• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • evins
    lizkan skrev 2016-06-17 19:36:25 följande:
    åh nej, vad tråkigt!!! jag som såg fram emot att gå in här och läsa positiva nyheter :( beklagar verkligen :(

jag förstår att du känner så, att du är beredd att bli besviken hela tiden :/ men som du säger, någonting måste ju ha varit på gång och det är ju positivt!! försök att se det så och ladda batterierna inför nästa äl! då har vi äl nästan samtidigt den här gången! det måste betyda tur!! :D
    Tack för omtanken! 
    Nu har jag iaf lämnat mitt nya prolaktin-blodprov så hoppas verkligen att det nya testet visar bättre resultat! Skönt att ha alla tester gjorda nu också så hoppas nu på en tid inom kort så vi får veta våra resultat

Ja men det stämmer ju, roligt att vi kommer ha ungefär samtidigt! Då får vi hoppas att det är en lyckosam start på sommaren för oss bägge Det hade varit helt galet i så fall! Kram!
  • bebisdags

Hej, jag och sambon har försökt nu i 3-4 månader. Har BIM den 25/6 så håller tummarna. Nu till min fråga är ju otroligt ovanligt ( vad jag hört) att känna symptomer så här tidigt, men har börjat få ovanligt ont i bysten framförallt vårtorna. Det är som att de är blåmärken nästan, sen är jag konstant trött och mår illa. Idag fick jag dock uppleva något väldigt märkligt blandade en sås och fick en stor rysning av lukten, ville bara kräkas men sambon tyckte det luktade som normalt. 

Så vad tror ni kan det vara tecken som kommer före mens, kan de va tecken på graviditet eller kanske till och med att jag inbillar mig? Svårt att säga kanske men om någon varit med om liknade erfarenheter får ni mer än gärna skriva hur det gick för er:)

// den otåliga kvinnan ;) 

• lizkan
    evins skrev 2016-06-18 19:11:06 följande:

Tack för omtanken! 

Nu har jag iaf lämnat mitt nya prolaktin-blodprov så hoppas verkligen att det nya testet visar bättre resultat! Skönt att ha alla tester gjorda nu också så hoppas nu på en tid inom kort så vi får veta våra resultat

Ja men det stämmer ju, roligt att vi kommer ha ungefär samtidigt! Då får vi hoppas att det är en lyckosam start på sommaren för oss bägge Det hade varit helt galet i så fall! Kram!

Vad skönt! Håller tummarna för det :) Ja, det vore ju perfekt om det tog sig för oss båda! Vi får hoppas som bara den! När tror du att ni får resultat då? Kram
  • lollojo89

Nu har vi gjort ett 3e försök här och jag har bim idag. I fredags när jag va på toa och torkade mig så va det lite blod på pappret. Tänkte bara att jaha inget denna gången heller. Men det var bara det lilla blodet som var. Kom inget mer den kvällen eller helgen. Tog ett gravtest imorse och det visade negativt. Och ingen mens har dykt upp idag och har inga känningar att det ska komma heller. Hm... har sagt att kommer ingen mens innan fredag så ska jag göra ett test igen så får vi se hur det blir då.

• lizkan

Nu börjar jag misstänka att det kanske faktiskt har hänt något! Förra mensen var ett par dagar sen och höll bara i sig i två dagar (brukar alltid ha prick 4 dagar) och igår på förväntad ÄL+5 (tog inget äl-test) så fick jag mens. Blev helt paff eftersom det borde vara ca 2 veckor tills det är dags. Jag funderar nu på om den där konstiga mensen kan ha varit ett väldigt tidigt MF? Jag har alltid haft en någorlunda jämn cykel på 33-35 dagar så någonting är annorlunda. Man kan ju aldrig veta men jag hoppas att det är så för det betyder ju att jag iaf kan bli gravid!

Någon som varit med om något liknande?

