• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-24 09:34:03 följande:
    Jo jag är väldigt nöjd med de digitala med "glada gubben" Kan man ta direkt på morgonen också, de andra brukar ju säga efter kl 10 och då är man ju oftast kanske hemifrån eller så vilket jag tycker ställer till det.

Ja nu är du i den där perioden när man bara går och väntar och väntar... såå långsam tid! Hoppas hoppas att det är symtom!

Idag har jag min sista dag av mens så nästa vecka sätter vi igång igen! Och nu hoppas jag verkligen... igår bestämde vi oss för att köpa ett hus som ska byggas, så inflytten blir om ungefär ett år. Hade varit väldigt roligt om vi kunde flytta in tre personer då!
    Ja, precis! Det är lite klurigt att ta samma tid varje dag också när jag jobbar jäkligt oregelbundet :/ 

Haha, ja det är sååå jobbigt och det här är bara första gången för mig. Kan tänka mig hur du måste ha det :/ Ni har snart försökt i ett år va? 

Nej, men åh vad roligt! Grattis!! :) Tänk vad mysigt att få inreda ett barnrum i ert nya hus. Eller så är du höggravid när det är dags att flytta in så slipper du bära lådor ;) Det här kommer bli kanon ska du se!! 

3 dagar kvar till BIM!! :D
  • evins
    lizkan skrev 2016-04-24 10:13:10 följande:
    Ja, precis! Det är lite klurigt att ta samma tid varje dag också när jag jobbar jäkligt oregelbundet :/ 

Haha, ja det är sååå jobbigt och det här är bara första gången för mig. Kan tänka mig hur du måste ha det :/ Ni har snart försökt i ett år va? 

Nej, men åh vad roligt! Grattis!! :) Tänk vad mysigt att få inreda ett barnrum i ert nya hus. Eller så är du höggravid när det är dags att flytta in så slipper du bära lådor ;) Det här kommer bli kanon ska du se!! 

3 dagar kvar till BIM!! :D
    Japp, ett år har det gått här... och nada händer!! :-/ Men tyckte nog att det var jobbigare i början faktiskt... Låter kanske sjukt negativt att säga så, men för min del så var det mest jobbigt under första halvåret att ingenting hände, nu har jag typ förlikat mig med det faktum att det kommer ta tid för oss. Självklart är jag ledsen och frustrerad men jag bygger inte längre upp förhoppningarna på samma sätt inför varje mens som jag gjorde förr vilket känns positivt för mig. Räknar med att när det väl händer så kommer jag go bananas av lycka och chock istället, haha!  

Jo, det känns jätteroligt att äntligen kunna börja planera för något nytt! Vi pratade om det att det skulle ju eventuellt bli perfekt timing till att vi bildar familj så det hade i så fall varit helt fantastiskt  

Sjukt spännande med BIM snart!! Du får uppdatera här om hur det går Håller tummarna för dig! 
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-24 13:31:29 följande:
    Japp, ett år har det gått här... och nada händer!! :-/ Men tyckte nog att det var jobbigare i början faktiskt... Låter kanske sjukt negativt att säga så, men för min del så var det mest jobbigt under första halvåret att ingenting hände, nu har jag typ förlikat mig med det faktum att det kommer ta tid för oss. Självklart är jag ledsen och frustrerad men jag bygger inte längre upp förhoppningarna på samma sätt inför varje mens som jag gjorde förr vilket känns positivt för mig. Räknar med att när det väl händer så kommer jag go bananas av lycka och chock istället, haha!  

Jo, det känns jätteroligt att äntligen kunna börja planera för något nytt! Vi pratade om det att det skulle ju eventuellt bli perfekt timing till att vi bildar familj så det hade i så fall varit helt fantastiskt  

Sjukt spännande med BIM snart!! Du får uppdatera här om hur det går Håller tummarna för dig! 
    Usch, så jobbigt... Jag förstår vad du menar! Ja, förstå lyckan du kommer känna när du äntligen får ett plus! :) Får jag fråga hur gamla ni är?

