evins skrev 2016-05-23 13:58:00 följande:
Idag har jag varit och lämnat första blodprovet för utredningen! Maken var med och skulle lämna spermaprovet, men oturligt nog hade vi missat att de hade andra öppettider för hans del så han får lämna imorgon istället!
Jag har en otrolig fobi för blodprov (och är verkligen inte förtjust i läkarebesök annars heller) så jag hade tur på så vis att maken följde med mig. Han frågade när det var en stund tills det var min tur ifall jag ville att han skulle följa med eftersom jag var nervös och jag sa "Nej, men det behövs inte!". Sen när det var ett könummer kvar tills min tur så bröt jag ihop totalt i väntrummet och började storgråta så han följde med och höll mig i handen Kändes mycket bättre även om jag ändå satt och stortjöt som en 1-åring, hade yrsel, höll på att kräkas efteråt och nu fortfarande 2 timmar senare gråter till och från. Suck. Varför är man så jäkla tramsig?!?! Men men... så jäkla skönt att ha det gjort nu iaf, måste lämna ett till på cykeldag 21 men sen hoppas jag att jag slipper lämna fler blodprover på ett bra tag. Snart ny ÄL igen (2/6)! Taggar till för det istället och försöker undvika att tänka på tråkiga undersökningar !
Hur går det för er andra? ÄL/BIM snart?
Åh, det är antagligen alla känslorna som kommer fram, rädsla, längtan, lättnad för att ha fått komma och ta första provet. Men du klarade det, tänk på de!
Vad händer nu efter nästa blodprov?
Jag har äl i mitten av denna veckan tror jag, så dumt när mensen är som den är. Men ska börja med äl-test imorgon. Jag är så taggad på denna äl, har en så bra känsla i kroppen!