• Tosson

vi som planerar första barnet!

Hoppar in i den här tråden också! Jag och mannen har börjat prata om första barnet, och även om allt är nytt, nervöst och spännande lutar det mot att vi kör igång frabriken till hösten. OM det känns bra för båda då. Sommaren är fullspäckad med aktiviteter och så har jag en resa till hösten då det inte vore optimalt att vara gravid, så därför väntar vi tills dess.

Sen vi började prata om det så kan jag inte hålla mig från den här sidan eller från att googla allt som har med barn att göra Skäms Har t.o.m. långa listor på tänkbara namn i telefonen Tungan ute Någon annan som håller på så fast det är ett bra tag ännu tills det är dags att köra?

• Tosson

Här ska det småningom börja inhandlas folsyra nu, känns äntligen som det börjar närma sig lite så även om det är några månader kvar! ^^ Pratar mest hela tiden med mannen nu om "tänk hur det blir sen när vi har en liten" och bollar namn och sådant. Men funderar även förstås på hur annorlunda livet kommer att bli sedan. Vi är båda "extremhobbyister" inom skilda områden och speciellt jag är borta en del och det kommer ju inte gå att leva likadant då sen... å andra sidan är jag i ett sådant skede nu att jag antingen kan välja att trappa ner eller ta det ytterligare ett steg längre och barn har det senaste året blivit viktigare för mig än en "karriär" inom hobbyn. Dessutom har även nya dörrar öppnats här nu senaste tiden....

Har också hamnat i ett sådant skede att jag typ gråter varje gång någon blir gravid eller fadern barn på tv, haha, får anstränga mig ordentligt om jag ser på tv/film med någon annan för att inte verka totalt dum i huvude :p

Svar på tråden vi som planerar första barnet!