• Oktober23

vi som planerar första barnet!

Hoppar också in här. Fick missfall i vecka 11 den 29 dec. Blöder fortfarande.. Men hoppas på att vi kan börja bebisverkstaden efter mars eller april mensen. Vi vill helst inte ha november och decemberbarn därför väntar vi tills dess.. Någon mer som tänker så?

• Oktober23

Ja men precis. Jag är också född i oktober. Där låg vår gräns. Nu när man är äldre spelar det ju ingen roll det ät ju mer i för barnens skull..

• Oktober23

Vi ska också börja försöka IGEN efter vårt missfall, tanken är väl att vi ska börja i april. Hoppas min mens har kommit tillbaka då eftersom jag fortfarande blöder...

Någon som bryr sig ifall barnet kommer i nov eller dec?? Med tanke på att det blir sent på året..

• Oktober23
    Linnojsan skrev 2016-02-07 20:59:19 följande:

Tack för era grattis det värmer???? om allt går Som det ska blir det en oktober bebis och som svar på frågan ovan vad vi alla tycker om att få sent på året så är nog vår tanke; lite synd med tanke på så nära Jul osv. Jag hade nog föredragit att föda en liten främst på vårkanten, men oavsett när det sker på året är det ju ett stort mirakel och jag tror att när man väl plussat så spelar ankomstmånad ingen roll. Så tyckte vi iallafall :-*

Alldeles riktigt. Ett barn är en gåva och då spelar det faktiskt ingen roll när barnet kommer. Det ät väl nu i början man tänker lite så som vi gör
  • Oktober23

Att vänta en två månader är jobbigt men samtidigt är det ingenting av alla andra månader som finns. 2av12 månader.. vi gör ju barnet en tjänst.

• Oktober23

PPiller verkar ju rubba kroppen mycket bör man väl slutar med dem. Har själv aldrig använt mig av såna men har hört mycket dåligt om dem.

Räknar ner till april för att börja ligga efter april mensen. . Haha. Kan räkna länge

• Oktober23

Jag väntar på att min mens ska komma tillbaka från mitt missfall så vi kan börja försöka igen. Eller behöver man invänta mensen? Någon som vet?

• Oktober23

Jag undrar verkligen varför man ska ha eller behöver ha en buffert på 100.000 kr till när bebis kommer.. får man fråga varför?

• Oktober23

Det betyder nog att du är fertil och chansen till att bli gravid är säkerligen ganska stor.

• Oktober23

Jag väntar in ägglossning en i april. Vi vill inte ha någon decemberbebis därför blir det inget nu i mars..

• Oktober23

Jah blev gravid på första försöket och det var i november 15. Fick missfall I vecka 11 och sedan har det varit uppehåll. Vi ska börja försöka nästa månad. Nästa mens är beräknad 4 april så hopps på ett pluss efter den mensen. Det hade varit en fin födelsedagspresent till min man som fyller 32 i april.

• Oktober23

Tack. Det hoppas verkligen jag med. Det är det enda jag tänker på. Gravid barn gravid barn och om och om igen. Får hoppas på det bästa!!

• Oktober23

Vi hoppas på många +++++++ i april. Hur många dagar efter att ni myst gör ni ett gravtest? ?

• Oktober23

Just nu tycker jag att livet också suger en del.

Visst att det går bra i vårt äktenskap, vi älskar varandra och allt är frid. och att min man snart tar examen. Jätteglad över det.

Jävligt less på att vänta på att bli gravid. Har ju ett missfall bakom mig pluss ett försök utan resultat.

Väntan på att min man ska få jobb så att vi kan få en stabilare ekonomi. SÅÅ mitt liv är inte heller dans på röda rosor.

Längtan över att bli gravid och att få behålla barnet. . EN DRÖM! !!

Svar på tråden vi som planerar första barnet!