lizkan skrev 2016-03-28 23:16:24 följande:
har ni barn sen innan eller är det här första gången ni försöker? förstår att det måste vara riktigt jobbigt!
jag har läst att det kan ta flera månader för vissa att komma igång med ÄL så är lite orolig. Ikväll tycker jag dock att jag har lite molande i kvinnomagen så håller tummarna för att det är på gång!
Det är första för oss båda, så man vet ju inte vem av oss som kan vara "den svaga länken" eller om det är vi båda, eller att vi bara har otur helt enkelt...
Jo, det kan nog vara så för vissa, men jag har vänner som blev gravida veckan efter de slutade med sina P-piller typ så tror det kan vara väldigt individuellt :-P Känner du magont så är det ju ett gott tecken
Själv hade jag inget preventivmedel ca 1-2 år innan vi började så jag har ägglossningar varje månad enligt de tester jag använt + att jag tempar. Vi använde kondom då jag insåg att hormonerna jag tog gjorde mig helt asexuell och typ uttorkad! Kändes inte alls bra och när jag slutade med dem så insåg jag hur det EGENTLIGEN skulle vara... känner mig lite snuvad på mitt sexliv under majoriteten av mitt vuxna liv! :-P Men det där är ju också så individuellt, vissa mår ju hur bra som helst med p-piller, dock var jag inte en av dem! .-)