• evins

Hej allesammans! Nu har det varit tyst i tråden alldeles för länge Jag har haft en sommarpaus från FL men har börjat titta in lite oftare nu igen.

Hur går det för allihopa?! Hoppas att någon fått ett positivt besked under sommaren?  

Här går det som det alltid gör - noll framgång. MEN... igår fick vi hem en kallelse till vårt första möte på fertilitetskliniken!! SÅ SPÄNNANDE! Men samtidigt SÅ jäkla läskigt... Jag är verkligen inte bra på läkarbesök, drabbas av ångest och gråter väldigt lätt vilket är jättejobbigt och rätt pinsamt :-/ Har dock beställt tid till min vårdcentral för att träffa någon angående att kanske kunna börja KBT-behandling mot detta. Ångesten har funnits där hela livet men har blivit mycket värre på senare år och om vi nu skulle börja med någon behandling för att bli gravida så kan jag ju inte hålla på sähär längre! Är så trött på det för i mitt huvud vet jag att det inte är någon fara med läkarbesöken (jobbar själv inom vården) men min kropp lever ett eget liv där.

Men men, åter till besöket på fertilitetskliniken: Jag fick ta om ett av mina blodprov pga förhöjda värden av prolaktin och detta har gjort mig så otroligt nervös över att det är något fel på mig. Upptäckte förra veckan att jag kunde trycka fram lite vätska ur min ena bröstvårta (har läst om detta och det kan finnas ett samband med förhöjda prolaktinvärden). Självklart fick jag ju spel och googlade på allt jag kunde lida av - inte bra! Haha Jaja... jag kommer ju få veta detta snart iallafall... 

I övrigt så har jag nästa BIM någon gång mellan 31/8-2/9, använder två appar och de säger olika denna månad av nån anledning :-/ Men som vanligt har jag inga större förhoppningar, allt känns som det brukar såhär inför mensen. 

Sorry för meeegalångt inlägg... men berätta gärna hur de går för er andra!

• mstensson
    Hej på er! 
    Malin heter jag och när jag var 25 år så var jag tvåbarnsmamma. Det har och är underbart. Den stora är nu 2 år och den yngsta 9 månader så de kom ganska tätt. Nu ska vi försöka med en tredje, haha. Vi får helt enkelt inte nog! 
    Jag bloggar på goteborgsmamman.se om ni vill läsa mer :) 
    Kram <3
  • bebisdags

Hallå där!
    Nu är vi på spår igen, har ÄL på tisdag(ca), hög fertilitet idag:) Vi har försökt sedan mars detta år varav ett MF dessvärre men vi försöker vidare, hur går det för er andra?:)

• Minime90

Hej alla :)

Jag plussade den 18 juli och har BF 5/6 mars 2017 :D.

Lycka till ni andra :).

• evins
    mstensson skrev 2016-08-27 18:33:43 följande:
    Hej på er! 
    Malin heter jag och när jag var 25 år så var jag tvåbarnsmamma. Det har och är underbart. Den stora är nu 2 år och den yngsta 9 månader så de kom ganska tätt. Nu ska vi försöka med en tredje, haha. Vi får helt enkelt inte nog! 
    Jag bloggar på goteborgsmamman.se om ni vill läsa mer :) 
    Kram <3
    Roligt med fler syskon
    bebisdags skrev 2016-08-27 19:32:55 följande:

Hallå där!
    Nu är vi på spår igen, har ÄL på tisdag(ca), hög fertilitet idag:) Vi har försökt sedan mars detta år varav ett MF dessvärre men vi försöker vidare, hur går det för er andra?:)

Härligt! Spännande veckor väntar fram till BIM nu då? :-P
    Minime90 skrev 2016-08-28 01:18:40 följande:

Hej alla :)

Jag plussade den 18 juli och har BF 5/6 mars 2017 :D.

Lycka till ni andra :).

Ojoj! Stort grattis! Vad roligt!!

Svar på tråden vi som planerar första barnet!