Vi köpte vårt hus i augusti förra året och har bara smårenoverat lite hittills.  Vi planerar ett nytt kök just nu och det är det enda vi "måste" hinna med innan det kommer en bebis, och det är ju lite leveranstid på dem så det hinner vi ju oavsett :)

Absolut, det ska jag göra!! 
  • evins
    lizkan skrev 2016-04-24 17:50:03 följande:
    Usch, så jobbigt... Jag förstår vad du menar! Ja, förstå lyckan du kommer känna när du äntligen får ett plus! :) Får jag fråga hur gamla ni är?

Vi köpte vårt hus i augusti förra året och har bara smårenoverat lite hittills.  Vi planerar ett nytt kök just nu och det är det enda vi "måste" hinna med innan det kommer en bebis, och det är ju lite leveranstid på dem så det hinner vi ju oavsett :)

Absolut, det ska jag göra!! 
    Vi är 28 och 30! Så visst kan man ha börjat tappa lite på fertiliteten men man vet ju aldrig om det är något annat fel eller bara ren otur :-/

Ah, vad roligt! Skönt att ha hunnit fixa med boendet innan bebis. Kan nog annars lätt bli mycket på en gång Jag är så himla trött på allt som har med husletande att göra nu så känns superskönt att vi beslutat oss för att köpa helt nytt (blir dock ett radhus denna gång) och därmed slippa allt med letande, bugivningar och renoveringar Bor just nu i en tråkig hyreslägenhen så ska kommer bli skönt som fasen att flytta!
  • lollojo89

Jag hoppar in här jag med???? vi är 27 båda två. Slutade med mina p-piller och 3 april fick jag mens. Äl hade förra söndagen 17 april (känner väl när det är dags för det) myste på som tusan på veckan och runt äl. Och idag 1 vecka efter äl så har jag lite molande värk i tjejmagen. Beräknad nästa mens ska starta 1 maj. Hoppas att det inte dyker upp någon????

• lollojo89
    lollojo89 skrev 2016-04-24 18:56:03 följande:

Jag hoppar in här jag med???? vi är 27 båda två. Slutade med mina p-piller och 3 april fick jag mens. Äl hade förra söndagen 17 april (känner väl när det är dags för det) myste på som tusan på veckan och runt äl. Och idag 1 vecka efter äl så har jag lite molande värk i tjejmagen. Beräknad nästa mens ska starta 1 maj. Hoppas att det inte dyker upp någon????

Men va tusan alla frågetecken ska ju vara smilysar:P
  • lizkan
    evins skrev 2016-04-24 18:16:38 följande:

Vi är 28 och 30! Så visst kan man ha börjat tappa lite på fertiliteten men man vet ju aldrig om det är något annat fel eller bara ren otur :-/

Ah, vad roligt! Skönt att ha hunnit fixa med boendet innan bebis. Kan nog annars lätt bli mycket på en gång Jag är så himla trött på allt som har med husletande att göra nu så känns superskönt att vi beslutat oss för att köpa helt nytt (blir dock ett radhus denna gång) och därmed slippa allt med letande, bugivningar och renoveringar Bor just nu i en tråkig hyreslägenhen så ska kommer bli skönt som fasen att flytta!

Nej, men det ska ju inte påverka så tidigt! Ni är ju i perfekt ålder!

Ja, det känns riktigt skönt faktiskt! :) Vi är så glada att vi hittade ett hus som vi ville ha så fort (tittade bara på 5 hus innan det här) och att vi fick det också! Men så underbart att få bygga sitt eget, då blir det ju exakt som man vill ha det! Vi bodde också i hyreslägenhet innan och det här är så underbart. Idag har jag jobbat i trädgården hela dagen! :)
  • lizkan

välkommen hit! håller tummarna för att ni får ett plus istället för mens :D
  • miilap

Jag hoppar också in här jag med :) Hoppas det är okej!

Både du och jag har samma dagar :D Hade ÄL 17e april och BIM 1a maj :)

Känner molande värk och gjort det sen äl + 3.

Spännande! :)
  • lollojo89
    miilap skrev 2016-04-25 19:29:40 följande:

Jag hoppar också in här jag med :) Hoppas det är okej!

Både du och jag har samma dagar :D Hade ÄL 17e april och BIM 1a maj :)

Känner molande värk och gjort det sen äl + 3.

Spännande! :)

Haha spännade:) har även haft lätt huvudvärk dom senaste dagarna och jag har aldrig ont i huvudet annars! Tänk om man har sån tur att det går på första försöket;)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!