden mens?

• bells123
    tino01 skrev 2016-02-08 18:20:38 följande:

Men nu har jag inte haft mens sen 21 december. Är det onormalt? Bör jag kontakta bm. Och hur gör vi när vi ska försöka, omöjligt att veta när jag har ägglossning. Har dock ägglossningstester hemma som jag kan köra med, annars vet jag inte..

Äl-tester, vitaminer och sex varannan till var tredje dag. Sen är de bara att hålla tummarna typ! Blir dock besviken och lite ledsen varje gång mensen kommer eller mensen inte kommer men får ändå minus på stickorna. Har försökt sen augusti. Ska aldrig mer äta p-piller :P
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-02-08 18:20:38 följande:

Jag skulle kört på varannan till var tredje dag precis som ovanstående också säger :) tycker de låter som en bra teori! Sen där emellan lite äl tester :)
  • Erla

Hoppas in här jag med :) Ännu ett par som planerar barn. Vi är båda 26 år och är också inne i en het debatt huruvida vilken månad som skulle passa bäst att få barn. Sambon vill inte ha i December (och helst inte i November heller) och jag vill absolut inte ha i Januari pga att väldigt många i min familj och släkt fyller i Januari (inklusive min sambo) :P Samtidigt vill ingen av oss vänta så vi kör liksom på bara. Nu har vi kört oskyddat sedan Maj 2014 vilket är en av anledningarna till att jag i princip skiter i om det blir bebis i December. 

Ska bli roligt att följas åt mot ett plus och bebis ^^ 

• tino01
    bells123 skrev 2016-02-08 20:18:52 följande:
    Äl-tester, vitaminer och sex varannan till var tredje dag. Sen är de bara att hålla tummarna typ! Blir dock besviken och lite ledsen varje gång mensen kommer eller mensen inte kommer men får ändå minus på stickorna. Har försökt sen augusti. Ska aldrig mer äta p-piller :P
    Tack! Känns typ misslyckat o ha oregelbunden. Jag är så himla rädd, eller har blivit på sista tiden att något ska vara fel på mig..
    Men vi kör på så får vi hoppas!! :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!