• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • amandajavisst

Vi planerar som sagt bebis, och vårt riktiga första försök blir i april/maj efter en kur Pergotime. Så nu hoppas vi på att den funkar och ger mig en ägglossning. Hämtade ut tabletterna från apoteket igår. Längtar!

• evins

Har BIM imorgon och kunde inte hålla mig så tog ett test imorse.... neeeegativt. Så negativt det kan bli. Jäkla skit! Nu börjar jag bli riktigt trött på detta, detta var försök 10 och det känns som att hoppet är ute för denna gången. Blir så less! Hur är det med er andra, har någon här försökt länge utan resultat (orkar inte läsa igen heeela långa tråden )? 

• Lenore90

Idag är det mensdags säger NC. Dock ingen mens än, och ingen mensvärk. Är därimot kissnödig hela hela tiden.. Min sambo hävdar att jag är gravid men jag tror jag dragit på mig uvi. Hade oskyddat sex ca en vecka före äl, annars var det skyddat. Jag vill gärna inte börja försöka förän om två månader för att slippa november/december-bebisar. Men jag var helt säker på att jag inte är gravid, bara min sambo som fått för sig det - men när han envisas så blir jag osäker - så måste nog ta ett test ändå haha..

• Oktober23

Jah blev gravid på första försöket och det var i november 15. Fick missfall I vecka 11 och sedan har det varit uppehåll. Vi ska börja försöka nästa månad. Nästa mens är beräknad 4 april så hopps på ett pluss efter den mensen. Det hade varit en fin födelsedagspresent till min man som fyller 32 i april.

• evins
    Lenore90 skrev 2016-03-23 13:02:45 följande:

Idag är det mensdags säger NC. Dock ingen mens än, och ingen mensvärk. Är därimot kissnödig hela hela tiden.. Min sambo hävdar att jag är gravid men jag tror jag dragit på mig uvi. Hade oskyddat sex ca en vecka före äl, annars var det skyddat. Jag vill gärna inte börja försöka förän om två månader för att slippa november/december-bebisar. Men jag var helt säker på att jag inte är gravid, bara min sambo som fått för sig det - men när han envisas så blir jag osäker - så måste nog ta ett test ändå haha..

Men vad spännande ändå, vem vet... Jag känner mig också ovanligt kissnödig, men tänker att jag nog inbillar mig bara för att jag vill att det är så mycket... men jag har inte några mag-känningar av att mensen ska komma än + att jag inte märkt av mitt annars så säkra tecken med den klassiska "hormonerna-sabbar-min-mage"-dagen som kommer dagen innan mens varje månad. Så man vill ju hoppas, vet att vissa plussar sent... Men det kändes ändå så definitivt när jag fick ett negativt test innan.

Vi tänkte som ni där om november/december-bebis. Är själv förr i slutet av november och tycker det är astråkigt... dock har det efter en kort diskussion nu blivit att vi försöker ändå pga att det tagit så lång tid för oss, vi har redan tagit ett uppehåll under hösten pga min praktik som jag inte ville störa med graviditetskrämpor, så kände att det fick räcka med uppehåll för vår del.

Men hoppas på ett positivt besked för dig i veckan då (om det är det ni vill )
  • evins
    Oktober23 skrev 2016-03-23 13:06:30 följande:

Jah blev gravid på första försöket och det var i november 15. Fick missfall I vecka 11 och sedan har det varit uppehåll. Vi ska börja försöka nästa månad. Nästa mens är beräknad 4 april så hopps på ett pluss efter den mensen. Det hade varit en fin födelsedagspresent till min man som fyller 32 i april.

Usch vad tråkigt! Förstår att det måste kännas jobbigt att ha gått så pass långt ändå i graviditeten när något så trist händer Hoppas ni blir gravida snart igen!
  • Oktober23

Tack. Det hoppas verkligen jag med. Det är det enda jag tänker på. Gravid barn gravid barn och om och om igen. Får hoppas på det bästa!!

• evins

Här gick det skit denna månad igen, igår morse kom mensen mycket punktligt. Har mått riktigt apa med magkramper och var inatt vaken 1,5 timme illamående och kräkfärdig. Jäkla mens, jag hatar dig just nu... Försök nr 11 nästa månad då alltså....

• lizkan
    evins skrev 2016-03-25 14:00:59 följande:

Här gick det skit denna månad igen, igår morse kom mensen mycket punktligt. Har mått riktigt apa med magkramper och var inatt vaken 1,5 timme illamående och kräkfärdig. Jäkla mens, jag hatar dig just nu... Försök nr 11 nästa månad då alltså....

usch vad jobbigt! jag går och längtar efter mensen för att kunna börja försöka! hade sista mensdagen (efter att jag slutade med p-piller) den 25 februari. vill så gärna få igång cykeln nu så vi kan börja försöka! håller tummarna för att det tar sig för er i april! :)
  • Oktober23

Vi hoppas på många +++++++ i april. Hur många dagar efter att ni myst gör ni ett gravtest? ?

Svar på tråden vi som planerar första barnet!