• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • evins
    tino01 skrev 2016-05-18 09:53:48 följande:
    Så klokt tänkt. Jag är nog lite för ego för att tänka så i detta läget, men jag ska verkligen tänka på de du skrev när jag är nere för någon annan lyckats! Tack <3
    Det är verkligen inte ego! Jag brukar tänka på att det inte handlar om att jag missunnar någon annan lycka utan istället ett faktum att jag själv känner besvikelse. Vi är alla mänskliga och ibland måste vi få kunna känna oss besvikna utan att behöva ha dåligt samvete för det

• tino01
    evins skrev 2016-05-18 13:10:52 följande:
    Det är verkligen inte ego! Jag brukar tänka på att det inte handlar om att jag missunnar någon annan lycka utan istället ett faktum att jag själv känner besvikelse. Vi är alla mänskliga och ibland måste vi få kunna känna oss besvikna utan att behöva ha dåligt samvete för det
    Ja helt rätt! Självklart är det kul att andra lyckas men så fort någon blivit gravid blir man påmind om det igen och igen.
  • Joss90
    tino01 skrev 2016-05-18 07:38:09 följande:

Är det jag som bara är konstig eller varför kan jag inte glädjas åt att andra får bebis... Så himla jobbigt att se hur andra lägger upp bilder på sina små nya liv....

Känner igen mig sååååå mycket! För några månader sedan var jag påväg hem från en babyshower där ytterligare en av mina vänner berättade att de väntade barn, jag bröt ihop totalt i bilen och bara grät och grät. Då hade min sambo ännu inte kommit till stadiet att vilja ha barn men nu bara några månader senare försöker vi för första gången och jag har BIM den 1 juni !!! Även om det inte blir då så känner jag mig glad över att vara "igång"
  • tino01

Känns så skönt att inte vara ensam i att känns så.
    Har en liten fråga. Jag har oregelbunden mens, och idag fick jag lite brun flytning, brukar få de innan de blir helt rött eller om de ens blir rött alls. Är det så att de bruna är min mens? Har för mig det kan vara så när man inte har så riklig mens. Behöver ju ha lite koll så jag vet varifrån jag ska räkna.

• evins
    tino01 skrev 2016-05-18 15:54:59 följande:

Känns så skönt att inte vara ensam i att känns så.
    Har en liten fråga. Jag har oregelbunden mens, och idag fick jag lite brun flytning, brukar få de innan de blir helt rött eller om de ens blir rött alls. Är det så att de bruna är min mens? Har för mig det kan vara så när man inte har så riklig mens. Behöver ju ha lite koll så jag vet varifrån jag ska räkna.

Jag skulle nog räkna det bruna som första mensdagen!
  • tino01

Okej, jag tänkte med jag skulle räkna det som första mensen men vet ändå inte. Tänkte kolla med ägglossningstest i mitten av veckan och sen framåt och se om jag hittar rätt :)

• evins
    Sådärja, mensen kom imorse som jag misstänkte. Sitter nu med monstermensvärken och surar. På måndag är det iallafall inbokat att jag och maken ska åka o lämna våra blodprov respektive spermaprov till fertilitetskliniken så skönt att ha det inbokat iallafall. Sen ska jag lämna ett ytterligare prov 8 juni och maken ytterligare ett prov om typ 2 veckor nån gång. Ska försöka hålla humöret uppe och köpa hem en flaska och lite goda ostar i veckan nu iaf! Nåt kul ska man ju ha ut av den här skiten.... Tungan uteSkrattandeSkål
  • tino01
    evins skrev 2016-05-19 19:31:46 följande:

Sådärja, mensen kom imorse som jag misstänkte. Sitter nu med monstermensvärken och surar. På måndag är det iallafall inbokat att jag och maken ska åka o lämna våra blodprov respektive spermaprov till fertilitetskliniken så skönt att ha det inbokat iallafall. Sen ska jag lämna ett ytterligare prov 8 juni och maken ytterligare ett prov om typ 2 veckor nån gång. Ska försöka hålla humöret uppe och köpa hem en flaska och lite goda ostar i veckan nu iaf! Nåt kul ska man ju ha ut av den här skiten.... Tungan uteSkrattandeSkål

Skönt att ha det inbokat! Köp en flarra och njut lite extra! ;)
  • evins

Idag har jag varit och lämnat första blodprovet för utredningen! Maken var med och skulle lämna spermaprovet, men oturligt nog hade vi missat att de hade andra öppettider för hans del så han får lämna imorgon istället!

Jag har en otrolig fobi för blodprov (och är verkligen inte förtjust i läkarebesök annars heller) så jag hade tur på så vis att maken följde med mig. Han frågade när det var en stund tills det var min tur ifall jag ville att han skulle följa med eftersom jag var nervös och jag sa "Nej, men det behövs inte!". Sen när det var ett könummer kvar tills min tur så bröt jag ihop totalt i väntrummet och började storgråta så han följde med och höll mig i handen Kändes mycket bättre även om jag ändå satt och stortjöt som en 1-åring, hade yrsel, höll på att kräkas efteråt och nu fortfarande 2 timmar senare gråter till och från. Suck. Varför är man så jäkla tramsig?!?! Men men... så jäkla skönt att ha det gjort nu iaf, måste lämna ett till på cykeldag 21 men sen hoppas jag att jag slipper lämna fler blodprover på ett bra tag. Snart ny ÄL igen (2/6)! Taggar till för det istället och försöker undvika att tänka på tråkiga undersökningar !  

Hur går det för er andra? ÄL/BIM snart? 

• tino01
    evins skrev 2016-05-23 13:58:00 följande:

Idag har jag varit och lämnat första blodprovet för utredningen! Maken var med och skulle lämna spermaprovet, men oturligt nog hade vi missat att de hade andra öppettider för hans del så han får lämna imorgon istället!

Jag har en otrolig fobi för blodprov (och är verkligen inte förtjust i läkarebesök annars heller) så jag hade tur på så vis att maken följde med mig. Han frågade när det var en stund tills det var min tur ifall jag ville att han skulle följa med eftersom jag var nervös och jag sa "Nej, men det behövs inte!". Sen när det var ett könummer kvar tills min tur så bröt jag ihop totalt i väntrummet och började storgråta så han följde med och höll mig i handen Kändes mycket bättre även om jag ändå satt och stortjöt som en 1-åring, hade yrsel, höll på att kräkas efteråt och nu fortfarande 2 timmar senare gråter till och från. Suck. Varför är man så jäkla tramsig?!?! Men men... så jäkla skönt att ha det gjort nu iaf, måste lämna ett till på cykeldag 21 men sen hoppas jag att jag slipper lämna fler blodprover på ett bra tag. Snart ny ÄL igen (2/6)! Taggar till för det istället och försöker undvika att tänka på tråkiga undersökningar !  

Hur går det för er andra? ÄL/BIM snart? 

Åh, det är antagligen alla känslorna som kommer fram, rädsla, längtan, lättnad för att ha fått komma och ta första provet. Men du klarade det, tänk på de!
    Vad händer nu efter nästa blodprov? 

Jag har äl i mitten av denna veckan tror jag, så dumt när mensen är som den är. Men ska börja med äl-test imorgon. Jag är så taggad på denna äl, har en så bra känsla i kroppen!

Svar på tråden vi som planerar första barnet!